72 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb er eigenlijk geen kraamspullen in zitten! Een vluchtkoffer is toch bedoeld voor als je (onverwachts) in het ziekenhuis moet bevallen, dan hebben ze alles daar ook is mij verteld! Ook luiers enz voor je kleine. Ik heb zelf gewoon een normaal formaat handbagage koffertje met aan de ene kant spullen voor mij, (grote shirts, onderbroeken, verzorgingsspullen) en aan de andere kant de spulletjes voor de baby (2 pakjes maat 50, 1 pakje maat 56 voor de zekerheid, dekentje en speentje) maar ik weet al zeker dat ik in het ziekenhuis ga bevallen. Ik zal iig niet te veel “onnodige” spullen mee nemen die ze in het ziekenhuis ook hebben
5 jaar geleden
Ik heb in onze vluchtkoffer vooral de spullen voor onze kleine meid in gedaan, romper, pakjes, dekentje, sokjes enz.... voor mijzelf alleen schone onderbroek en kraamverband. Ook heb ik krijgen erin (wat ipc niet hoeft) verder niets. En is een forse handbagage koffer geworden
5 jaar geleden
Ik beval in het buitenland en moet hier verplicht 2 dagen in het ziekenhuis slapen 😑. Heb een weekendtas die ik ga gebruiken, niet super groot maar er past wel genoeg in.
5 jaar geleden
Klein handbagage koffertje met spullen van mij en mijn vriend. En de luiertas met kleertjes + dekentje voor de baby. Ik zal zeker in het ziekenhuis moeten bevallen en zal ingeleid moeten worden. Weet nog niet of ik erna zal moeten blijven maar ik heb dus voor de zekerheid extra pyjama+kleding ingepakt.
5 jaar geleden
Ik beval in het buitenland en moet hier verplicht 2 dagen in het ziekenhuis ...
Ik woon ook in het buitenland en hier moeten we alles zelf meenemen, het ziekenhuis heeft zelf niks. 2 grote koffers en een handbagage. Dan zitten de kussens er nog niet in en de carrycot nog apart. Niet normaal dit
5 jaar geleden
Vorige keer moest ik plots naar t ziekenhuis en had alleen 2 onderbroeken, tandenborstel/tandpasta, mobiel+oplader en pyjama in een tasje gegooid, niets gemist 😆 Denk dat je snel veel te veel mee neemt.
5 jaar geleden
Reactie op Kimberly33
Ik heb er eigenlijk geen kraamspullen in zitten! Een vluchtkoffer is toch b ...
Ga ik ook doen! Heb wel een tandenborstel en ondergoed en joggingbroek voor mn vriend erin gedaan.
5 jaar geleden
Net belde toevallig de verloskundige, alleen maar spullen voor baby en ons. De rest heeft het ziekenhuis. Wel krijg ik nog van haar de navel ring ipv navelklem. Deze moet ik wel erin stoppen. En niet vergeten wat te knabbelen en dextrose.
En een oud nachthemd of zo voor tijdens de bevalling. Als mijn badbevalling niet zou gaan.
Camera, tel, oplaadkabels, slippers voor douche.
5 jaar geleden
Kleine proefjes (bij Kruidvat) deo, tandpasta ed. Scheelt ook veel plek.
5 jaar geleden
Van het kraampakket hoef je in principe niets mee te nemen. Dan is voor als je thuis bevalt en dingen zoals alcohol enzo heb je nodig als je weer thuis komt.
Ik had de vorige keer een klein koffertje, maar omdat ik langere moest blijven. Steeds wat tasjes thuis laten ophalen. Waardoor mijn vriend 2 x naar de auto moest lopen toen we naar huis gingen en dan nog een keer met ons. Wat zonde was van de tijd.
Nu neem ik een grote koffer. Ik weet ook al dat ik minimaal 3 dagen moet blijven.
Daar gaat in:
- pyjama voor mij
- badjas voor mij
- slippers ( ook voor mijn vriend, handig als hij mij ondersteunt met douchen)
- onderbroeken en bh’s
- enkele haarspullen (elastiek, borstel)
- tandenborstel en pasta
- make-up remover. (Mocht je langer blijven)
- makkelijke kleding voor naar huis aan te doen
- voedingskussen
- rompers
- meerdere kledingsetjes baby
- flesje
- fopspeen
- zijn 1e knuffel
- en wat luierdoeken ( om zijn bedje een beetje eigen te maken)
- een muziekdoosje of knuffel voor de baby rustig te troosten ofzo
- eten en drinken. Verpakte koekjes, Snickers en dergelijke.
kussen (mocht je partner blijven slapen )
- eventueel advies een plastic flesje voor te vullen met water, als je moet plassen, wat in het begin kan branden, is het prettig met water erbij te blussen als je plast. Dan heb je minder pijn.
Luiers, koelpack, handdoeken, verzorgingsspullen baby en melk kregen wij allemaal in het ziekenhuis
5 jaar geleden
Reactie op Stefanie1990
Ik woon ook in het buitenland en hier moeten we alles zelf meenemen, het zi ...
Jeetje, nu ben ik wel heel benieuwd waar je woont. Dit lijkt eerder een verhuizing dan een bevalling😱
5 jaar geleden
Reactie op Saramommytobe
Jeetje, nu ben ik wel heel benieuwd waar je woont. Dit lijkt eerder een ver ...
Ja ik moet ongeveer 5 dagen blijven. Dan heb je wel wat meer nodig. Als je indd naar 3 uur naar huis mag, heb je een hoop niet nodig. Dan hoef je geen tandenborstel en badjas en dergelijke. Maar miss zijn er dames die ook langer moeten blijven?
5 jaar geleden
Alles past hier gewoon in een big shopper. Voor mijn partner de baby en mijzelf.
Niks geen fashion handtasjes enzo.
Alleen voor mijn andere twee kids nog twee rugzakjes. En dan eventueel hun school tas, afhankelijk van wanneer het allemaal begint en of ik überhaupt naar het ziekenhuis moet.
5 jaar geleden
Ik heb van de zomer al op dezelfde afdeling in het ziekenhuis opgenomen gelegen als waar de verloskamers zijn (Nederland) waar ik ga bevallen. Ik had al gezien dat ze daar álles hebben wat in je kraampakket zit en ook voor de baby hebben ze luiers en alle verzorgingsproducten. Ook dekentjes en extra mutsjes. Ik ga er vanuit dat dat op alle verlosafdelingen in Nederland een beetje hetzelfde zal zijn.
Het enige wat ik zelf meeneem voor de zekerheid is een cord ring, ik weet niet zeker of ze die hebben namelijk. Ik wil namelijk liever een cord ring ipv navelklem. Oh en natuurlijk kleding voor de baby en onszelf, toiletspullen, elektronica, snacks etc. Handbagage koffertje zou voldoende ruimte moeten zijn hiervoor!