Mijn dochter eet gewoon al vanaf het begin met korst en al. Het wisselt hoeveel ze wil. Meestal zowel 's morgens als bij de lunch 1 a 1,5 boterham per keer. Dus 2 a 3 per dag.
Oh echt is er een maximum eigenlijk ik kan er niets over vinden. Hoeveel br ...
In België adviseert kind en gezin 1 tot 3 sneden brood per dag, maar als het er 4 zijn dan zal dat ook niet erg zijn en ik vermoed dat dat nu wel met de korsten bij gerekend is!
0 😂 Ze vindt brood maar niks.. Maak haar het meest blij met een bord vol groenten,
het liefst ook nog groen, of fruit 🤷♀️ ik geef als ontbijt dan wel pap of bij het avondeten iets van granen erbij
Fijn om te horen dat er meerdere kindjes zijn die 4 broodjes per dag eten ik was bang dat het te veel was 🤣 mijn dochter eet namelijk 2 ochtend 2 middag soms 3 maar meestal 4 boterhammen zonder korst dat vind ze nog niet echt wat maar hoop ik zsm wel aan te leren
Onze zoon eet sochtends 1 broodje en smiddags 2 broodjes. Meestal eet hij de eerste stukken met korst, maar gooit hij de laatste 3 korstjes op de grond
Ik heb vanaf het begin altijd met korst gegeven. Alleen de laatste 2-3 weken (sinds hij ziek is geweest en 4 kiezen en zn laatste snijtand in anderhalve week heeft gekregen…) weigert hij de bovenkorst te eten, die beland op de grond of geeft hij netjes aan mij 😆. De onderkorst at hij een week ook niet, nu af en toe. De zijkanten eet hij altijd (ik snijd een boterham 1x over de lengte doormidden en dan in reepjes). Hij eet s ochtend meestal 1, soms 1,5 en tussen de middag 2 boterhammen.
4, zonder korst. Ik kreeg wel commentaar van het cb dat dit teveel is afgelopen week. 2 bij ontbijt en 2 bij de lunch. Korstjes at hij voorheen super goed maar nu laat hij het uit z’n mond vallen zodra hij een paar keer heeft gekauwd. 🙈. Je moet denk goed naar je gevoel luisteren en proberen gevarieerd eten aan te bieden. Als ze dan binnen de norm van normaal gewicht zitten is het goed denk ik.