9 Reacties

4 jaar geleden

Zelf heb ik 3 lakentjes en 2 dekens voor het ledikant en 2 lakentjes en 2 dekentjes voor het wiegje. De dekentjes en lakentje van het wiegje zijn een stuk kleiner dan die van het ledikant. Aangezien je het ook half moet opmaken ivm lengte van de baby raad ik aan om echt voor beide te bestellen. Als je namelijk een ledikant laken+deken in het wiegje stopt, moet alles ook onder het matrasje gestopt worden, dit wordt een bobbelige bedoeling ivm de hoeveelheid die onder 't matrasje komt en ook lastiger met instoppen aan de zijkanten. Vanaf maar 68 heb ik slaapzakjes. Bij onze eerste zoon hebben wij ook veel gebruik gemaakt van 2 swaddles, ondanks dat zijn de lakentjes etc genoeg gebruikt. Nu op voor een 2de ronde.

4 jaar geleden

Ik heb voor de wieg drie lakentjes en drie dekentjes (lakentjes). Een dekentje met tog 1, twee met tog 2. Ook heb ik puckababy piep en mini. (Beiden tweedehands gekregen). Voor ledikant heb ik lakentjes tweedehands gekregen van collega, en heb zelf 2 dekentjes gemaakt.

4 jaar geleden

Ik heb voor beide 1 dekentje en 2 lakentjes. Bij nood vouw ik het ledikant dekentje er wel even wat verder omheen voor de wieg, of gebruik ik even een reisdekentje/omslagdoek. In de wasmachine/droger is het zo weer schoon... en in de ledikant ligt vooral omdat een opgemaakt bedje er leuker uit ziet. Maar tegen de tijd dat hij daar gaat slapen, ligt hij waarschijnlijk in een slaapzak.

4 jaar geleden

Wij hebben 2 nieuwe dekentjes/lakentjes gekocht die ook geschikt zijn voor het ledikantje. Het zal in het begin bij ons op de kamer in de Co sleeper slapen, en dan vouw ik gewoon die voor het ledikantje dubbel. Omdat we ook willen proberen dat het overdag af en toe even op het eigen kamertje gaat slapen hebben we gekozen voor de maat van het ledikant. Tegen de tijd dat het helemaal in het ledikantje gaat slapen, zal dat hoogstwaarschijnlijk in een slaapzak zijn. Dus zo maar opgelost, vond het zonde om zoveel nieuwe te kopen in verschillende maten.

4 jaar geleden

Ik heb 3 dekens en 3 lakens in de wieg en 3 dekens en 4 lakens voor de ledikant. Dekens kan ik bijvoorbeeld ook gebruiken voor de kinderwagen en maxi cosi. Ik heb aangehouden 1 in de kast, 1 in de was en 1 op bed.

4 jaar geleden

Voor de cosleeper heb ik 2 lakens + 2 dekens. Voor het ledikant heb ik 2 lakens en wil ik 1 deken aanschaffen. Tegen de tijd dat ze in het ledikant gaat slapen is ze waarschijnlijk 6 maanden en wil ik eerst een slaapzak proberen, dus de deken is meer voor de sier

4 jaar geleden

Ik heb ook een ledikant en wiegje en heb voor allebei meerdere setjes aan lakens en dekens. Voor het wiegje 2 dekens, 2 hoeslakens, 2 moltons, 2 bovenlakens. En in voor het ledikantje heb ik 5 van alles. Het lijkt misschien veel maar ik heb geen zin om teveel te wassen en ik wil gewoon goed voorbereid zijn

4 jaar geleden

3 lakens 2 dekens voor wieg en hetzelfde aantal voor ledikant

4 jaar geleden

6 hoeslakens voor de wieg (en de kinderwagen) 2 voor het ledikant maar daar ga ik nog meer voor kopen. 3 lakens voor de wieg. 0 voor de ledikant want ik ga voor slaapzak tegen die tijd. En twee dekens. 1 grote en 1 kleine. Mocht ik iets anders nodig hebben dan koop ik bij tegen die tijd 🤪