35 Reacties

5 jaar geleden

Hangt denk ik heel erg af van hoe je het wil gaan doen. Borstvoeding, gratis Flesvoeding, duur! Wasbare luiers (eenmalige aanschaf) Wegwerp luiers, duur Etc.

5 jaar geleden

Ja dat is echt afhankelijk van wat je voor voeding je gaat geven. Krijg je 1 of 2 kinderen.

5 jaar geleden

In het begin kostte het ons veel geld omdat we de eerste 2 maanden veel kleertjes hebben bijgekocht. Luiers Billendoekjes Zalf etc hadden we vooraf ingeslagen dus daaraan waren we op het moment zelf geen geld kwijt. Wij hebben een hele zoektocht gehad uit welke fles mijn dochter het beste dronk. Dat is ook een vrij dure grap. Daarnaast heb ik heel lang fulltime gekolfd. Flesjes/bewaarzakjes/ en andere en reserve kolf was ook best prijzig 😅 Ik denk het eerste jaar gemiddeld bij ons zon 75 tot 100 euro met alles erbij. Dat is wel echt een gok...

5 jaar geleden

Ik zou een 100 a 150 per maand kwijt zijn dit is wel heel ruim gerekent hier zitten voor 2 maand pampers in kost 36 euro wel van pampers zelf dan verzorgingsproducten die dat je nodig hebt poepdoekjes waslotion enzo en dokter dat zal ook niet elke maand nodig zijn maar kan je beter bijrekenen. Ik geef borstvoeding dus dat moet ik niet betalen moest ik flessen geven zou hier toch makkelijk 150 euro bijkomen denk ik een pot kost ongeveer 20 a 25 per stuk plus u water en dan heb je wel degelijk water natuurlijk ik schat op dit bedrag

5 jaar geleden

*kruidvat snelle berekening* Flesvoeding van kruidvat is rond de 7 euro voor 800 mg. Zou je ongeveer een week mee doen per pot. Luiers per pak verschilt en in de aanbieding kopen, nu is de newborn bijvoorbeeld 1 + 1 gratis, zijn 50 stuks per pak. 5,99 : 100 luiers is dus 0,059 cent per stuk. Www.luieraanbiedingen.net geeft ook aan wat het per stuk zou kosten. Billendoekjes zijn nu 3 voordeelpakken voor 30 euro. (12 per pak x 57 doekjes oid) 5 potten per maand is 35 euro. (maand heeft geen 28 dgn) In het begin misschien wel 8 tot 10 luiers per dag Dus zou je ook rond de 25 euro per maand uit komen. En de doekjes, ja geen idee hoeveel je daarvan gaat gebruiken. Dus rond de 65 tot 75 per maand denk ik.

5 jaar geleden

Hier moeten we aan nutrilon hypoallergeen. Dit is 20 euro per pot. Dat dan 5x = 100 euro. Luiers is 8-10 per dag. Dus ook zo'n 80 euro. Dan nog kleding en andere benodigdheden zo'n 40 euro per maand (ruim berekend). Dus we zullen zo'n 220 euro per maand kwijt zijn aan de basisverzorging. Dan nog opvang na 12 weken. Dat ligt natuurlijk aan jullie situatie.

5 jaar geleden

Het duurste aan baby’s is dat de meeste mensen toch iets minder gaan werken en zo salaris inleveren. Dat gaat snel om honderden euro’s per maand 🙈

5 jaar geleden

Reactie op Netje90

Hier moeten we aan nutrilon hypoallergeen. Dit is 20 euro per pot. Dat dan ...
Wij gebruiken ook Nutrilon HA deze kost nog geen €15,- bij de meeste supermarkten. Luiers kun je makkelijk voor €40,- per maand klaar mee zijn. Ik gebruik Pampers deze kosten bij nettorama altijd €5,- eigen merk kruidvat of etos, kost ook niet veel. Het is maar een tip😊

5 jaar geleden

Reactie op Netje90

Hier moeten we aan nutrilon hypoallergeen. Dit is 20 euro per pot. Dat dan ...
Ik ga de hero hypoallergeen gebruiken voor de baby's die kost bij de ah 15 euro

5 jaar geleden

Ik denk dat iedereen begrijpt dat je dit zo goedkoop of duur kan maken als je zelf wilt.

5 jaar geleden

Zelf ben ik van plan om borstvoeding te geven maar het is altijd de vraag of dit lukt. Ik had het volgende berekend per maand: - €200,- extra aan boodschappengeld (luiers, eten/hapjes, billendoekjes, zalf etc) - €200,- voor babybenodigdheden (kleren, onverwachte dingetjes etc) - €50,- sparen voor haar toekomst - de kosten van de KDV hier nog bij Als ik de andere berekeningen zie, heb ik het dan te ruim genomen?

5 jaar geleden

Reactie op Mady90

Zelf ben ik van plan om borstvoeding te geven maar het is altijd de vraag o ...
€200.- baby benodigdheden los van de luiers? Zou dit sowieso dan voor haar gaan sparen en die €50.- sparen weer voor baby benodigdheden gebruiken.

5 jaar geleden

Ik heb bij mijn eerste dochter bijna alles tweedehands gekocht, scheelde enoooorm in prijs. Dan moet je alleen nog poedermelk, pampers en doekjes kopen. Poedermelk bespaarde ik niet op (heb eerst vier maand borstvoeding gegeven), dat kwam van de apotheek, luiers en doekjes in het begin allemaal van het merk pampers maar is duur, na een tijd veranderd naar kruidvat en heel tevreden van! Je kan er zoveel geld aan uitgeven als je wil, zelfde met kleertjes en dergelijke. Ah en crèche kost natuurlijk ook veel.

5 jaar geleden

Reactie op Mady90

Zelf ben ik van plan om borstvoeding te geven maar het is altijd de vraag o ...
Ik vind het wel een ruime berekening. Ik denk dat luiers/voeding het duurste is op de opvang na (maar die kosten verschillen per persoon) Je kunt gaan voor pampers en nutrilon, of alles van Etos/Kruidvat. Scheelt zo de helft in kosten

5 jaar geleden

Reactie op Jelise

Ik ga de hero hypoallergeen gebruiken voor de baby's die kost bij de ah 15 ...
Ah, goeie. Kunnen we ook nog proberen als de nutrilon op is. Bij de eerste moesten we aan nutramigen, werd vergoed. Dus gratis :). Als het niet vergoed wordt dan is die 19 euro per pot en dan heb je er 2-3 per week nodig.

5 jaar geleden

Het duurste gaat bij ons zijn dat we allebei 8 uur per week ouderschapsverlof gaan opnemen en 3 dagen kinderopvang. Daar gaan echt alle andere kosten bij in het niet vallen. Maar dat is heel sterk afhankelijk van wat jij en je partner verdienen. Bij elkaar is dit bij ons circa 2000eu per maand ... je moet er wat voor over hebben zo’n kind 😂

5 jaar geleden

Reactie op Marit92

€200.- baby benodigdheden los van de luiers? Zou dit sowieso dan voor haar ...
Thanks voor de tip! Het is ons eerste kindje en reken mijzelf liever arm dan rijk haha zo kan het alleen maar meevallen. Die €200,- hoeft zeker niet op elke maand! Ik dacht dat storten we elke maand zodat als we bijvoorbeeld in de toekomst een grote aanschaf zouden moeten doen.. we het eventueel ook van deze rekening kunnen pakken.. en ze groeit denk in het begin snel uit haar kleding.. dus daar zal je de ene keer meer aan uitgeven als de andere keer (ik heb bewust niet veel ingeslagen)

5 jaar geleden

Reactie op Suzan86

Het duurste gaat bij ons zijn dat we allebei 8 uur per week ouderschapsverl ...
same here haha..

5 jaar geleden

Als je luiers en doekjes op internet kijkt, scheelt het vaak ook heel veel dan in de winkels. Want je hebt vaak van die drogisterijen online die stukken goedkoper zijn al.