9 Reacties
5 jaar geleden
Herkenbaar! Ik lig nu dagelijks een kwartiertje op een yogastrip en dat werkt heel goed. Beetje pijnlijk de eerste 5 minuten - maar volgens mij zijn dat dus de gespannen spieren die weer moeten ontspannen - en daarna heb ik direct effect. Het voelt minder pijnlijk aan en ik kan beter rechtop lopen.
5 jaar geleden
Heel herkenbaar. Ik heb exact dezelfde pijn in me rug en aan de voorkant midden/bovenin me buik. Heb dit ook gehad bij mijn vorige zwangerschap en begon toen ook rond de 26/27 weken... hoopte nu heel hard dat het niet weer zou gebeuren maar helaas voel ik ze pijn nu vaak opkomen (27+1) als ik teveel zit achter me bureau. Fysio Ect hielp niks de vorige keer en was het echt de zwangerschap uitzitten.. wat wel hielp was achterover leunend werken, dus niet teveel in elkaar gezakt want dan werd het juist erger. Maar echt helemaal achterover zitten tegen de rug leuning. Af en toe even liggen tussendoor waardoor er weer een soort ontspanning in komt helpt ook maar t gaat nooit volledig weg. De ochtend is het de pijn bij mij altijd het minst en avond het ergst. Heb nog steeds geen idee wat de pijn nou echt is en waar t vandaan komt.. misschien ook maar even een yogastrip proberen. 😅
5 jaar geleden
Ik heb hier ook veel last van. Heb ooit een rib gekneusd aan de rechterkant en vooral die doet veel pijn. Het wordt idd pijnlijker als ik een tijdje zit, vanwege minder ruimte. Volgens de fysio is de mobiliteit van deze rib waarschijnlijk minder. Heb de tip gekregen om rotatie oefeningen te doen, liefst 3x per dag. En om gebruik te maken van een backstretcher. Beetje hetzelfde idee als een yoga strip denk ik. Wil eigenlijk niet te vaak paracetamol slikken, maar met die lange kerstdiners toch maar gedaan. Dat verlicht de pijn gelukkig wel! Ben alleen zo bang dat het de komende 12 weken alleen maar erger wordt 😣 (ben nu 28 weken)
5 jaar geleden
Reactie op EsBaby24
Wat wel belangrijk is om uit te sluiten: is het geen pijn aan je schouderbl ...
Nee dat is het gelukkig
Niet, ze hebben me 2x daarop gecontroleerd.. het komt echt vanuit mijn ribben en spieren. Volgens haar zou het na bevalling overgaan waar ik ook echt op hoop🥺
5 jaar geleden
Reactie op lisanne_s87
Heel herkenbaar. Ik heb exact dezelfde pijn in me rug en aan de voorkant mi ...
Oeii sterkte ermee! Voelt zoooo niet fijn he! Ik ga idd ook even die yogastrip proberen.. en idd achterover leunen helpt bij mij ook🤷🏻♀️
5 jaar geleden
Reactie op Evi17
Ik heb hier ook veel last van. Heb ooit een rib gekneusd aan de rechterkant ...
Precies voelt net als een kneuzing😔 ik probeer ook zo min mogelijk paracetamol te gebruiken maar soms heb ik het wel hard nodig.. sterkte ermee hoop voor jou ook dat het snel weer overgaat🙏🏾