Honger maar geen zin om te eten

SaintlyPumpkin
11 dagen geleden
Volgen
Hoi! Ik heb nu al een week echt mega trek de hele dag, maar echt eten lukt me niet want alles staat me tegen.. Iemand tips?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
17 reacties
MarliesA
11 dagen geleden
Rijstwafels, krentenbollen, sla, snoep tomaatjes en komkommertjes. Misschien zit er iets bij. Succes!
  • Rapporteren
Sasssss
11 dagen geleden
Oef herkenbaar. Ik probeer zoveel mogelijk neutrale of vochthoudende dingen te eten. Paprika, wortel, komkommer, fruit, rijstwafel met plakje kaas, naturel crackers.
  • Rapporteren
Angepangje
11 dagen geleden
Pfff herkenbaar. Ik eet veel ontbijt koek met en zonder boter. Appels. Muesli in melk en knäckebröd met hagelslag.
  • Rapporteren
Mtine
11 dagen geleden
Ik merk dat ik ook eten laat staan ook al heb ik zin maar fruit of een smoothie gaan er wel goed in. Voor avond eten vind ik rijst het makkelijkst te eten. (Ik maak altijd sushi rijst dat is niet zo droog)
  • Rapporteren
SaintlyPumpkin
11 dagen geleden
Ohh super! Hier staan al geweldige dingen tussen😊😊
  • Rapporteren
Sasssss
11 dagen geleden
Voor avondeten is rijst of pasta inderdaad ook neutraal en makkelijk ‘weg te slikken’. Zelf ga ik heel slecht op brood op dit moment. Maar als ik het rooster in broodrooster lukt het wel omdat de textuur anders smaakt ofzo 🤷🏼‍♀️
  • Rapporteren
Lady Q
11 dagen geleden
Heel herkenbaar. Ik rammel en ben flauw van de honger. Maar tegelijkertijd verschrikkelijk misselijk. Ik pak rijstwafels, crackers, nootjes, cup a soupje, bouillon, rooibosthee, komkommer, zacht fruit
  • Rapporteren
PB1
11 dagen geleden
Ik maak ‘s ochtends vaak een shake met fruit (liefst uit de vriezer want dan is het lekker koud), sap en wat havermout voor de vezels. Soms ook wat yogurt erbij. Dat gaat bij mij beter dan vast voedsel in de ochtend..
  • Rapporteren
SaintlyPumpkin
11 dagen geleden
Reactie op PB1
Ik maak ‘s ochtends vaak een shake met fruit (liefst uit de vriezer want dan is het lekker koud), sap en wat havermout voor de vezels. Soms ook wat yogurt erbij. Dat gaat bij mij beter dan vast voedsel in de ochtend..
En de rest van de dag? Ik ben nooit een ochtend eter geweest, dus ik eet sochtends eigenlijk alleen fruit
  • Rapporteren
manuela90
11 dagen geleden
proberen kleine beetjes en als je echt ergens zin in hebt gewoon doen . Sochtends shake met fruit en havermout. Tussendoor:plakje kaas.olijfjes.tomaatjes.komkommer.bifi worstje. klein bakje chips. Soep is ook makkelijk tr maken en krijg je ok makkelijk naar binnen en heb je gelijk groenten binnen.
  • Rapporteren
LL90
11 dagen geleden
Reactie op manuela90
proberen kleine beetjes en als je echt ergens zin in hebt gewoon doen . Sochtends shake met fruit en havermout. Tussendoor:plakje kaas.olijfjes.tomaatjes.komkommer.bifi worstje. klein bakje chips. Soep is ook makkelijk tr maken en krijg je ok makkelijk naar binnen en heb je gelijk groenten binnen.
Tip: let wel op je zout. Die producten bevatten allemaal best veel zout, en daardoor kan je bloeddruk weer omhoog gaan!😊
  • Rapporteren
PB1
11 dagen geleden
Reactie op SaintlyPumpkin
En de rest van de dag? Ik ben nooit een ochtend eter geweest, dus ik eet sochtends eigenlijk alleen fruit
Bij mij gaat het de rest van de dag beter. Als ik maar regelmatig en kleine porties eet. Ik dwing mezelf soms wat te eten, ookal heb ik geen zin of ben ik misselijk, want ik weet dat ik me daarna beter voel. Vaak als tussendoortje stuk fris fruit, komkommer, cracker, rijstwafel, drinkboullion. En avondeten doe ik vaak in etappes, met pauzes tussendoor. Bij mij gaat rijst of pasta nu ook beter dan bijvoorbeeld aardappel.
  • Rapporteren
Margreetjes
11 dagen geleden
Heel herkenbaar! Ik eet veel fruit, Griekse yoghurt, droge cracker en koekjes, plakjes komkommer. Soms een zakje chips, ligt aan mn zin. Groente vind ik vreselijk nu, maar in een saus met rijst is het prima te doen.
  • Rapporteren
Angepangje
11 dagen geleden
Ik heb de huisarts gebeld omdat ik zo last heb van die misselijkheid bij geuren en weinig hebben kan qua eten. Daar is zeker wel wat voor in pil vorm. Maar ik durf hier geen reclame te maken omdat ik niet weet hoe dat bij iedereen valt. Maar je kunt de huisarts wel bellen voor advies
  • Rapporteren
Jolanda365
11 dagen geleden
Dit is zo herkenbaar, heb zin in hele specifieke dingen en het meeste avond eten (en vooral groentes) staat me tegen en wordt al misselijk van de gedachte..
  • Rapporteren
SaintlyPumpkin
11 dagen geleden
Reactie op Angepangje
Ik heb de huisarts gebeld omdat ik zo last heb van die misselijkheid bij geuren en weinig hebben kan qua eten. Daar is zeker wel wat voor in pil vorm. Maar ik durf hier geen reclame te maken omdat ik niet weet hoe dat bij iedereen valt. Maar je kunt de huisarts wel bellen voor advies
Alleen heb ik niet echt last van misselijkheid.. het begon afgelopen weekend met diarree en echt kramp in mijn darmen.. daardoor amper gegeten. Nu is dat wel wat beter maar kan ik bet meeste voedsel nog niet verdragen😩
  • Rapporteren
manuela90
11 dagen geleden
Reactie op LL90
Tip: let wel op je zout. Die producten bevatten allemaal best veel zout, en daardoor kan je bloeddruk weer omhoog gaan!😊
gelukkig kan ik wat extra zout gebruiken, heb altijd een lage bloeddruk. maar idd voor vele onder ons erop letten
  • Rapporteren