16 Reacties

4 jaar geleden

Ow jeetje. Was er net naar aan het zoeken. Zelfde hier. Helemaal rondom mijn hoofd. 8 paracetamol per dag en diclofenac maar het blijft. Soms is liggen op mijn kussen al te pijnlijk.

4 jaar geleden

Heb je toevallig een ruggenprik gehad? Wellicht dan even melden bij de verloskundige. Misschien heb je een 'lekkage'. En lukt het om genoeg te drinken? Kan wellicht ook helpen..

4 jaar geleden

Ik had er ook last van, tot m’n kraamzorg me twee dagen achter elkaar gemasseerd heeft. Stond helemaal onder spanning van het persen en de gekke houdingen van het borstvoeding. Hielp enorm!

4 jaar geleden

Reactie op Imke88

Heb je toevallig een ruggenprik gehad? Wellicht dan even melden bij de verl ...
Ja ik heb een ruggenprik gehad, lekkage klinkt gek. Wat kunnen hun daar mee doen? Ik zal het aan de verloskundige door geven. Ik probeer wel zoveel mogelijk te drinken.. hier was ik sowieso nooit een ster in alleen die hoofdpijn voelt wel anders

4 jaar geleden

Reactie op lvdee

Ik had er ook last van, tot m’n kraamzorg me twee dagen achter elkaar gemas ...
Misschien is dat ook nog wel eens het proberen waard, ik zou normaal niet zo happig zijn op massages maar klinkt nu als muziek in me oren

4 jaar geleden

Reactie op Boysmama93

Ja ik heb een ruggenprik gehad, lekkage klinkt gek. Wat kunnen hun daar mee ...
Heb je ook hoofdpijn als je plat ligt? Ik heb weleens gehoord dat als het komt door lekkage vd ruggeprik dat je geen hoofdpijn hebt bij plat liggen. Wat hiervoor ook helpt is cafeïne drinken. Dus veel koffie en cola.

4 jaar geleden

Misschien door persen verkeerde houding in nek aangenomen of spieren gebruikt die nu vast zitten. Keertje laten checken, en wat mij helpt is zo'n koud masker op je ogen. En wat proberen waard is is panadol ipv paracetamol

4 jaar geleden

Reactie op Elise1991

Heb je ook hoofdpijn als je plat ligt? Ik heb weleens gehoord dat als het k ...
Nee als ik plat lig is het er ook nog steeds.. klinkt zo gek lekkage vd ruggenprik wat moet ik me hier bij voorstellen en gaat dat dan vanzelf over?

4 jaar geleden

Reactie op Boysmama93

Nee als ik plat lig is het er ook nog steeds.. klinkt zo gek lekkage vd rug ...
Als je lekkage hebt van de ruggenprik betekend dat er hersenvocht lekt, hierdoor kun je hoofdpijn krijgen en misselijk zijn. Overigens lijkt mij dat na 3 weken wat onwaarschijnlijk. Ik denk dat het vooral door de houding komt die je tijdens de bevalling en met name daarna hebt aangenomen. Misschien kun je een fysio aan huis krijgen?

4 jaar geleden

Ik zou die lekkage wel even checken en aan de bel trekken hoor. Iemand die ik ken had dat, zelfde klachten en kwamen ze pas laat achter. Inmiddels is de bevalling 8 maanden geleden en heeft ze er nog steeds klachten van waardoor ze nog deels in de ziektewet zit.

4 jaar geleden

Ik zal maandag eens bellen naar ze kijken wat zij er van zeggen. En anders bel ik de fysio op!

4 jaar geleden

Ik heb na mijn ruggenprik lekkage gehad. Hierdoor 4 dagen enorme hoofdpijn gehad. Met niets te vergelijken. Eerst moest ik platliggen en cafeïne houdende dranken drinken. Hielp helaas niets. Uiteindelijk bloedpatch gekregen in ziekenhuis. Hierdoor eindelijk geen hoofdpijn meer. Bel de verloskundige! Dit is geen grapje.

4 jaar geleden

Reactie op Netje90

Ik heb na mijn ruggenprik lekkage gehad. Hierdoor 4 dagen enorme hoofdpijn ...
Als ik jou verhaal zo lees klinkt mijn hoofdpijn niet zo erg. Het is niet constante hevige pijn maar wel elke dag hoofdpijn en als ik te ver buiten me boekje ga het erger wordt. Ik ga maandag bellen 😘

4 jaar geleden

Bloed laten prikken en even op ijzer laten nakijken. Had dit na de eerste ook en bleek een te kort aan ijzer te hebben (terwijl ik niet overmatig bloed verlies heb gehad tijdens of na de bevalling) met ijzer tabletten hielp het mij enorm. Niks zo vervelend als constante hoofdpijn!

4 jaar geleden

Lekkage na ruggenprik is zeer zeldzame complicatie, zou daar niet direct bang voor zijn (alles kan..). Hormoon schommelingen icm slaapgebrek kunnen de hoofdpijn ook goed verklaren. En ik weet niet of je veel paracetamol ervoor inneemt, maar ook paracetamolgebruik geeft hoofdpijn (als t niet helpt zou ik er eerst mee stoppen; bij mij was de hoofdpijn 2 d na stoppen over)

4 jaar geleden

Bij mij begon de hoofdpijn 2 dagen na de bevalling. Met vlagen trekt het weg en soms komt het super hard terug. Mijn kraamzorg zegt dat het komt de door het slaap te kort de eerste weken, ik geef borstvoeding dus mijn vochtbalans kan uit balans raken dus ook veel drinken. En dan hebben we nog de hormonen.. al met al.. best logisch allemaal☺️ hopen dat het snel weg trekt want fijn is natuurlijk wat anders🙃