23 Reacties

5 jaar geleden
Heerlijk vind ik het!!
Mijn osteopaat doet het ook vaak. Een dag later is alle pijn weg

5 jaar geleden
Mag dat nog als je zwanger bent? Ik wilde weer te cuppen, maar dat doen ze al vanaf 8 of 12wkn niet meer

5 jaar geleden
Reactie op SaintlyPumpkin
Heerlijk vind ik het!!
Mijn osteopaat doet het ook vaak. Een dag later is a ...
En hoe ervaar je de pijn van de needling zelf?? Ik moet na mijn afspraak namelijk gelijk weer wrrken. En ik lees op verschillende sites dat het eigenlijk word afgeraden tijdens zwangerschap.. 😅

5 jaar geleden
Ik doe dit ook (ik ben fysiotherapeut) maar ons is geleerd dat we absoluut niet mogen dry needlen op zwangere vrouwen ivm het opwekken van een miskraam. Ik doe het dus ook niet. Als een zwangere het een soort van opdringt vertel ik dat ze het misschien bij een ander kan proberen maar ik het niet doe.

5 jaar geleden
Reactie op tessa0908
En hoe ervaar je de pijn van de needling zelf?? Ik moet na mijn afspraak na ...
Euhm ja, ben je kleinzerig of niet?
Ik kan heel veel hebben en heb niet zo snel pijn van naalden oid dus ik voel er niet veel van.. alsof je met een satéprikkertje word geprikt.. maar ik ken ook mensen die het uitschreeuwen van de pijn.
Zelfde verhaal denk ik met tattoo's, ik voel er vrij weinig van en kan zelfs in slaap vallen van het geluid terwijl een ander amper kan ontspannen van de pijn..

5 jaar geleden
Reactie op tessa0908
Dat weet ik dus niet zeker. De een zegt van wel en de ander van niet.. ik d ...
Nee inderdaad. Zou ik ook niet doen hoor. Kut dat t niet duidelijk te vinden is hé, dat van cuppen ook niet, daar heb ik echt mijn fysiotherapeut voor gebeld

5 jaar geleden
Ik ben fysiotherapeut die dry needling doet. Bij zwangerschap wordt wel dry needling afgewezen, omdat ze de effecten ervan niet weten.

5 jaar geleden
Reactie op manon geuze
Ik ben fysiotherapeut die dry needling doet. Bij zwangerschap wordt wel dry ...
Ik loop zelf al jaren bij fysio en ook dry needling. Voor mij echt t walhalla en dé oplossing.
Maar idd helaas nu tijdens zwangerschap wordt t echt afgeraden.
Mijn fysio gaat het niet doen.
Alleen maar goed dat het zo serieus wordt genomen.

5 jaar geleden
Wat goed dat div fysiotherapeuten hierop reageren ( buiten de vrouwen met ervaring met DN)
Het mag gewoon echt niet aldus de koepels en dit leren ze ook vanuit hun opleiding.
Mijn fysio zegt t zelfde. Ik ga het absoluut niet doen hoe vervelend ook voor mij
( dry needling is echt t walhalla voor vele klachten. Maar helaas voor nu niet )
Hij zegt zelfs iemand die het wél doet daar moet je je van afvragen of deze zijn/ haar vak goed verstaat. Want je moet je verantwoordelijkheid nemen.
Echt een sterke afrader.

5 jaar geleden
Reactie op xxcwiss
Ik doe dit ook (ik ben fysiotherapeut) maar ons is geleerd dat we absoluut ...
Dankjewel voor je reactie! Ik was vorige week voor t eerst bij de fysio en ze wou t doen in me heupen ( love handels) zeg maar. En morgen heb ik de afspraak tot ik opeens las dat dit eventueel miskraam kan opwekken schrik ik er best wel van en ga ik de afspraak maar afzeggen.. heb je toevallig nog tips tegen bekken instabiliteit ? Ik heb last van me rechter schaambotje of schaambeen, als ik t goed zeg.. nog onder me onderrug zeg maar..

5 jaar geleden
Reactie op manon geuze
Ik ben fysiotherapeut die dry needling doet. Bij zwangerschap wordt wel dry ...
Dankjewel voor je reactie! Ik was vorige week voor t eerst bij de fysio en ze wou t doen in me heupen ( love handels) zeg maar. En morgen heb ik de afspraak tot ik opeens las dat dit eventueel miskraam kan opwekken schrik ik er best wel van en ga ik de afspraak maar afzeggen.. heb je toevallig nog tips tegen bekken instabiliteit ? Ik heb last van me rechter schaambotje of schaambeen, als ik t goed zeg.. nog onder me onderrug zeg maar..

5 jaar geleden
Omg.. ik heb al 3 dry needling behandelingen gehad en ben 20 weken zwanger. Mij is door 2 verschillende fysio therapeuten in die praktijk gezegd dat het absoluut geen kwaad kan. Ik schrik hier echt heel erg van. Ik heb in het verleden al 4 miskramen gehad en zou het vreselijk vinden als dit kindje ook mis gaat.

5 jaar geleden
Hier ooi een fysiotherapeut en tijdens de opleiding werd er ook zeer sterk benadrukt dat zwangerschap een contra-indicatie is voor dryneedling. Dus ik doe het niet, en laat het ook zeker niet bij mezelf doen momenteel.
Blijkbaar is er al weet van 1 miskraam, opgewekt door dryneedling dus sowieso geen risico nelen

5 jaar geleden
Ik ga al jaaaaren eens in de maand naar de fysio voor dry needling. Dé oplossing voor veel klachten. Baalde dus ook ontzettend toen ik las dat dit eigenlijk niet mag in zwangerschap....
Ivm klachten een paar weken terug toch bij fysio geweest en het nog een nagevraagd; ze hebben geen idee of het invloed heeft, dus om geen “claims” te krijgen doen ze het niet!
Ik vind het wat ver gezocht en baal er wel van, maar het zou je maar gebeuren...
Voor rug en bekkenklachten loop ik nu bij een voetreflex therapeut en dit werkt super! Overigens ook aangeraden door mijn fysio.
Dry needling mag ik pas weer rond 37 weken om mijn lichaam “los” te maken voor de bevalling... dan schijnt het dus wél te mogen!

5 jaar geleden
Reactie op xxcwiss
Ik doe dit ook (ik ben fysiotherapeut) maar ons is geleerd dat we absoluut ...
Heb je een link van pubmed/cochrane naar dit onderzoek? (ben zelf ook fysio, doe zelf uberhaupt niet aan dry needling maar merk dat meiden hier erg bang worden gemaakt door deze uitspraak)