42 Reacties

5 jaar geleden

Oeh heel benieuwd. Ik volg ook. Maar ik ben meer benieuwd hoe dat met je privacy zit. Zit ze dan op dr eigen kamer in de avond tv te kijken of in de bank bij ons? En als ik smorgens wil douchen om te werken en de au pair zit er net in? Etc etc. Nooit privacy..

5 jaar geleden

Er komen wel veel meer kosten bij kijken zie ik net.

5 jaar geleden

30uur per week?! En maar 350eu per maand verdienen? Voor ZOVEEL werk, ook nie echt eerlijk he succes in ieder geval met iemand vinden die dat wil zo bitter weinig verdienen :o x

5 jaar geleden

€340 voor 30 uur werken 😂 Succes met het vinden van een gek die dat gaat doen 🤪

5 jaar geleden

Het zijn vaak meiden met bv een tussen jaar die dan naar het buitenland gaan. Vrienden van ons hebben dit jaar bv een Spaanse dame van een jaar of 22. Ze doen het dan om ergens een nieuwe cultuur te ervaren terwijl ze een veilige plek hebben om te verblijven en het geld is “zakgeld” om leuke dingen te doen daarvoor terug passen ze op de kids en koken ze. Maar het idee is wel dat ze onderdeel zijn van het gezin, geen huissloofjes

5 jaar geleden

Reactie op LisavdVBever

Het zijn vaak meiden met bv een tussen jaar die dan naar het buitenland gaa ...
Klinkt goed, en zijn ze tevreden?

5 jaar geleden

Reactie op Anonienke

Er komen wel veel meer kosten bij kijken zie ik net.
Mijn collega heeft een aupair uit europa via de website aupair world. Aupairs en gezinnen kunnen zich daar aanmelden en een match zoeken. Dan hoef je dus niet zo’n bureau te betalen voor bemiddeling, visum, verzekering etc. Wel het zakgeld uiteraard en de taalcursus. Zorgverzekering heeft hun aupair zelf, meisje (26) komt uit Italie

5 jaar geleden

Reactie op LauraMunck

€340 voor 30 uur werken 😂 Succes met het vinden van een gek die dat gaat d ...
Gek he? Dat is dus het maximale bedrag dat je wettelijk mag betalen van de Nederlandse overheid. Ik geloofde het eerst ook niet. https://ind.nl/uitwisseling/Paginas/Au-pair.aspx

5 jaar geleden

Reactie op Laurastee

30uur per week?! En maar 350eu per maand verdienen? Voor ZOVEEL werk, ook n ...
Gek he, je mag dus niet meer betalen van de NL overheid.

5 jaar geleden

Met alle respect.. maar waarom niet zelf zoveel mogelijk voor je kindjes zorgen? Ik vraag me dan af.. waarom zou je kiezen voor een aupair? Ik kies er bewust voor om minder te gaan werken.. ook mijn man gaat 4 dagen werken waardoor we maar 1 dag opvang nodig hebben. Met kinderopvangtoeslag betaal je uiteindelijk dan maar €56 zelf. Een dag meer werken zou zelfs duurder zijn.. wat ook gek is.. maar hoe dan ook.. ik zou niks willen missen van mijn kindje!

5 jaar geleden

Met alle respect.. maar waarom niet zelf zoveel mogelijk voor je kindjes zo ...
Waarom zou je dit hier in hemelsnaam posten?! Prima als je het zelf op deze manier oplost maar om dat anderen op te dringen? Er werd gevraagd naar ervaringen met au pairs niet om veroordeeld te worden door zelfingenomen moeders... laat iedereen het op zijn eigen manier doen aub met of zonder au pair.

5 jaar geleden

Reactie op pucksw

Klinkt goed, en zijn ze tevreden?
Zij doen dit al jaren en zijn over het algemeen erg tevreden. De ene keer klikt het beter dan de andere keer. Wel zijn ze volgens mij pas begonnen toen de kids naar school gingen. Dus de au pair zet het ontbijt klaar zodat ze samen kunnen ontbijten en brengt ze in de ochtend weg. Haalt ze s middags ook weer op het rijdt ze naar naar al hun clubjes, sporten en vriendjes en zorgt dat het eten klaar staat. Ze hebben ook de luxe dat de au pair een eigen slaapkamer en badkamer heeft op de zolder...

5 jaar geleden

Reactie op LisavdVBever

Waarom zou je dit hier in hemelsnaam posten?! Prima als je het zelf op deze ...
Ik zeg niet dat het beter is waar ik voor kies.. ik vraag waarom men voor een aupair zou kiezen.. dat maakt mij gewoon nieuwsgierig. Dat ik er niet voor zou kiezen wil niet zeggen dat ik het afkeur, ieder zijn keus. Maar ik ken niemand die het doet dus ik vraag me af waarom? Het is toch prima om dat te delen met elkaar.. misschien brengt het wel andere inzichten. Sorry!

5 jaar geleden

Dat lukt niet voor iedereen. Ik kan als arts niet plotseling halftijds beginnen werken en zo zijn er nog veel jobs, mijn man is net gepromoveerd tot manager dus die werkt net meer, niet minder. Iedereen probeert zich aan te passen, en iedereen wil het beste voor hun kind, met alle respect.

5 jaar geleden

Bij sommige banen kan je niet minder dan 40u werken. Dan zit je vast aan 5 dgn. Zelf werk ik ook 5 dgn en ga ik terug naar 4. Dus nog steeds voor 4 dagen kinderopvang. Als ik €56 per dag aan kinderopvang zou betalen zou ik direct tekenen. Wat ik heb uitgerekend krijgen we heel weinig kinderopvangtoeslag maar dat heeft dan ook weer te maken met de hoge salarissen. Tuurlijk wil ik ook niks missen van ons kindje maar minder werken is voor het bedrijf geen optie.

5 jaar geleden

Ik zeg niet dat het beter is waar ik voor kies.. ik vraag waarom men voor e ...
Uit je berichtje lees ik tussen de regels wel een soort verontwaardiging/afkeuring naar je kindje veel naar de opvang brengen. Misschien niet zo bedoeld maar met een zin als ‘met alle respect’ komt dat zo binnen bij mij en als ik het zo lees bij meer. Ik vind dat vrouwen en moeders (maar ook mannen) heel afkeurend kunnen zijn naar elkaars keuze omtrent wel/niet werken. Eigenlijk doe je het nooit goed, er is altijd wel iemand die hierover een andere mening heeft en dit moet opdringen aan de ander. Terwijl voor alle situaties wat te zeggen is. Laten we wat liever zijn voor elkaars keuzes 😁

5 jaar geleden

Ik neem aan dat je €340 per week bedoeld? Of heeft je collega “Tippi Wan”? 🤣

5 jaar geleden

Reactie op LisavdVBever

Waarom zou je dit hier in hemelsnaam posten?! Prima als je het zelf op deze ...
Mooi verwoord!

5 jaar geleden

Ik zeg niet dat het beter is waar ik voor kies.. ik vraag waarom men voor e ...
Dat zeg je eigenlijk wel met je ‘met alle respect’. Het komt behoorlijk veroordelend over. Niemand zegt ook iets over jouw keuze, ook al zou dat ‘met alle respect’ ook kunnen. Zullen we aardig blijven voor elkaar en elkaars keuzes respecteren? Met mijn werk is het trouwens geen optie om zo goed als te stoppen met werken waardoor maar 1 dag opvang nodig zou zijn. Ik had hier nog niet aan gedacht maar vind het eigenlijk wel heel interessant.

5 jaar geleden

Als je maar een normale baan hebt en een hypotheek kan je je datniey altijd veroorloven.