10 Reacties

5 jaar geleden

Geen ervaring mee maar ik wil wel de standaard baarkruk gebruiken die ze in het ziekenhuis hebben.

5 jaar geleden

Ik heb er ook geen persoonlijke ervaring mee maar wel eea gelezen op internet en besproken met mn verloskundige. Ben inmiddels in het bezit van een CUB (gehuurd). Ben heel benieuwd of dit de bevalling zal vergemakkelijken..

5 jaar geleden

Heb deze ook gehuurd per 27 feb! Ben 16 maart uitgerekend. Leek mij tov mijn 1ste bevalling op de baarkruk een verbetering. Al heb ik de eerste keer ook als goed ervaren. Ik geloof persoonlijk erg in het verticaal bevallen, zo heeft de zwaartekracht en onze anatomie het naar mijn idee bedoeld. Vk neemt de gewone baarkruk trouwens ook weer mee

5 jaar geleden

Reactie op Nora020

Heb deze ook gehuurd per 27 feb! Ben 16 maart uitgerekend. Leek mij tov mij ...
Ok begreep vd cursus dat je er niet op mag bevallen. Dus het laatste stukje toch de baarkruk. Maar verder lekker hangen op de cub

5 jaar geleden

Ik heb hem ook gehuurd! Ben benieuwd! 10 mrt uitgerekend. Het lijkt me echt top, beter dan liggend in een bed in ieder geval

5 jaar geleden

Reactie op Adventkalender

Ok begreep vd cursus dat je er niet op mag bevallen. Dus het laatste stukj ...
Waarom mag je er niet op bevallen? Het is aan jou in welke houding je bevalt lijkt me (tenzij er medische redenen zijn dat het anders moet natuurlijk)

5 jaar geleden

Ik ken hem niet. Ik ben donderdag in het ziekenhuis bevallen en vond tijdens de weeen op de wc zitten wel het fijnst馃檲 toen wilde ze voor mij wel een baarkruk gaan halen. Dus gok dat de houding wel het zelfde is. Maar toen ik moest gaan persen moest ik in bed gaan liggen dus of je de hele bevalling hierop mag doen weet ik niet

5 jaar geleden

Ik kreeg ook al te horen van de yoga docente dat het een betere houding is.. alleen in het ziekenhuis zeiden ze weer als je het gebruikt bij je eerste kindje (de baarkruk) kan het ook te snel gaan waardoor uitscheuren weer sneller kan gebeuren 馃槒

5 jaar geleden

Gisteren 4 weken te vroeg bevallen van een gezonde zoon. Had amper last, stond om half 5 nog stof te zuipen thuis. Om half 6 bloedverlies, 6u kwam vk en 9 cm ontsluiting 馃ぃ. Gelijk naar het zkh, daar probeerden ze me in bed te laten, echt verschrikkelijk. Kostte me zoveel energie om mn benen omhoog te houden en het persen is zo onlogisch. Uiteindelijk de baarkruk gekregen (gewoon een standaard uit het zkh) en dat was zoooo fijn, heel natuurlijk. Binnen een uur pers weeen was onze kleine man er.

5 jaar geleden

Reactie op Amberjim

Gisteren 4 weken te vroeg bevallen van een gezonde zoon. Had amper last, st ...
Gefeliciteerd!