44 Reacties

4 jaar geleden

zelfgemaakte soepen invriezen!

4 jaar geleden

Deze is heerlijk. De saus met kip en groente kan je maken en invriezen en dan hoef je alleen nog rijst te koken. Hij is vega ook heel lekker als je de kip vervangt door de ‘stuckjes’ van quorn. https://www.lekkerensimpel.com/kip-pilav/

4 jaar geleden

Ik moet hier altijd zo om lachen. Mijn vriend kan prima koken, het gaat hem sinds de zwangerschap steeds beter af. Een hoop nieuwe en lekkere recepten die hij kan klaarmaken. Dus al dat invriezen vind ik zo'n onzin😂😂

4 jaar geleden

Huh doen vrouwen dat echt? Mijn vriend kookt altijd ( ook omdat hij al om 17.00 thuis is van werk en ik pas om 19.00) dus komt na de bevalling ook wel goed

4 jaar geleden

Wij koken in de kraamweek gewoon vers. Alle 3 de keren gedaan nu gaan we dat ook weer doen

4 jaar geleden

Mijn dochter gaat bij mijn ouders slapen die periode ( 3 dagen) dus zij heeft altijd vers eten, mijn man moet die paar dagen zijn plan maar trekken. 😀 en zodra ik thuis ben ga ik gewoon koken zoals anders. Maar heb wel gekookte aardappels, verse groentjes in de diepvries steken. Dit heb ik altijd al gemakkelijk gevonden. Zeker als je eens geen zin hebt om te koken, toch nog een gezonde maaltijd 😉

4 jaar geleden

Reactie op S-R-

Ik moet hier altijd zo om lachen. Mijn vriend kan prima koken, het gaat hem ...
Haha 😆 Tja ik weet nog precies hoe het de vorige keren hier ging en ik had door borstvoeding zoveel honger! Mijn lijstje so far: - Vegetarische Dahl curry https://familieoverdekook.nl/dhal-indiase-curry-met-een-pikant-randje/ - Nigella’s meatballs https://www.nigella.com/recipes/meatballs - Harira https://uitdekeukenvanfatima.nl/recipe/harira-marokkaanse-soep-2/

4 jaar geleden

Stamppotjes Pasta met witte saus en kip en spinazie Nasi/Bami Mijn vriend is geen sterrenchef maar met een beetje aanwijzingen van mij lukt het hem steeds beter... Dus vind het niet nodig om de hele vriezer vol te rammen (heb ik ook geen plek voor) maar zal voor de allereerste avond wel iets erin stoppen. En misschien belt me moeder hem dan wel op dat er een hapje voor ons bij haar staat 😅

4 jaar geleden

Reactie op Jelise

Wij koken in de kraamweek gewoon vers. Alle 3 de keren gedaan nu gaan we da ...
Mijn baby’s clusteren altijd tijdens kook spitsuur 🤦‍♀️😂

4 jaar geleden

Mijn vriend gaat gewoon koken en als we allebei echt te moe zijn is thuisbezorgd.nl onze grootste vriend 😆

4 jaar geleden

Reactie op baby3opkomst

Haha 😆 Tja ik weet nog precies hoe het de vorige keren hier ging en ik had ...
Ik krijg helemaal honger en zin om te koken van deze recepten! Maar ik was niet van plan veel in te vriezen.. mijn vriend kan heerlijk koken, normaal kookt hij vooral doordeweeks (vroeger thuis) en ik in het weekend.. dus dat komt wel goed. Maar wel goede inspiratie voor komend weekend, thanks 👍

4 jaar geleden

Hier gaat mijn man ook koken gelukkig, doet tie nu ook bijna elke dag aangezien ik zo slecht te been ben🥰 en hebben gelukkig vele familieleden in de buurt wonen die heerlijk kunnen koken. Zelf zijn wij geen fan van invriezen, vind het toch minder lekker dan ofzo maar dat zit vast in me hoofd🙈 haha. Snap wel dat vele dit doen het is ook wel makkelijk natuurlijk voor die ene week!

4 jaar geleden

Ik ga voor: *Pasta saus *Soepen *Tikka massala/curry (dan alleen nog naar afbakken) *En een paar zakken gemengde groente met worstjes. Kan zo de oven in op grill stand en klaar

4 jaar geleden

Mijn vriend leert steeds bij met koken en.met wat aanwijzingen hier en daar lukt het wel. Ik vrees hooguit nasi en pasta saus in. Dat smaakt ingevrorenook prima!

4 jaar geleden

Mijn man is kok 👨‍🍳😍

4 jaar geleden

Hier zit naast soep en spaghettisaus ook telkens chili con carne in de diepvries, gewoon uithalen, opwarmen en een zakje rijst bij koken. 👍

4 jaar geleden

Reactie op babs19879

Huh doen vrouwen dat echt? Mijn vriend kookt altijd ( ook omdat hij al om 1 ...
Wist ook niet dat dit een ding was hoor. M’n vriend gaat maar koken, ik ga niet de moeite doen om extra te koken en dingen in te vriezen 😆

4 jaar geleden

Reactie op baby3opkomst

Mijn baby’s clusteren altijd tijdens kook spitsuur 🤦‍♀️😂
Dat ze nog echt klein waren kookte ik vaak smiddags als de kleine sliep zo hoefde ik savonds alleen even op te warmen. Dit keer ga ik geen borstvoeding geven 😉 met een tweeling en nog 3 kindjes thuis zie ik dat niet zitten

4 jaar geleden

Gelukkig heb ik een man die prima kookt voor ons geen ingevroren maaltijden

4 jaar geleden

Zeker dat ik een voorraadje maak! Vind het altijd wel weer grappig om te zien hoe ‘anti’ mensen zijn tegen invriezen. Maar echt, zelfs in de beste restaurants word er heel veel ingevroren! En nee dat proef je echt niet, zolang je maar weet wat je wel en niet moet invriezen 😉. Ik ben zelf vooral fan van dingen zoals shakshuka en Indiase curry’s uit de vriezer. Ik maak daar altijd een grote pan van en vries meerdere porties. De smaken trekken er juist beter in dus vaak is het alleen maar lekkerder. Maar ook soepen gaan perfect uit de vriezer. Ook vaak genoeg een lasagne of stamppot schotel ongebakken ingevroren. Oh ja, en thaise curry paste zelf maken! Ook ideaal want binnen 15 minuten heb je dan een Thaise wokmaaltijd op tafel staan. Maar ik ga bijvoorbeeld ook zelf gebakjes maken ipv beschuit met muisjes. Waarschijnlijk blondies & brownies. En ja, ook die gaan in de vriezer! En nee dat proef je echt niet 😉.