35 Reacties
5 jaar geleden
Zou zeker lekker wachten met aanschaffen! Misschien als alternatief een wippertje voor als ‘ie wat groter wordt. Een box kan makkelijk zijn, maar is zeker niet prioriteit één, zeker niet bij je eerste kindje! Mijn oudste zat er nooit in. En stel dat je m toch echt mist kun je het altijd nog aanschaffen
5 jaar geleden
Bij onze dochter hadden we een box geleend van familie.
Ze heeft er wel te verstaan 3x in gelegen....
Voor ons was het meer een opslagplaats van rommel.
5 jaar geleden
Een babybox is een enorme sta-in-de-weg, dat is een feit!
De eerste maanden is zo'n nestje prima om je kindje even in te leggen als je je handen vrij wilt hebben. Op enig moment groeien ze eruit of gaan ze teveel bewegen en dan willen ze dat niet meer (en is het niet veilig meer).
Heb je al eens gedacht aan van die rubberen speeltegels als mat? Die zijn lekker zacht en daar kan je kindje ook prima veilig op zitten en bewegen. Veel later kunnen ze er mee puzzelen. Vind je het lastig dat je kindje dan overal vrij naartoe kan bewegen als je even uit zicht bent? Er zijn ook losse grondboxen te koop die je op zou kunnen zetten voor zulke momenten.
Slapen kan een baby gewoon in bed, daar krijgt het de meeste rust en dan raakt het ook direct gewend aan een eigen plekje.
Bij kindje nummer 1 hebben wij de box 9 maanden gebruikt gehad, totdat ons kindje zich op begon op te trekken om te staan. Daarna gauw opgeruimd omdat het vooral een opslagruimte werd. Dat optrekken tot staan kon ook gewoon aan de salontafel.
Bij kindje nummer 2, dat nu onderweg is, wil ik de box daarom misschien nog wel eerder opruimen zodat er meer ruimte komt voor het speelgoed.
5 jaar geleden
Ik zou niet zonder kunnen hoor, ik heb een peuter van 2 en een kleintje op komst.. als ik even snel moet opspringen of zijn poepluier snel moet doen dan kan ik haar even uit handen leggen. Ik vind het ook niet in de weg staan ligt er natuurlijk ook aan wat voor een woning je hebt , als jullie het niet zien zitten zijn er nog zat andere opties: zacht speelkussen, mozes mandje (heel fijn) , babygym etc etc
5 jaar geleden
Ik heb wel een box aangeschaft voor in de living (midden van de living), zodat ik vanuit alle kanten goed zicht heb. Ik denk dat het een beetje ervan hangt hoe je het wil gaan gebruiken, want er zijn zoals anderen al hebben gezegd andere opties (makkelijke opruimbare speelbox). Ik las wel in jouw bericht dat je een nest op jouw bed zal leggen voor de baby, of begrijp ik het verkeerd? Als het effectief op jullie bed zal liggen en niet in een aparte wieg dan lijkt het mij een beetje gevaarlijk voor als je omdraait in een diepe slaap. Misschien heb ik het wel verkeerd begrepen, dus corrigeer maar als ik het mis heb ☺️
5 jaar geleden
Ik heb ook erg getwijfeld maar wij konden hem van vrienden lenen en hebben wel besloten een box neer te zetten. Zoals al vaker genoemd zie ik het echt als een plekje voor de kleine op het moment dat ik even iets anders moet doen. Ik denk aan het begin dat er genoeg alternatieven zijn (grond, babynestje, kinderwagen, wipstoel) maar als ze bewegelijker worden dat ze in de box meer kunnen spelen zonder kans dat alles van de muur getrokken wordt, dus daarom toch voor gegaan. Als je denkt dat het niet in huis past zou ik hem nu niet aanschaffen, kan altijd nog! En dan kun je ook nog kiezen voor bijvoorbeeld een campingbedje bijv, die klap je zo weer in 🙂
5 jaar geleden
Reactie op sshrnb
Nee. Nooit een box gehad met dochter 1 en die komt er nu ook niet. Irritant ...
Ik zet hem neer, maar hoop hem zo snel mogelijk weer weg te doen. Hopelijk krijgen we geen boxkind (Net als alle andere kids in de familie😂).
5 jaar geleden
Wij hebben ook geen plek voor de box. Hebben een wieg, welke we afwisselend in de woon en slaapkamer hebben voor de eerste tijd. Daarna met van die speelmatten of een groot kleed op de grond. Kan ze ook meteen leren waar ze vanaf moet blijven etc.
5 jaar geleden
Persoonlijk kan ik niet zonder box. Ik vind het zeer ideaal dat de baby op hoogte ligt. Vooral na mijn slechte bevalling, nu krijg ik een keizersnee en zal ik ook blij zijn als ik de baby niet steeds op een kleedje op de grond hoef meer te leggen. Daarbij vind ik het zelf fijn dat als ik even naar het toilet moest de baby even in de box kon laten. Ook wanneer hij ouder werd. Als ik even spullen in auto ging leggen al of iets dergelijks. Als mijn zoontje toen alleen in de woonkamer liet, dan had ik ineens niets meer op de salon tafel, of hij stond achter de deur als ik weer naar binnen wilde. Dus ja de box zal ik zeker weer gebruiken, waarschijnlijk ook tot 1 jaar zoiets