29 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb ivf gehad. 28 juni punctie en 1juli terugplaatsing. Als het goed is ben ik morgen 7 weken precies.

3 jaar geleden

Ik had op 23 juni de terugplaatsing van een blastocyste en ben nu 8+3. Klopte ook precies met de echo die ik vorige week had.

3 jaar geleden

Ja, het klopt! De site van Freya heeft een goede rekentool voor ons IVF-ers. Gefeliciteerd!

3 jaar geleden

Reactie op Leentje2021

Ik had op 23 juni de terugplaatsing van een blastocyste en ben nu 8+3. Klop ...
Proficiat!! Waarom klopt het bij mij dan niet met de echo? 😁

3 jaar geleden

Reactie op Robine90

Proficiat!! Waarom klopt het bij mij dan niet met de echo? 😁
Volgens Freya zou ik vandaag 8w en 1d zijn..

3 jaar geleden

De punctie rekenen ze als eisprong geloof ik. Ik had op 12 juni punctie en 16 juni terugplaatsing. Ik ben nu 9 wkn 2 dgn

3 jaar geleden

De punctie rekenen ze als eisprong geloof ik. Ik had op 12 juni punctie en ...
Mijn punctie was in oktober 2019. Het zijn cryotjes :-)

3 jaar geleden

5 juli hebben we de punctie gehad en 8 juli terugplaatsing. Vandaag 6 weken zwanger. Het is nog spannend afwachten op de eerste echo.

3 jaar geleden

Ik had op 23 juni een terugplaatsing van een ICSI embryo (cryo - 4daags) en ben vandaag 8+2. Klopte ook perfect met de echo van vorige week.

3 jaar geleden

Reactie op Serendiptiy

Ik had op 23 juni een terugplaatsing van een ICSI embryo (cryo - 4daags) en ...
Hmm OK. Hoe kan het dat het bij mij 4 dagen is terug gezet? Iemand een idee???

3 jaar geleden

Reactie op Robine90

Hmm OK. Hoe kan het dat het bij mij 4 dagen is terug gezet? Iemand een idee ...
Punctie is dag 0 = eisprong. Ik heb daar toen 2 weken bij opgeteld alsof toen je eerste dag van de ongesteldheid was. Op 2+4 zou het dan teruggeplaatst zijn.

3 jaar geleden

Hoelang je zwanger bent, ligt aan het moment waarop je begint met tellen. Vanaf het moment van de bevruchting is dit 38 weken. Vanaf het moment van de eerste dag van je laatste menstruatie is dit 40 weken. De laatste telling wordt doorgaans gebruikt om aan te geven hoelang je zwanger bent. De eerste twee weken ben je dus eigenlijk helemaal niet zwanger.

3 jaar geleden

Reactie op kaatjeblij

Hoelang je zwanger bent, ligt aan het moment waarop je begint met tellen. V ...
Klopt dat weet ik hoor. Maar als ik het uit tel via de online tool Freya kom ik uit op 4 dagen verder zwanger dan wat ze zeiden tijdens de echo afgelopen vrijdag. Normaal zou het toch exact moeten zijn als je weet wanneer ik de terugplaatsing heb gehad?

3 jaar geleden

Mijn dochtertje is een icsi baby en de gynaecoloog had als bevallingsdatum 8 juli gezegd. Volgens mijn berekening was het 3 juli, dus ook 5 dagen verschil! Ze is geboren op 3 juli, mijn berekening klopte dus beter 😆

3 jaar geleden

Reactie op Kim-claudia

Mijn dochtertje is een icsi baby en de gynaecoloog had als bevallingsdatum ...
Oh hihi grappig. Zo raar toch? Mss ook nog pril om exacte metingen uit te voeren. Ik hoor dat 1mm al enkele dagen kan schelden.

3 jaar geleden

Reactie op Robine90

Oh hihi grappig. Zo raar toch? Mss ook nog pril om exacte metingen uit te v ...
Schelen dusssss

3 jaar geleden

Het kan ook nog zijn dat de gyn 7+3 zei omdat dat de termijn is aan de hand van de afmeting op dat moment op de echo. Ik was 7+5 bij eerste echo maar gezien de grootte terug gezet naar 7+1. Inmiddels een groeispurt en sta ik weer terug op oorspronkelijke datum😉

3 jaar geleden

Reactie op Polly90

Het kan ook nog zijn dat de gyn 7+3 zei omdat dat de termijn is aan de hand ...
Ja dat denk ik ook maar dan maak ik me al direct zorgen dat het niet meer zal groeien...

3 jaar geleden

Dan moet je vanaf de terugplaatsing dus 5 dagen terug. Toen was je 2 weken. Dus dus 6 juni dag 1 denk ik

3 jaar geleden

Ik ben ook zwanger na ivf. Bij mij wordt er gerekend vanaf mijn eerste dag van de laatste menstruatie. Dus ben nu 8+2