18 Reacties

5 jaar geleden

Wel van die poepluiers inderdaad, ik lees ff mee

5 jaar geleden

Hier precies hetzelfde, halve schep jhbpm met dr Brown speen nr 2 en letterlijk alleen poepluiers. Heb aan cb gevraagd en ze zeiden zolang hij goed blijft drinken dan is het geen probleem. Maar ik ben het verschonen zat 😩.

5 jaar geleden

Volgens mij kan het bij jbpm idd 2 kanten op gaan. Of veel poepen of verstopt. Mijn zoontje poepte in het begin ook zooooo veel door de jbpm. Langzaam werd het beter (gewenning?).

5 jaar geleden

Reactie op Lilly87

Hier precies hetzelfde, halve schep jhbpm met dr Brown speen nr 2 en letter ...
Jaaa precies wat jij zegt .. elke Luier ben je bezig met verschonen en dan is hij net schoon dan poept ie de volgende alweer vol.. Zolang die goed groeit is t natuurlijk goed maar daarvoor had ie 1 poepluiers per dag en was de poep ook niet zo dun

5 jaar geleden

Je gebruikt jhbpm voor het spugen? Hoeveel spuugde je kindje? Bij cb zeiden ze namelijk dat ik dat kon proberen maar dat je met de poepluiers inderdaad naar verstopping gaat of diarree.. dus daarom twijfel ik

5 jaar geleden

Ik heb bio jbpm. Hier heb je minder van nodig. Word ook gebruikt voor slagroom indikken etc. Zal morgen even naar het merk kijken.

5 jaar geleden

Wij hebben dat juist met de gelilact. We doen nu 1 schepje minder en ze heeft nu 4 poepluiers per dag maar we verschonen plasluiers ook direct dus we hebben zeker 12 luiers per dag 😂 maar onze dochter heeft veel pijn aan haar open en kapotte aardbeienvlek die ze op haar labia heeft dus anders heeft ze te veel pijn. Bij jpbm juist meer verstopping en krampjes

5 jaar geleden

Reactie op JvandeB

Je gebruikt jhbpm voor het spugen? Hoeveel spuugde je kindje? Bij cb zeiden ...
De voeding zie ik omhoog komen en dan hoor ik hem slikken Meestal 2 uur na de voeding is hij onrustig en dan zie ik hem telkens slikken .. daarom zijn we het een beetje gaan indikken .. nu hopen dat de ontlasting wat minder gaat worden en de krampjes dan ook. Want als het wel tegen het omhoog komen helpt helpt t helaas niet voor zijn darmen

5 jaar geleden

Reactie op stph1!

De voeding zie ik omhoog komen en dan hoor ik hem slikken Meestal 2 uur n ...
Hier precies hetzelfde! Ook de voeding ingedikt met jbpm. Welke gebruiken jullie? Ook ivm telkens slikken etc.

5 jaar geleden

Reactie op stph1!

De voeding zie ik omhoog komen en dan hoor ik hem slikken Meestal 2 uur n ...
Hier precies hetzelfde verhaal! Hebben jullie en oplossing kunnen vinden??

5 jaar geleden

Wij gebruiken het nu 10 dagen (ivm hongerige baby). De krampen zijn inderdaad weer erger geworden en Idd ontzettend veel poepluiers. Stroomt soms gewoon bij haar beentjes langs. Vaak na de fles poept ze alweer een luier vol. En nog erger, sinds het gebruik van johannesbroodpitmeel stinken de luiers ook enorm. Zo erg dat de geur gewoon helemaal om haar heen hangt en de lucht echt in de kleren gaat zitten. Wij overwegen nu om er mee te stoppen en over te gaan op nutrilon forte. Nadeel van zoveel enorme (dunne) poepluiers, is ook dat we niet meer kunnen zien of ze wel goed plast. Ze drinkt nog steeds goed dus ik ga er vanuit dat ze niet uitdroogt. Wij gebruiken nu ook speen 2 op de dr Brown flessen maar toch doet ze drie kwartier tot een uur over de fles. Dat is ook niet goed. Dus tot nu toe bevalt het gebruik van johannesbroodpitmeel ons niet echt.....

5 jaar geleden

Hier een mannetje van 9 weken en we hebben sinds een week op jbpm toegevoegd ivm mogelijk verborgen reflux. Hier ook dunnere poep en meer luiers.... Wij gebruiken jbpm van Holland en Barrett want daar zit niets aan toegevoegd en de S speen op de Difrax fles. Hij doet dan ongeveer 30 minuten over de fles. Op advies van het CB sinds gister nog meer jbpm toegevoegd. Ik ben heel benieuwd wat dat gaat doen.

5 jaar geleden

Hier hetzelfde verhaal. Ivm reflux echt nodig ( ook nav zkh opname) Maar echt die poep. Overal poep poep poep. Met kracht. En dun. En stínken. * wat is het letterlijke verschil tussen nutriton jbp en die van Holland &barret? ( komt nl vaker voorbij in topics dat mensen die gebruikten. )

5 jaar geleden

Het CB heeft ons verteld dat we het beste die van de Kruidvat konden gebruiken, omdat ons kindje slecht poept. Deze werkt meer laxerend. De Nutriton van Nutrilon kan ervoor zorgen dat je kindje minder ontlasting krijgt of juist verstopt raakt. Hoe het zit met andere merken weet ik niet, maar dit is wat er bij ons geadviseerd werd.

5 jaar geleden

Reactie op Sann95

Hier een mannetje van 9 weken en we hebben sinds een week op jbpm toegevoeg ...
Ik gebruik dezelfde combinatie en gebruik echt maar een mespuntje op een flesje moedermelk van 110 of 120 ml. Binnen 1 dag en na 2 voedingen merkte we meteen positief verschil. Onze dochter is 9 weken en gaf sinds de laatste 2 weken steeds meer terug. De arts en de winkelmedewerker benadrukte wel dat ik echt maar een mespuntje moet gebruiken en daar houden we ons ook aan. Ze heeft nog steeds 4 tot 5 poepluiers en drinkt minimaal 6 flesjes per dag soms 7

5 jaar geleden

Reactie op plien306

Hier hetzelfde verhaal. Ivm reflux echt nodig ( ook nav zkh opname) Maar e ...
Het verschil zit hem in de toevoegingen. Sommige merken bevatten enkel jhb en bijv. conserveermiddelen, maar nutriton bevat ook weer maltodextrine.. een suiker. Wij gebruiken sinds vrijdagmiddag 1 schepje nutriton op 110/120 cc. Sindsdien is er nog maar een klein mondje teruggekomen met een boertje, helemaal goed dus. Na een week projectiel braken, een ziekenhuisopname met vervelende onderzoeken, en 100x per dag verschonen, is dit echt een verademing hier hoor. Oh, en hij slaapt ineens door van 12 tot nu ♡

5 jaar geleden

Tja dat is het “ probleem” denk met adviezen... toch overal anders en hoe er op gereageerd wordt. Want dat mespuntje door cb werd ons ook geadviseerd. En Kruidvat jbp Daarop ging het dus goed mis. Reflux bleef en zelfs zo erg met zkh opname In zkh verdikken ze met minimaal een half en bij ons (120 ml) zelfs een volle schep. * in combinatie met nutramigen voeding. Is volgens mij wel wat dunner. Reflux zga onder controle (zonder extra’s als bed schuin medicatie enz. ) En geen huismerken werd geadviseerd in zkh idd vanwege de toevoegingen. Maar idd nutriton. Net als zonder jbp eerst Een week om de dag normale poep, en hard werken ( veel krijsen) Nu sinds 5 dgn veeeeeel en dunner. 1x per dag. Dat wel. Als ik er niet op tijd bij ben zit ALLES onder Ach opzich allemaal geen ramp. Kan er maar uit zijn en gelukkig 1x per dag. Maar vroeg me af hoe t zit met die bio variant. Omdat dat steeds naar voren komt.

5 jaar geleden

Ik gebruik sinds eergisteravond gelilact en mijn hemel wat een gigantische poepluiers 😆 Helemaal vol en als ik niet op tijd ben doorlekken tot op de rut. Ook een andere consistentie, echt een drap nu