36 Reacties

3 jaar geleden

Op mijn 23ste zwanger en 24ste bevallen van mijn zoontje. Helaas heel veel striaen... 😑 ik heb vanaf het begin van de zwangerschap tot 41 weken 2-3x per dag mijn buik ingesmeerd, heeft niets mogen baten. Mijn moeder had precies hetzelfde dus is ook aanleg. Sommige krijgen geen een striem en andere heel veel... (ik had wel een zeer grote buik).

3 jaar geleden

Reactie op SaintlyPumpkin

Nou kan je even aardig reageren sjonge jonge, iedereen maakt zich ergens anders druk om. Ja ik ben ook slank en ben ook bang om na de zwangerschap kilo's /striae over te houden 😉. Ben wel heel blij met me zwangerschap en zal ook niet bij 1 blijven.

3 jaar geleden

Jammer van sommige reacties hier, wees toch lief voor elkaar mama's (in spe), ook al heb je een andere mening ♥️ een zwangerschap doet enorm veel met je lichaam, dat is toch gewoon een feit. Ik vind het dan ook normaal dat je je hier soms zorgen om kan maken als toekomstige mama. Dat doet toch helemaal niets af aan je blijheid of geluk om een kindje te mogen verwachten. Volgens mij is het goed om onze kindjes later vriendelijkheid, respect en mildheid naar de medemens aan te leren, misschien kunnen we nu alvast beginnen met het goede voorbeeld.

3 jaar geleden

Ik was 22 bij de eerste, beetje overgewicht en amper striemen, bij de zoon 2j later geen extra bijgekregen. Volgens mij is dat aanleg of niet mijn mama had 5kinderen waaronder een tweeling en ook geen striemen

3 jaar geleden

Sommige noemen het gewoon een paar strepen. Bij mij zijn her gewoon littekens die over de zijkant en heel buik lopen. Ze doen na 2 jaar nog steeds pijn en jeuken. En het is verre van fraai. Begrijp dat je je er zorgen om maakt.

3 jaar geleden

Hi allemaal, Ik heb een aantal reacties verwijderd die behoorlijk aanvallend en onvriendelijk waren. Het delen van zorgen en vragen over zwangerschapskwaaltjes mag altijd, daar is het forum ook voor. Misschien vind je het zelf niet belangrijk, maar dat betekent niet dat het onbelangrijk is voor een ander. Laten we daarom proberen met inlevingsvermogen en op een vriendelijke manier te blijven reageren. Iedereen bedankt die dit tot zover heeft gedaan. 😊 En Danique (en anderen), ik begrijp je zorgen (had ik zelf ook), maar je bent mooi zoals je bent! 😊 Groetjes, Laura

3 jaar geleden

Ik heb ze ook gekregen, vorig jaar bij mijn eerste zwanger schap en ben 26 jaar,, helaas niet tegen te houden..

3 jaar geleden

Zal mij een zorg zijn, ik smeer al wel met olie maar dat doe in meer zodat ...
Mooi dat je zo zelfverzekerd bent! Ik vondt t in het begin ook niet zo erg, tijgerstrepen en trots was ik,, toch stiekem doet t soms pijn hoor als andere moeders om mij heen een mooie strakkere buik hebben zonder strepen en ik dan vol striae maja t hoort er bij en ben dankbaar voor onze kleine en aanstaande baby 💕

3 jaar geleden

Reactie op joyceg123

Mooi dat je zo zelfverzekerd bent! Ik vondt t in het begin ook niet zo erg, ...
Precies dat bedoel ik, mijn reactie was niet naar bedoeld hoor maar ik maak me er gewoon niet zo druk om. Ik ben ook altijd super slank geweest maar ondanks dat ook zonder zwangerschap striae op mijn billen en bovenbenen. Niemand is perfect en ik koester mijn lijf gewoon dat het zich zo goed aan kan passen. Ik ben weer onzeker over andere dingen, dat hebben we allemaal denk k.

3 jaar geleden

Ik denk dat het niet uitmaakt. De eerste keer was ik 19 en smeerde vanaf dat ik ging groeien met buikbalsem van zwitsal. Heerlijk is deze. Niks overgehouden. Tweede zwangerschap was ik 23 en geloofde het echobureau niet dat dat jongentje van mij was. Na deze zwangerschap wel wat overgehouden maar ik mag niet klagen. Zorg vooral goed voor jezelf🥰 ik heb het vooral aan mijn borsten want ik krijg altijd 4 cups cadeau 🤣

3 jaar geleden

Ik snap je zorgen Danique. Ik heb precies hetzelfde. Ik ben 26 en voor het eerst zwanger. Helaas heb ik de pech dat ik snel striae krijg. Mijn buik en benen zijn nu nog mooi, maar ben bang dat er straks striae komt. Toen ik ging puberen kreeg ik striae op mijn borsten. Dat heeft mij toen de tijd zo onzeker gemaakt. Heb later wel ingesmeerd met zalf, zodat het minder pijn deed en jeukte. De strepen zijn nu helemaal wit weggetrokken gelukkig. Ben bang dat ik dat gevoel van onzekerheid straks weer krijg, hoe blij ik met de zwangerschap ook ben.

3 jaar geleden

Reactie op Olstje2021

Ik snap je zorgen Danique. Ik heb precies hetzelfde. Ik ben 26 en voor het ...
💋 komt goed! Niet onzeker over worden hoor. Ja kan ff ineens op je af komen dat je denkt ojee. Heb ook een borstverkleining en lift gehad, helaas zal het na zwangerschap wellicht niet meer zichtbaar zijn. Zal het weer slapper staan, en daarvan moet ik ook even slikken. Het is als verassing gekomen en al houd ik nu al veel van kindje. Maar heb jaren heel onzeker gevoeld en heel veel moeten huilen om mijn borsten die ongelijk groeide. En heel erg hing. De een was volle D cup de ander een c cup. Nooit een nare opmerking gehad van een van mijn partners maar het deed mij psychisch veel. Ik heb de operatie toen vergoed gekregen en het koste drie operaties gezien de eerste keer helemaal mis was gegaan in het ziekenhuis. En ze zei tegen de tijd dat je zwanger raakt heb je voltijd baan en kan je het zelf bekostigen. Maar het leven liep ff iets anders. Met dit verhaal bedoel ik je goed te snappen hoe iets je zo onzeker kan maken.