11 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op k25ri
Hi, ik werk bij kindergarden. Wat vind je vooral belangrijk? Ik kan je dan ...
Oh hey dat is fijn! Kindergarden spreekt me erg aan kwa visie. Ik vind het belangrijk dat mijn kind gehoord word, uiteraard ook dat ze echt de aandacht krijgt, en dat alles een beetje zo natuurlijk mogelijk gaat, bijvoorbeeld niet laten huilen meteen troost bieden. Dat er geen streng ritme word gehouden, en de kinderen vrij zijn met wat ze doen. Natuurlijk ook de zelfstandigheid ( montessori ). Ik wilde maandag bellen om te vragen of er uberhaupt wel een plekje was en daarna wilde ik een rondleiding doen, maar ik ben bang dat alles al vol zit en ik verder moet zoeken.. op welk locatie werk jij en weet je eventueel of er lange wachtrijen zijn?
4 jaar geleden
Reactie op yess22
Oh hey dat is fijn! Kindergarden spreekt me erg aan kwa visie. Ik vind het ...
Ik sta al sinds december bij ze ingeschreven.. voorlopig nog geen plek. Heel amersfoort zit vol.. Ska neemt niemand meer aan voorlopig. Weet niet per wanneer je zoekt en voor hoeveel dagen?
4 jaar geleden
Reactie op Lot321
Ik sta al sinds december bij ze ingeschreven.. voorlopig nog geen plek. Hee ...
Voor ons is het trouwens wel voor onze dochter van 14 mnd, misschien anders dan voor een baby qua plekken die vrij komen.
En “heel amersfoort zit vol” weet ik niet haha, maar wij staan bij 10 (!) kdv’s ingeschreven nu en overal krijg ik bericht dat ze tot het einde van het jaar geen plek hebben. De grootste organisatie in amersfoort is Ska en die nemen voorlopig geen kinderen meer aan op de wachtlijst.
Dat geeft denk ik ook druk op de andere kdv’s.
Wij hebben zelfs in Soest ingeschreven, maar ook daar geen plek. :(
4 jaar geleden
Reactie op yess22
Oh dat meen je niet 🤯 dan word het inderdaad erg lastig, dochter is 13 maa ...
Aii, ja wie weet heb je mazzel hoor! Maar mijn ervaring is dat het lastig is. Zeker op oudere leeftijd denk ik, want dan moet er maar net een ander kindje weggaan uit zo’n groep. De babygroep stroomt iig goed door dus denk daar sneller plek.
4 jaar geleden
Reactie op yess22
? 😇
Sorry beetje laat.. wachtlijst is enorm maar zeker proberen!
Er zijn heel wat regels op de groep waardoor de kids meet aandacht horen te krijgen. ( voorbeeld: geen ipad gebruiken als je bij kinderen zit) maar de groepen zitten erg vol waardoor je de aandacht toch moet verdelen en je kind niet a la minute alle aandacht kan krijgen. Ook met huilen kan een leidster niet telkens binnen een paar seconde bij het kind zijn . Dit wordt uiteraard wel geprobeerd. Elke vestiging is anders dit is mijn ervaring. Kinderen zelfstandigheid stimuleren is waar we veel mee bezig zijn. Eigen keuzes maken, mee naar buiten of niet? Kleuren of niet mogen ze zelf bepalen. Succes met je keuze!