9 Reacties
4 jaar geleden
Wij zijn bij de kinderopvang langs gegaan en hebben gekeken. Mijn achternichtjes zijn hier ook heen gegaan en het voelde goed voor ons. Ook had onze opvang flexibele opvang wat voor ons belangrijk was vanwege de ploegendiensten van mijn man. En het ligt op de route naar ons werk. Dus ik zou gewoon gaan rondkijken en vragen of je mag kijken.
4 jaar geleden
Wij hebben bij 2 kdv's gekeken. Diegene waar onze zoon nu naar toe is, sprak ons het meeste aan omdat je echt zag dat de kinderen plezier hadden en leuke activiteiten deden. De ander was echt gericht op het zoveel mogelijk leren om zelfstandig te zijn. Ik vind het zelf belangrijker dat ze leren spelen, dan zelfstandig zijn. Ze kunnen nog lang genoeg leren om zelfstandig te zijn😯
4 jaar geleden
Hier was niet onwijs veel keuze, eigenlijk 2. De ene had een klein volledig stenen pleintje buiten, met 1 speeltoestel. En daar was een groep 0-4 jarige. Ook vond ik het slaap plekje zelf erg klein, benauwd ogen.
De ander had een gigantisch plein, houten toestellen, veel zand, meer natuur. Groepen 0-1 en 2-3. Veel bezig met gezonde voeding. En had hier een fijn gevoel bij, deze is wel wat verder rijden.
Sowieso een rondleiding vragen en daar gewoon alles vragen. Je kindje is al wat ouder, dus je weet ook meer hoe hij is en wat je zelf wilt.
4 jaar geleden
Van te voren bedenken wat je belangrijk vindt en dan gaan kijken. Stel je vragen en volg je gevoel.
Na 6 maanden oud starten kan wel even lastig zijn voor beiden, kijk of de kleine ook een ochtendje kan oefenen.
Mijn zus had haar dochter in Oosterhout bij SKO Beemdenrijk en was hier tevreden over.
Nu wonen ze in Bavel.
4 jaar geleden
Langs gaan. Bedenken wat je wil in een opvang (bv max aantal kinderen; warm eten s middags) en vragen stellen. Denk dat het ook echt gewoon goed moet voelen als je langs gaat. Maar begrijp ik goed dat je baby aanstaande september al naar de opvang gaat? Ik weet niet hoe het in NB is, maar hier in de randstad heb je al snel wachttijden van een jaar. Als je geluk hebt..
4 jaar geleden
Mijn dochtertje gaat naar een agrarisch kinderdagverblijf in Etten-Leur. Is echt super leuk! Leren ze omgaan met diertjes en kunnen ze lekker buiten zijn, buitenspelen, er is een moestuintje waar ze (als ze ouder zijn) zelf zaadjes kunnen planten, ze kunnen helpen met de koeien eten geven, etc. Daar is mn dochtertje nu allemaal nog te klein voor, maar ze vindt het wel heel leuk te kijken. Of om in de stal te kruipen. En er zijn ook poezen, die vindt ze ook heel leuk.
Zag dat ze in Oosterhout ook een agrarisch kdv hebben, 't werfje. Missch kun je daar eens kijken?
Zou sowieso een aantal kdv-en bezoeken en gewoon kijken hoe jouw/jullie gevoel erbij is. En dan degene kiezen waar je de beste klik mee hebt.
Succes!