11 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb dit ook. Al van in de zwangerschap. Bij mij zijn dit melkklieren. De ene dag is het dikker dan de andere dag. Kmoest mij geen zorgen maken. Enkel tijdens de stuwing was dit zeer pijnlijk maar voor de rest geen last van.

4 jaar geleden

Ik heb dit ook. Volgens de verloskundige gaat dit binnen enkele weken weg. Als het niet rood warm of pijnlijk voelt ook verder niet teveel aankomen (dus niet behandelen als een ontsteking, want dan kan het juist gaan irriteren). Er lopen inderdaad vanuit onder je oksel al melkklieren.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Ik heb het ook, mijn kraamzorg zei dat het een verstopte melkklier is en dat ik het tijdens het voeden van de linkerborst (knobbeltje zit in de linker oksel) weg kan proberen te masseren. Ook in de douche de straal er even op zetten kan helpen. Het is bij mij nog niet weg trouwens hoor, heb het gisteravond ontdekt en ben vanochtend begonnen met masseren tijdens het voeden.

4 jaar geleden

Masseren onder de warme douchen of tijdens het voeden.

4 jaar geleden

Heel stom maar werkte bij mij echt! Elektrische tandenborstel !!!

4 jaar geleden

Elektrische tandenborstel is idd een gouden tip! Even er tegenaan houden, en knobbeltje is zo weg

4 jaar geleden

En als het blijft zitten en niet weggaat (wat een verstopte melkklier wel doet) echt even naar de dokter gaan. Een knobbel moet je altijd laten onderzoeken.

4 jaar geleden

Bedankt mama’s! Ik wacht het even af, probeer het weg te masseren en als het inderdaad blijft zitten ga ik even bij de dokter langs :-) bedankt om jullie ervaringen met me te delen!

4 jaar geleden

Ik had dit vorige week ook terwijl ik nog niet bevallen ben. Het was na twee dagen ook weer weg. Niet teveel aan zitten en gewoon even afwachten!

4 jaar geleden

Hou je temperatuur in de gaten. Als het gevoeliger wordt en je temperatuur gaat omhoog kan het een borstontsteking zijn. Heb ik gister gehad, is geen pretje, maar met snel handelen (borst goed leeg laten drinken en de plek ondertussen masseren) ook weer snel opgelost!
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Ik had dit ook en ging vanzelf na 2-3 dagen weg. Was nog niet bevallen toen.