43 Reacties
5 jaar geleden
Bij ons konden er ook geen klossen onder. Wij hebben een extra matras op ons eigen matras gelegd, wel iets kleiner maar het is te doen.
5 jaar geleden
Als je je bed heel wil houden zou ik geen kratten gebruiken.
Ons bed kan ook niet op klossen om 2 reden. Ons onderstel kan niet op klossen en ik kan mn bed niet meer in komen door ernstige bekkeninstabiliteit als het bed hoger is.
Bij mijn eerste was het geen probleem. Het enige wat ze mogelijk niet doen is je bed verschonen. Maar dat kan manlief natuurlijk dan ook gewoon doen
5 jaar geleden
Ons bed kan ook niet op klossen en ook niet op kratten.....
Wij verhogen het bed dus niet (uiteraard in overleg met de kraamhulp)
5 jaar geleden
Ik weet niet hoe hoog jullie bed is?
Wij hebben een boxspring de van 65cm hoog, op klossen kan niet en dan moet ik een trapje hebben om het bed in te komen 😂
Iom kraamzorg was het geen probleem. Zou even met ze overleggen
5 jaar geleden
Wij hebben het zelfde probleem. Wij hebben ook een boxspring en inderdaad de poten in het midden zitten te dichtbij elkaar. Bij de vorige zwangerschap inderdaad bierkratten gebruikt voor in het midden want die waren even hoog als de klossen.
Nu hadden we bedacht en al overlegd met de Kraamzorg dat wij een extra matras op het bed gooien en dit was geen probleem. Dus ik blijf ook lekker laag liggen omdat ik anders een krukje nodig heb. Het matras is er steeds zo opgelegd als het nodig is. Misschien is dit bij jullie ook een optie?
5 jaar geleden
Ons bed heeft nog nooit op klossen gestaan🙊 en heb nog nooit gehad dat ze weigerde... meestal als je uitlegt dt t egt niet kan doen ze niet moeilijk... hopelijk😂🙊
5 jaar geleden
Kijk uit met kratten. Bij ons is er een poot van het bed doorheen gekomen (en wij zijn geen zwaargewichten 🤪).
Je kunt wel kratten doen en daar nog een lange plank overheen, dat de plank eigenlijk alle poten in een rij draagt.
Je zou ook nog kunnen overwegen om een tweepersoonsmatras extra toe te voegen ipv klossen, mocht je die van een logeerbed kunnen halen. Alleen even kijken of je bed dan hoog genoeg is.
5 jaar geleden
Wij huren tijdelijk gratis een bed bij medipoint die we dan even in de woonkamer zetten voor de dagen dat de kraamzorg er is. Maar dan moet het bij jullie wel passen natuurlijk. Je hebt dan wel een verwijzing van je verloskundige nodig, dat je het bed nodig hebt en je eigen bed niet op klossen kan. Wij slapen normaal gesproken op zolder, dus als ik na de bevalling de trappen niet zo makkelijk op kan, kan ik beneden slapen. Je kan het bed lenen zolang je wilt en wanneer je het aanvraagt, wordt het bed de volgende dag geleverd. Je kan dan van te voren met de kraamhulp bespreken of het echt nodig is.
5 jaar geleden
Ow shit daar heb ik helemaal niet aan gedacht, heb er nu net 8 besteld (lenen) bij medipoint, omdat we 8 bedpoten hebben van de boxspring. Ben benieuwd of ze naast elkaar passen 😳
5 jaar geleden
Bij ons in het midden van de boxspring passen ze ook niet lekker aan elkaar... het onderstel staat nu iets los van elkaar, ik hoop dat het 2persoons matras stevig blijft liggen. Geen idee hoe we het anders zouden kunnen doen... ben bang met kratjes dat het gaat schuiven... ik moet er al bijna met een krukje instappen!
5 jaar geleden
Bij de 1e zwangerschap had ik een logeerbed op andere kamer gezet dat wel op klossen kon, maar daar kwam ik zelfs met een krukje niet goed in en uit. Kraamhulp vond het toen geen probleem om controles te doen in lager bed en verschonen van de lakens heeft ze samen met mijn man gedaan.
Nu bij de 2e heb ik dat logeerbed niet meer en werken we met extra matras in overleg met kraamzorg. Ik hoop ook dit keer dat de kraamhulp er geen probleem mee heeft en ik extra matras kan weglaten want in en uit bed komen is met mijn korte benen toch lastiger, zeker na een keizersnede 😬
Ik zou persoonlijk niet met kratten werken. Als AH moeilijk doet gewoon andere supermarkt proberen. Zo te lezen zijn er andere winkels die het wel doen...
5 jaar geleden
Wij hebben de vorige keer gipsblokken gebruikt want die zijn er van 10 cm. De klossen van 7 waren te laag en de klossen van 14 weer erg hoor (ben zelf maar 1.64).. Dit werkt perfect en kan ook in het midden bij de boxspring naast elkaar. Gipsblokken kun je door midden zagen en vervolgens in een zakje onder de poten doen.
5 jaar geleden
Dit probleem hadden wij ook! Hebben uiteindelijk wel bier kratjes weten te halen bij de jumbo (gratis en voor niets) maaaaar zijn er achter dat de kratjes ivm met ons bed niet okay werken. We zakten door de kratten heen...
Nu kraamzorg gebeld en die hebben gezegd dat we het tegen die tijd maar aan moeten kijken en we eventueel een extra matras erop kunnen leggen.
Dus ik zou eerder iets van blokken of zo proberen dan de kratjes na mijn ervaring 🙈
En anders zijn de brand kratjes het meest stevig. Amstel het slechts 😂
5 jaar geleden
Ik heb ook aangegeven dat ons bed niet op klossen gaat. Was vorige keer zo'n gedoe en ik ben ook niet groot. Ik wil eventueel thuis bevallen, als dat gaat gebeuren pakken we het matras van onze zoon om het ietwat omhoog te krijgen. Voor de kraamweek was ons bed verder acceptabel hoog genoeg.