10 Reacties

2 jaar geleden

Leuk idee! Ik knip wel eens wat papieren figuurtjes uit, doe die in een bak en geef dan een bekertje met lijm en een kwast waarmee ze de figuurtjes op een papiertje kan plakken. Het is eigenlijk meer in een soort verven met lijm wat ze doet, maar vindt het wel heel leuk 😂

2 jaar geleden

Gewoon verven met plakkaatverf vindt ze leuk. Of kleuren met potloden of stiften. En stickers zijn hier echt een hit!

2 jaar geleden

Laten stempelenmet doppen of Duplo blokjes en verf . Krijg je leuke vormen van!😄 Of verven met een wattenstaafje. Goed voor de fijne motoriek Verder laat ik ze altijd lekker zelf aanrommelen en ze begrijpen toch nog niet van wat ze zelf maken 😂

2 jaar geleden

Dit deden ze bij de opvang met mijn zoontje. Leuk idee !

2 jaar geleden

Reactie op mamavanleon

Ja leuk hè! Bij ons ook 🎆

2 jaar geleden

Reactie op mamavanleon

Inderdaad een leuk idee! Dat aluminium-folie op het bord is al een supertip, ik kreeg mijn 4 bordjes niet meer schoon 🤣

2 jaar geleden

Ik ben ook benieuwd naar leuke knutsel ideeën! Hier zijn stickers inderdaad ook een hit. Met het kleuren, verven etc probeer ik maar een beetje af te wisselen met materiaal haha. Dit was onze 'kerstballen-collectie' van dit jaar. Bij de action of hema wat figuurtjes kopen en beschilderen is in ieder geval even wat anders dan een wit vel 🤔

2 jaar geleden

Niet de meest duidelijke foto, maar heb geen andere. Op een doos een papier plakken waarin ze wattenstaafjes kan prikken. Ik heb een egel gekozen zodat ze daar ‘de stekels’ in kan prikken. Daar was ze best een poosje zoet mee. Je zou het nog wat moeilijker kunnen maken door de wattenstaafjes een kleur te geven met stift en dat de dan in hetzelfde gekleurde gaatje geprikt moeten worden :)

2 jaar geleden

Wat hier ook een grote hit is: spelen met gekleurd papier. Niet echt ‘knutselen’ maar wel makkelijk om even op te zetten. Samen door de kamer meerde vellen gekleurd papier leggen en dan ‘spring naar geel’, ‘ren naar rood’ etc. Evt. moeilijker te maken door kleuren en cijfers te combineren (‘spring naar groen 3’).

2 jaar geleden

Tip; Action heeft een leuk setje om nep paaseieren te verven. Incl verf/stickertjes/oogjes.