8 Reacties

4 jaar geleden

Hoi! Onze dochter heeft koemelkallergie. Geitenmelk is geen goed alternatief, omdat die eiwitten erg lijken op die van koemelk. Je zou havermelk of amandelmelk kunnen geven (ik zie dat je kindje al 1 is). Wij gebruiken nog Nutramigen LGG als flesvoeding, maar dat is onder begeleiding van een kinderarts en diëtiste. Denk dat het altijd fijn kan zijn om een diëtiste en/of kinderarts te raadplegen. Het hoeft natuurlijk geen koemelkallergie te zijn, kan ook iets anders zijn. Hier vind je een handig overzicht (even stuk naar beneden scrollen) van ingrediënten die niet mogen: https://www.voedselallergie.nl/allergenen/melk.html. En een tip voor de boter: wij gebruiken Flower Farm (zonder melk en soja). 100% pindakaas van de AH kun je ook gewoon geven bij koemelkallergie. Van een vriendin kreeg ik de tip voor eczeem: La Roche Posay Lopikar. Hielp bij hun heel goed! Weet niet zo goed hoe je via dit forum privé in contact komt met elkaar, maar je mag me altijd vragen stellen als je wilt. Na twee kindjes met koemelkallergie heb ik wel wat tips verzameld haha🙈 Veel succes in ieder geval!

4 jaar geleden

Hier hielp uierzalf heel goed. Na een paar daagjes smeren was het al weg!

4 jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook koemelkeiwitallergie. Geen eczeem maar maag-darmklachten. Ik geef nog borstvoeding en ben zelf op koemelkvrij dieet omdat hij ook op melk die ik gebruik reageert. Het is even zoeken en heel veel etiketten lezen, maar het wordt steeds gemakkelijker. Een goede kinderdietiste kan ook helpen. En er is een Facebook groep “koemelkallergie” waar je veel tips kunt vinden en vragen kunt stellen. Wat betreft de smeerboter is blueband 100% plantaardig

4 jaar geleden

Reactie op LvHT

Hoi! Onze dochter heeft koemelkallergie. Geitenmelk is geen goed alternatie ...
Ik had je bericht wel gelezen, maar niet geantwoord nog. Zat met een ziek meisje thuis. Super handig die link, daar heb ik nu al veel van geleerd. Ik heb aankomende week een afspraak met een kinesioloog en de diëtist, kijken wat daar uitkomt. Tot nu toe krijgt ze ook nog borstvoeding, dat is goed gegaan tot 9 maanden (geen plek in haar gezicht) pas toen is ze kunstvoeding erbij gaan krijgen, is de plek ontstaan. Dus ik denk dat het de melk ik.) En dat ze via mij niet veel melk binnen kreeg, waardoor het goed ging. Ik ga ook die creme even opzoeken, ben benieuwd. Heb je insta? Dan kunnen we elkaar misschien opzoeken. Als je open staat daarvoor, voor tips en dingen.☺️

4 jaar geleden

Reactie op R_Radha

Hier hielp uierzalf heel goed. Na een paar daagjes smeren was het al weg!
En dat was echt exceem? Ik heb al meerdere 'normale' cremes gesmeerd, wat niet hielp..

4 jaar geleden

Reactie op HLV

Mijn zoontje heeft ook koemelkeiwitallergie. Geen eczeem maar maag-darmklac ...
Had jouw zoontje al vanaf het begin klachten? Hier heeft ze altijd borstvoeding gehad, geen eczeem en na 9 maanden ging ik er kunstvoeding bij geven, en toen kreeg ze eczeem in haar gezicht. Dus vraag mij ook af, of dat ik dus weinig koemelk binnen kreeg en ze daar nog goed op ging..

4 jaar geleden

Reactie op Thmr

Ik had je bericht wel gelezen, maar niet geantwoord nog. Zat met een ziek m ...
Ah wat vervelend! Weer opgeknapt? Mijn instagram is laurav.ht 😊

4 jaar geleden

Reactie op LvHT

Ah wat vervelend! Weer opgeknapt? Mijn instagram is laurav.ht 😊
Ja, gelukkig wel! Leuk, ik voeg je toe. Mijn naam is iets met Elisabeth :)