17 Reacties

4 jaar geleden

Gewoon even met je verloskundige bellen. En uitleggen waar je mee zit. Daar zijn ze tenslotte voor 🤗

4 jaar geleden

Er bestaan ook medicijnen tegen koortsuitslag. Zelf ooit geslikt toen ik het maandelijks had. Zou maandag gelijk vk bellen of je die mag skiken nu

4 jaar geleden

Mijn man en ik hebben beide ook heel veel last van koortslippen, 2-3x per jaar is normaal voor ons. Sinds mijn man die tabletten van Lucovital slikt heeft hij er geen meer gehad, ongeveer 8maanden nu. Ik slik ze niet omdat ik de mama van Davitamon slik. Maar ik ken meerdere die al jaren niet meer zo’n lip hebben gehad door die Lucovital. Daarnaast gebruik ik die Zinolium zalf als ik er één heb. Kun je alleen halen bij Kruidvat. En helpt echt. Is doorzichtige zalf. Ik had er 2 weken geleden weer één, de zalf gebruikt en hij was met 2-4dgn weg. Beide kost het de wereld niet dus zou zeggen; probeert het eens! Verder heb ik geen ervaring met bevallen en koortslip, kun je denk ik idd beter ff aan VK vragen. Succes 🤞🏼 😉

4 jaar geleden

Reactie op pukje

Mijn man en ik hebben beide ook heel veel last van koortslippen, 2-3x per j ...
Ik slik ook de Davitamon en extra vitamine C voor de weerstand, maar ik denk dat het slaapgebrek de boosdoener is momenteel. Die zalf heb ik indd ook in huis! Ik hoop maar dat de koortslip snel weg is 🤞🏼

4 jaar geleden

Handen goed wassen voordat je de baby aanraakt en evt zo een pleistertje op je koortslippen plakken!

4 jaar geleden

Hier ook aan de lopende band koortslippen. Ik ga morgen de huisarts bellen voor aciclovir, kan je veilig nemen tijdens zwangerschap. Wil echt niet bevallen met koortslip en vorige zwangerschap maandenlang geslikt. Succes!

4 jaar geleden

Ooh neen. Ik zou gek worden moest ik de baby niet kunnen kussen. Je kunt bij de apotheek(belgie) van die speciale plakkers halen voor koortslippen. Dit helpt om de koortslippen sneller te laten genezen en beschermt andere mensen tegen eventueel overdragen.

4 jaar geleden

Reactie op pukje

Mijn man en ik hebben beide ook heel veel last van koortslippen, 2-3x per j ...
Die L-Lysine slikt mijn man nu ook alweer een tijdje om te voorkomen dat hij koortslip heeft zo. Maar wanneer hij er 1 heeft dan is hij ook snel weg door het weer even te slikken!

4 jaar geleden

Reactie op Diodio93

Die L-Lysine slikt mijn man nu ook alweer een tijdje om te voorkomen dat hi ...
Ja, ik had ongeveer 4 x per jaar een koortslip en nu nooit meer door L-lysine. Ik was er een tijdje mee gestopt, toen kreeg ik een koortslip en ik ben snel weer begonnen. De koortslip was wel veel sneller weg ook daardoor en daarna nooit meer gehad.

4 jaar geleden

Sorefix helpt erg goed! Je hebt hier ook een soort lipbalsem van die preventief werkt.

4 jaar geleden

Ik kreeg dat de dag voordat de bevalling van mijn 1e kindje begon. Ik smeren als een gek met koortslipcrème omdat ook ik me druk maakte over eventuele besmetting voor de baby. Wonder boven wonder was de koortslip na de bevalling ineens alweer over (!). Dus ik heb dat anderhalve dag maar gehad, terwijl ik er normaal tot wel 2 weken mee rondloop.

4 jaar geleden

Ik had gedurende mijn zwangerschap vrijwel wekelijks een koortslip. Op aanraden van de vlk begonnen met Lysine slikken (dagelijks 1 pil) sindsdien nooit meer een koortslip gehad. Zou dus snel die pillen in huis halen! Om de blaren uit te drogen werkt tea tree olie heel goed.

4 jaar geleden

Aaaah ik vandaag precies hetzelfde.. 😭 Ben nu 39+5 dus ook echt kut.. maar heb nu ook van die pleisters voor het geval ze toch snel geboren wordt.. dan is de kans op besmetting in ieder geval veel minder omdat het afgeschermd is. Hele zwangerschap geen last gehad van een koortslip en net op het laatst ineens wel😰

4 jaar geleden

Medicatie bij dokter tegen de herpes aanvallen werken super goed. Het gaat super snel ervan weg ook en blijft weg zolang je slikt. Ik heb het ooit een half jaar lang gebruikt! En inderdaad van die pleisters halen! Scheelt toch weer besmettingskans

4 jaar geleden

Bedankt voor de reacties! Ik heb vandaag maar l-lysine gehaald! Maar nu lees ik op internet tegenstrijdige dingen of je het mag gebruiken in een zwangerschap.. Ik lees dat sommige van jullie het op advies van de vk zijn gaan slikken, dus dan moet het geen kwaad kunnen lijkt me? Ik heb morgen een afspraak bij de vk, kan ik het eens vragen. Mijn koortslip is nu gelukkig bijna weg en de kleine zit nog lekker te stampen in mijn buik 😅 Maar wil het nu natuurlijk wel voorkomen dat ik er weer een krijg!!

4 jaar geleden

Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest en zij zei dat het juist goed is dat ik nu een koortslip heb, want nu geef ik antistoffen door aan me dochter! En mocht het er nog zitten als ze geboren wordt.. dan zegt ze dat ik het alleen even moet afdekken met zo’n pleister en dan is het voldoende. Dus ik ben wel gerust gesteld! Gelukkig is het bij mij ook al bijna weg (alleen nog korstjes en die schijnen niet of nauwelijks besmettelijk te zijn)

4 jaar geleden

Reactie op robinnn_1994

Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest en zij zei dat het juist goed i ...
Dat is indd wel fijn om te horen! En je mag dan ook gewoon knuffelen? Kussen kan ik ( denk ik) nog wel even laten, maar knuffelen 😅