20 Reacties

4 jaar geleden

Lange mouw. Eerste weken sowieso

4 jaar geleden

Vorige week is een vriendin van me bevallen en haar kraamzorg adviseerde om zeker de eerste weken nog voor lange mouw te gaan omdat baby’s zichzelf dan nog niet zo goed warm kunnen houden 😊

4 jaar geleden

Heb voor de eerste periode lange mouwen omdat dat net iets warmer is. Schijnt met aankleden iets lastiger te zijn, maarja zo'n klein humpie zal toch wel wennen zijn. 🤣

4 jaar geleden

Ik heb ook alleen maar lange mouwen. Overslag hoor ik dan wel weer goede verhalen over, dus als je nog geen gewone rompers hebt dan zou ik zeker die kiezen.

4 jaar geleden

Lange mouw voor de eerste maand iig. Baby's hebben warmte nodig in het begin.

4 jaar geleden

Oké thanks iedereen! Vrij duidelijk lange mouw haha. Sommige mensen doen ook korte mouw las ik omdat dat iets makkelijker is met aankleden en je er dan ook iets dikker overheen kunt aandoen. Maar lange mouw it is dan!

4 jaar geleden

Korte mouwen. Maar ons eerste setje heeft dan ook een shirtje met lange mouwen en een vestje met lange mouwen

4 jaar geleden

En dan wel maat 50 of maat 56? Lees dat je ook maat 56 kunt doen en dan gewoon mouwen wat opstropen, zodat je er langer mee kunt maar misschien toch wel wat zakkerig dan 😂

4 jaar geleden

Kijk het filmpje van de Verlosmoeder eens op YouTube, zij heeft een heel handig filmpje voor het inpakken van de vluchtkoffer. Ik zal zo een foto sturen van wat ik meeneem naar het ziekenhuis

4 jaar geleden

De strech rompers van de Hema zijn fijn. Die hebben mooi aangesloten lange mouwen waardoor ze niet omhoog kruipen als je er een shirt met lange mouwen overheen doet.

4 jaar geleden

Het advies van kraamhulp en ziekenhuis is om zeker overslag rompertjes met lange mouw te doen. Vooral de eerste dagen en mocht je met vacuümpomp bevallen dan is dat fijner voor het kindje

4 jaar geleden

Ik heb het nu zo. 3 verschillende rompers die anders vallen qua maat en gewone/omslag/lange/korte mouw. Als we langer moeten blijven dan moet manlief maar even naar huis, kan hij gelijk de hond uitlaten.

4 jaar geleden

Mij werd ook overslag, lange mouw 50 en 56 aangeraden. Ik heb een eerste pakje 50 mee en een eerste pakje 56 (als back-up). Mijn man en ik zijn groot, maar toch schijnt 50 het meest voor te komen. Ik leg nog twee reserve setjes in de auto voor het geval dat, maar die neem ik dus niet mee naar binnen bij het ziekenhuis.

4 jaar geleden

Ik heb overslag lange mouwen rompers van de c&a.

4 jaar geleden

Hi! De gewone rompers kun je via de beentjes ook aantrekken! Als het goed is hebben alle rompers van die vouwtjes in de schouders waardoor het gat groter wordt. Ik kreeg de tip via de beetjes aan te doen. Scheelt gedoe met het hoofdje :)

4 jaar geleden

Reactie op Newmamatobe

Hi! De gewone rompers kun je via de beentjes ook aantrekken! Als het goed i ...
Ah dat is ook een goede inderdaad! Dan zijn overslagrompers wellicht weer overbodig 🙈

4 jaar geleden

Korte mouw! Ik heb nu een lange mouw aan bij me dochter maar mijn hemel zit alleen maar in de knoop en krijg haar shirtje er niet goed overheen😅 weet nu weer waarom mijn zoontje alleen maar korte mouw heeft haha!

4 jaar geleden

Lange mouwen voor de kraamweek, daarna zo snel mogelijk korte mouwen. Het is een heel gepriegel, zeker voor mannen met grote handen en dikke vingers, om én een romper met lange mouwen én nog zo'n klein maatje trui daar overheen aan te krijgen.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Wij hebben lange mouw rompers plus een lange mouw trui erover heen. Ons kindje is 3 weken maar kon haar temperatuur niet goed houden daarom. Maar vinden het geen probleem om 2 lange mouw over elkaar te doen.

4 jaar geleden

Vandaag is onze zoon geboren en naast het gemak van aantrekken van overslag rompers nog een voordeel ontdekt; je kan heel makkelijk huid op huid doen. Gewoon alleen even rompertje open, hoeft de baby niet helemaal naakt. We hebben trouwens een gemiddelde baby, 3500 gram, en gekozen voor maatje 50 met lange mouw.