Vanwege de hechtingen heb ik de eerste weken kraamverband gebruikt en daarna Kotex. Dit omdat er geen plastic in zou zitten.
Nu 3,5 week verder heb ik geen tot weinig last meer en vloei ik nog maar een paar druppels.
Denken jullie dat je ook weer gewone inlegkruisjes kan gebruiken of moet het voorlopig met die speciale zonder plastic?
Om heel eerlijk te zijn was ik dat maandverband echt zat en bang voor een infectie dus gewoon in ondergoed. Zodra ik wat voel ondergoed verwisselen. Bij mij kan het uren niks zijn en opeens een druppel of meer. Maar niet zoals mn eerste kraamweek.
Volgens mij kan dat prima. Ik ben na een week gewoon maandverband gaan dragen. Ik vond dat dikke kraamverband zo vervelend zitten! Mijn kraamhulp raadde wel aan om goedkoop maandverband zonder vleugels te dragen. Dit had ook met het plastic te maken, maar ik weet niet hoe het precies zit.
Ik druppel ook alleen nog een beetje. Heb nu de allerdunste van de Kruidvat (die bevalt goed, super super dun!). Was klaar met die dikke dingen in mijn onderbroek voor bijna niets 😆
Ik ben nu 4 weekjes verder en vloei amper tot minimaal een paar druppels. Zelf ook hechtingen gehad en ik heb wel gewoon inlegkruisjes in! Geen speciale gekocht en niks aan de hand.
Ik zou de katoenen voorlopig blijven gebruiken. Zo veel beter voor je onderkantje. Zeker omdat je de komende tijd echt nog wel even vast zit aan verband.. hoe dun ook.
En regelmatig lekker luchten, zonder iets behalve een handdoek onder je billen 👌🏼
Als je hechtingen er uit zijn kan je normale gebruiken. Het gaat om de hygiëne en het broeien er van als je te snel maandverband met plastic gaat gebruiken. Dit veroorzaakt ontstekingen. Dus als je hechtingen er uit zijn kan het wel denk ik!!
Ik vind maandverband met plastic überhaupt broeierig, ook zonder hechtingen. Heb het de afgelopen 20 jaar ook alleen gebruikt na mijn bevallingen omdat het dan moest 😅 Maar Always 100% cotton is wel OK, vind ik persoonlijk ook nog iets fijner dan Sanature.
Als je minimaal vloeit gewoon weer je normale merk gaan gebruiken. Gaat erom dat het niet gaat broeien. Gewoon op tijd verwisselen qua hygiëne. Hele plastic verhaal heeft met ademen te maken. En wonden herstellen over het algemeen beter als het niet te broeierig is