29 Reacties

3 jaar geleden

Goedemorgen , Ja klopt inderdaad. Heel veel zijn er zo vroeg bij dat alles nog mis kan gaan helaas. Ik zelf heb t hiervoor ook 2 keer meegemaakt, bij 4 weken miskraam gehad. Dit is mijn derde en gelukkig gaat het nu wel goed heb nu ook iets langer gewacht en extra getest en testen liepen mooi op 😍. En nee je bent geen zeikerd hoor, t maakt zeker wel bangig en onzeker😟 Ik probeer gewoon de andere topics te lezen ipv de gene waar bloedingen enz in voor komen. En gefeliciteerd 🥳 wat heb je trouwens al snel een echo ! Super leuk! Lekker van genieten 🤗

VRIEND

3 jaar geleden

Dat herken ik! Ook bv hoe snel je zwanger wordt. Was eerste keer raak, maar op basis van de verhalen hier had ik me al ingesteld op lang wachten. Het is natuurlijk het internet en daar deel je eerder negatieve ervaringen dan positieve. Als het me te veel wordt laat ik de app even links liggen merk ik.

3 jaar geleden

Ik heb vorrige ronde een vroege miskraam gehad rondom de 5e week. Had toen al geen goed gevoel erbij omdat ik erg lichte testen had. Geloof dat 1 op de 10 vroege zwangerschappen eindigt in een miskraam dus dat is ook best veel. "vind ik"

3 jaar geleden

Reactie op Zahra🥰

Goedemorgen , Ja klopt inderdaad. Heel veel zijn er zo vroeg bij dat alle ...
Dank je wel! Jij ook gefeliciteerd!! Fijn dat het nu wel goed gaat! Hoe ver ben je? Ja morgen is inderdaad snel. Het is ons tweede kindje en heb ovulatie inductie gehad. Dus liep al in het ziekenhuis. Had eigenlijk de 15de eerste echo maar vanwege risico beroep heb ik gevraagd of het eerder kon en dat mocht! 😍

3 jaar geleden

Ik heb een beetje hetzelfde, ik snap dat mensen hier hun verhaal kwijt willen na zoiets heftigs mee te hebben gemaakt en daar moet ook ruimte voor zijn, maar ik raak er ook onzeker door. Als je even gaat Googlen zie je dat de kans in de meeste gevallen groter is dat het wél goed gaat dan dat het niet goed gaat. Probeer van je zwangerschap te genieten, je weet niet wat de toekomst brengt maar op dit moment ben je in elk geval zwanger! Succes met je echo morgen

3 jaar geleden

Reactie op Bibaboeba

Ik heb een beetje hetzelfde, ik snap dat mensen hier hun verhaal kwijt will ...
Dank je wel! Had inderdaad op google ook gezien dat er maar een klein percentage fout gaat.

3 jaar geleden

Ik heb het zelfde Met 8 weken nog een echo gehad. Mooi kloppend hartje gezien etc. Nu bijna 11 weken, en gewoon angstig met gedachten leeft het nog wel etc? Echt super onzeker. Dan is mijn buik ineens een stuk kleiner dan ga ik gelijk denken. Wordt er gek van. Woensdag weer een echo. Heb al vaak gedacht ik ga deze app verwijderen, lees zoveel dingen waarvan ik zo onzeker wordt. Mensen zeggen dan lees het niet maar ik zie het er tussen staan en door onzekerheid ga je toch sneller iets lezen helaas . Deze app doet mij niet veel goeds iig. En toch heb ik hem nog steeds.... pfff

3 jaar geleden

Ik heb ook hetzelfde. Ben 5 weken zwanger, eerste zwangerschap. Maar dan lees je zoveel over miskramen... Ik was zo onrustig, dus ik heb de fout gemaakt nog af en toe een test te doen.. Nu werd deze niet feller en de wekenindicator ook niet.. Helemaal in paniek! Ben vandaag bloed laten trekken dus dan kijken we of de hcg waarde in orde is en hoop ik dat ik iets meer op mijn gemak ben 🤞🏼🤞🏼❤️

3 jaar geleden

Ja nav de statistieken lijken de geboorteclubs een beetje uit balans.. Ik denk dat vrouwen die zoiets meemaken eerder online steun zoeken en hun verhaal kwijt willen, omdat het toch ergens taboe is en persoonlijk om in real life te delen. Een ander punt, tegenwoordig testen mensen veel vroeger. Zeker de vrouwen die heel hard mee bezig zijn testen bijv voor hun NOD. Vroeger testten ze pas een stuk later. In het Engels wordt het chemical pregnancy genoemd wanneer na een week toch je menstruatie doorkomt. Ik heb dat ook gehad en was in tranen met mijn miskraam, maar voelde me een stuk chiller toen ik bedacht dat er een bevrucht eitje had geprobeerd te implanteren, maar het na een paar dagen opgaf. Dus ik denk dat het zo heftig lijkt hier omdat veel vrouwen heel begrijpelijk hier hun verhaal kwijt moeten, we tegenwoordig veel vroeger testen, en alle suuuper vroege miskramen ook als miskramen bestempelen. Meestal gaat het dus goed. Als je de 6 weken voorbij bent zijn volgens de statistieken de ergste onzekere weken voorbij. Ik las ergens dat je toch geen 'voorschot kan nemen op je verdriet' dus beter genieten we ervan. Dat gaat bij mij de ene dag beter dan de andere..😖 Er zijn ook veel topics met goed nieuws😊

3 jaar geleden

Of kijk in de geboorteclub van juni 2020 vol met gezonde babies. En bedenk dat jij zelf het gevolg bent van duizenden vrouwen die duizenden duizenden jaren gezonde babies baren. En al die miljoeooeoenen mensen op de wereld zijn allemaal het gevolg van een gelukte zwangerschap. Anders zou de wereld niet zo vol met mensen zijn!

3 jaar geleden

Ik begrijp je onzekerheid, wat vele niet weten is dat een zwangerschap pas in de 5 week “officieel” is. Omdat de test dan 100% is. Door early testen weten vrouwen dat ze eerder zwanger zijn, helaas weten ze daardoor ook dat ze een miskraam hebben gehad. Tevens vinden de meeste miskramen plaats rond week 6 omdat dan alle organen worden gemaakt waaronder ook het hartje. Als in 1 van deze organen en afwijking zit stopt het proces en stoot je lichaam het af. Dit neemt de onzekerheid niet weg, ook ik ben onzeker omdat ik deze kleine spruit zo graag over 7,5 maand vast wil houden! Hou de goede hoop en geniet van dit moment!🥰

3 jaar geleden

Reactie op Alecrim

Ja nav de statistieken lijken de geboorteclubs een beetje uit balans.. Ik d ...
Goed punt! Bedankt voor je reactie.

3 jaar geleden

Reactie op Annetroanailsemila

Ik heb het zelfde Met 8 weken nog een echo gehad. Mooi kloppend hartje ge ...
Ja dat herken ik! Je bent toch op zoek naar een soort van zekerheid! Geniet van je zwangerschap! Een kloppend hartje is altijd een goed teken.

3 jaar geleden

Reactie op 1-Willeke

Ik begrijp je onzekerheid, wat vele niet weten is dat een zwangerschap pas ...
Dank je wel! Ja dat vroege testen zou inderdaad wel eens een verklaring kunnen geven. Veel geluk met je zwangerschap gewenst!

3 jaar geleden

Denk dat inderdaad een groot deel te verklaren valt door het vroege testen dat mensen doen... Paar jaar geleden wachtte je gewoon tot je ongeveer een week overtijd was en ging je daarna testen. Terwijl t juist in die eerste weken heel vaak mis gaat. Mensen weten nu soms al met 3 weken dat ze zwanger zijn en hebben dan misschien met 4/5 weken een miskraam. Terwijl ze zonder vroege test "gewoon" ongesteld zouden zijn... Zelf heb ik 2x een miskraam gehad voor mijn 2 zoons. Eerste x met 7 en 2de x met 10 weken. Had toen k al een goede echo gehad met 8+5... Vind t nu ook weer super spannend!

3 jaar geleden

Reactie op Mama37

Denk dat inderdaad een groot deel te verklaren valt door het vroege testen ...
Gewoon ongesteld zijn is echt iets anders dan een miskraam. Het gevoel, krampen etc en wat er aan bloed etc uitkomt is echt heel anders. Ook bij zwangerschappen in week 4

3 jaar geleden

Ik heb 5 mk gehad in 2 jaar tiid en ben nu heel terughoudend om me aan te melden op forums en fb groepen

3 jaar geleden

Gewoon ongesteld zijn is echt iets anders dan een miskraam. Het gevoel, kra ...
Hm. Had een miskraam met 5,5 week en was als een zware menstruatie. Denk dat het voor iedereen verschillend is, maar wat ik van de meeste hoor was dat minder dan 6 weken vaak als een zware menstruatie aan kan voelen. Als je normaal gezegend bent met lichte pijnvrije menstruaties is het wel even een andere ervaring.

3 jaar geleden

Ik begrijp wat je bedoeld. Maar houd er rekening mee dat dat het meest gebeurd in de eerste weken. Elke week word de kans kleiner. Daarom lees je het nu misschien nog veel. Maar inderdaad ook omdat vrouwen er over willen praten. Vrouwen waar het nog goed bij gaat zetten er ook niet elke keer een berichtje op van het gaat nog goed. Denk er maar aan dat het vaker goed gaat dan fout. Het kan je erg onzeker maken, tenminste dat gebeurde bij mij wel. Je kan ervoor kiezen het daarom niet te lezen. En voorbij de 10 weken hoor je het bijna niet meer let maar op.

3 jaar geleden

Precies dit! Ik ben ook echt voor het grootste deel gestopt met lezen want het maakte me helemaal gek. Ik heb op mijn 3e dag dat ik overtijd was 2 testen gedaan en die gaven meteen en duidelijk aan dat ik zwanger was. Ben nu 5+4 en deze app geinstalleerd omdat het de 1e keer is en alles nieuw is maar ik word zó onzeker van al die “negatieve” verhalen. (Los van het feit dat ik snap dat het vreselijk is als je dit meemaakt en ik me heel goed kan voorstellen dat je steun zoekt). Ik probeer me te focussen op het goede en verder is het gewoon wachten op de 1e echo volgende week... dan zien we wel. Sterkte met de onzekerheid en spanning, ik hoop dat het goed voor je uitpakt.