5 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb geen boek of iets, maar zoals ik het lees komt gentle parenting als eerst in mij omhoog. Tik dat eens in op Google denk dat dat je al veel inzicht/advies zal geven! Succes! 🤗

2 jaar geleden

Ik ben nu "jagen verzamelen en opvoeden" aan het luisteren. Vind ik wel een aanrader en zitten hele mooie dingen in die ik in meerdere of mindere mate toepas. En "vervelende kinderen zijn verveelde kinderen" vind ik een sterke quote. Geef je kind iets om te leren, opdrachtjes die net toereikend zijn in het kunnen van je kind maar wel uitdagend genoeg.

2 jaar geleden

Ik merk dat als ik op bepaalde manier met ze praat ze beter luisteren. Je hebt een boek en insta ‘how to talk to kids’. Daar staan wel leuke tips. Sommige dingen vind ik wel ‘te soft’ voor ons. Maar met peuters heb je wel wat geduld nodig en je moet ze het idee geven dat ze de ruimte hebben om eigen keuzes te maken. Tenminste ik merk dat dat het beste hier werkt.

2 jaar geleden

Hier ook veel baat bij het boek “jagen verzamelen opvoeden”! Sinds mijn vriend ziet dat mijn aanpak uit het boek helpt, is hij ook gestart met lezen

2 jaar geleden

Misschien is het een idee om met hem aan tafel te gaan zitten en voor bepaalde situaties een middenweg te vinden waar jullie het allebei over eens zijn, en waarin jullie consequent blijven. Een voorbeeld van wat ik bedoel. Als ze ons slaat, zeggen we eerst dat we het niet leuk vinden dat ze dit doet, en leiden we haar af. Als ze dan doorgaat, gaat ze in de hoek. In de hoek is even, dan gaan we erheen op onze hurken, leggen we uit waarom ze in de hoek stond, en vragen we of ze het niet meer doet. Dan mag ze eruit. Als we soms overleggen over opvoeding terwijl de peuter erbij is, schakelen we even over op Engels en dan overleggen we tot we het samen eens zijn. Bovenstaande is gewoon een voorbeeld, zo zul je meerdere situaties hebben waarin je wil dat beide ouders consequent zijn.