4 Reacties
5 jaar geleden
Ons zoontje had met 6 weken plotseling een liesbreuk. Hij leek hier best veel last van te hebben, vooral tijdens het huilen. Hij ging dan steeds harder huilen en de bult werd steeds groter. Wij moesten deze elke keer terugduwen.. op een avond lukte dit niet en zijn we naar de spoedeisende hulp geweest. Hij is hierna op de spoedlijst gekomen en is inmiddels geopereerd. Dit is mij alles meegevallen!
5 jaar geleden
Beide zoontjes hebben een liesbreuk gehad. Gabriël is nu 3 maanden en is met 8 weken geopereerd. Tussen constatering liesbreuk en operatie zat minder dan 3 weken (ziekenhuis Maastricht). Hij had al weken last van obstipatie en opeens zagen we de liesbreuk. Onze oudste zoon heeft best veel gehuild na de operatie, terwijl onze jongste geen kik heeft gegeven. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat de ontlasting "dun" is. Als je flesvoeding geeft kan dit door voeding te mengen (bijvoorbeeld omneo met standaard), als je borstvoeding geeft kan dit door lactulose erbij te geven. Tip is ook om vooral het heft in eigen hand te nemen, wacht niet tot het ziekenhuis jou belt maar bel hun gewoon. Heel veel succes!
5 jaar geleden
Reactie op Barb1986
Beide zoontjes hebben een liesbreuk gehad. Gabriël is nu 3 maanden en is me ...
Thanks voor de tips! Vorige week donderdag heeft hij de echo gehad en vandaag hebben we een brief binnen gehad dat we dinsdag in het ziekenhuis moeten zijn voor een gesprek. Ik hoop dat de operatie snel wordt ingepland.