24 Reacties

5 jaar geleden

Bij scholen staan ook luiercontainers. Daar mag je gewoon de luierzakken in gooien

5 jaar geleden

Je kan bij het ggd een extra container aanvragen

5 jaar geleden

Wij hebben een "luier" vuilnisbak in de schuur staan. Deze kan als hij vol is gratis worden weggebracht bij de vuilstort. Hier brengen wij ons plastic afval ook naartoe 1x p/w.

5 jaar geleden

Niet je vraag, maar mocht je er niet uit komen dan zijn wasbare luiers een goede oplossing. Helemaal geen afval meer!

5 jaar geleden

Ik heb de 'afvalapp' gedownload daar staat bij ons informatie in over het ophalen van vuil maar ook adressen waar je de luiers kan weggooien. Bij ons is dit bij een aantal kinderdagverblijven en gemeentehuis. Wel moet je daar speciale zakken voor ophalen (op dezelfde plekken) misschien dat dit ook bij jou werkt?

5 jaar geleden

In Almere mogen ze bij gft!

5 jaar geleden

Wij hebben geen grijze container meer, om de paar dagen dus naar de ondergrondse container 😓 kunnen ze ook nergens wegbrengen..

5 jaar geleden

Reactie op Lijne

In Almere mogen ze bij gft!
Dat zou ik nog eens nakijken als ik u was. 🙈🙈

5 jaar geleden

Reactie op joyceg123

Nee dat klopt, staat op de gft container geschreven dat ze daar in mogen! Super fijn

5 jaar geleden

Reactie op joyceg123

In Lelystad ook

5 jaar geleden

Hier gaan ze ook bij het restafval, maar hebben zo’n ondergronds containersysteem dus we kunnen ze eigenlijk altijd wel kwijt.

5 jaar geleden

Reactie op joyceg123

Waarom? Het staat er gewoon op dat het erin mag!

5 jaar geleden

Reactie op Thmr

Nee dat klopt, staat op de gft container geschreven dat ze daar in mogen! S ...
O echt. Afval wijzer abc (in Brabant ) in ieder geval niet. Restafval..

5 jaar geleden

In belgie is het ook bij restafval te doen. Vuilbak zit elke keer goed vol. :( word 2wekelijks geledigd. Er is geen andere optie om ze weg te gooien

5 jaar geleden

Wij gaan wasbare luiers gebruiken. Het heeft zijn voor en nadelen maar ik had echt geen zin in die vele, vuile, stinkende vuilniszakken. Het is ongelooflijk hoeveel afval een mens verzamelt op en week en het pakt nu al veel te veel plek in 😬

5 jaar geleden

Reactie op Loës

Bij scholen staan ook luiercontainers. Daar mag je gewoon de luierzakken in ...
Dat klinkt als een hele goede oplossing! Losse zakken met luiers, bah, niet ideaal!

5 jaar geleden

Wij hadden in het dorp een incontinentie container staan, waar de luiers ook in mochten. Maar helaas hebben ze dat sinds 1 januari dit jaar afgeschaft en moet het gewoon bij de rest afval.😭

5 jaar geleden

Hier kunnen we ze gratis weggooien bij bepaalde kinderdagverblijven en bij de milieustraat. Restafval container aan de weg zetten kost hier 15 euro per keer, dus fijn dat het nu nog gratis kan

5 jaar geleden

Ik gaf geregeld aan mijn moeder een zak mee als ze hier op bezoek was🙈 bij mijn 1e zoon. Nu hebben ze bij ons in de gemeente een aanpassing gedaan en kunnen we een luiercontainer aanvragen zolang we die nodig hebben. Wellicht is dit ook bij jullie gemeente?

5 jaar geleden

Wij hebben een tweede restafval bak aangevraagd en gekregen. Toen het plastic niet meer apart werd opgehaald haalde wij het niet meer met 1 bak.