Hoe gooien jullie de luiers weg? Hier in het Gooi moet het bij het restafval, maar onze container is binnen no time vol en hij wordt slechts een keer per maand geleegd.
We verzamelen nu maar zakken met luiers in de bijkeuken om ze eens in de zoveel tijd naar het grofvuil te brengen, maar dat is ook niet echt ideaal.
Ik zag dat er een paar jaar geleden luiercontainers zijn neergezet bij verschillende kinderdagverblijven in de regio, maar daar is geen recente info over te vinden. Dus ik denk dat die actie alweer voorbij is.
Hoe lossen jullie dit op?
Wij hebben een "luier" vuilnisbak in de schuur staan. Deze kan als hij vol is gratis worden weggebracht bij de vuilstort. Hier brengen wij ons plastic afval ook naartoe 1x p/w.
Ik heb de 'afvalapp' gedownload daar staat bij ons informatie in over het ophalen van vuil maar ook adressen waar je de luiers kan weggooien. Bij ons is dit bij een aantal kinderdagverblijven en gemeentehuis. Wel moet je daar speciale zakken voor ophalen (op dezelfde plekken) misschien dat dit ook bij jou werkt?
Wij gaan wasbare luiers gebruiken. Het heeft zijn voor en nadelen maar ik had echt geen zin in die vele, vuile, stinkende vuilniszakken. Het is ongelooflijk hoeveel afval een mens verzamelt op en week en het pakt nu al veel te veel plek in 😬
Wij hadden in het dorp een incontinentie container staan, waar de luiers ook in mochten. Maar helaas hebben ze dat sinds 1 januari dit jaar afgeschaft en moet het gewoon bij de rest afval.😭
Hier kunnen we ze gratis weggooien bij bepaalde kinderdagverblijven en bij de milieustraat.
Restafval container aan de weg zetten kost hier 15 euro per keer, dus fijn dat het nu nog gratis kan
Ik gaf geregeld aan mijn moeder een zak mee als ze hier op bezoek was🙈 bij mijn 1e zoon. Nu hebben ze bij ons in de gemeente een aanpassing gedaan en kunnen we een luiercontainer aanvragen zolang we die nodig hebben. Wellicht is dit ook bij jullie gemeente?