Dag mama's,
Mijn zoontje is 13 maanden en heeft sinds donderdagavond een zeer kapotte poep. Ik smeer normaal elke keer zalf op zijn poep maar nu is het echt kapot. (zie foto) ik hoop dat het te wijten is aan door komende tandjes. Hij heeft ook platte stoelgang waar ik nu tasectan voor geef zodat zijn poep snel kan genezen.
We hebben al 2 dagen inotyol en al 1 dag daktozin gebruikt. Ook sta ik snachts op als ik hem hoor wenen en verzorg zijn poep.
Heeft er iemand het gouden middel om mijn ventje te helpen? Kvind het zo erg voor hem.
Ach wat erg 🥺 mijn zoontje is net weer genezen. Bij ons hielp weleda heel goed! Elke keer flink smeren. Vaak luiers wisselen en soms laten luchten. En ik deed hem schoonmaken met lauw water en een hydrofiel washandje en daarna droog deppen
Insmeren met een goede ongeparfumeerde zalf en dan Engels pluksel erop.
Bij mevrouw was het ook zo erg, maar dan over een grotere plek. T enige wat hielp was aan de lucht drogen (daar was t te koud voor) of Engels pluksel
Ik gebruik Dr. Swaab Zinkolie als het kapot is. Dunnetjes inkloppen, niet dik smeren. Bij de volgende luier ziet het er dan altijd al een stuk rustiger uit.
Hebben wij helaas ook regelmatig! Hier is zalf met zink (dus ook sudocreme) en echte no go!
Wij gebruiken overdag onbewerkte kokosolie en in de nacht een dikke laag vaseline of uierzalf. Zo blijft de huid in de nacht goed beschermd en kan er geen urine of poep bij de huid.
Overdag 2x half uurtje zonder luier.
Hopelijk helpt het bij jullie ook!
Dit had mijn dochtertje ook. Echt het vel eraf. Zo zielig. Alles geprobeerd. Enige wat echt helpt was Heilwol. Ook wel wandelwol. Elke nieuwe luier een plukje er los op leggen. Is natuurlijke ongebleekt wol met het schapenvet er nog in. Dat is de lanoline. Werkt heel goed!!