13 Reacties

4 jaar geleden

Bij ons hielp Maïzena erg goed!

4 jaar geleden

Ach wat erg 🥺 mijn zoontje is net weer genezen. Bij ons hielp weleda heel goed! Elke keer flink smeren. Vaak luiers wisselen en soms laten luchten. En ik deed hem schoonmaken met lauw water en een hydrofiel washandje en daarna droog deppen

4 jaar geleden

Bij ons hielp neocutigenol, ook samen met met het wassen en droogdeppen van de poep.

4 jaar geleden

Bij ons ook inotyol, en wat tijd natuurlijk. Succes, is allesbehalve fijn!

4 jaar geleden

Insmeren met een goede ongeparfumeerde zalf en dan Engels pluksel erop. Bij mevrouw was het ook zo erg, maar dan over een grotere plek. T enige wat hielp was aan de lucht drogen (daar was t te koud voor) of Engels pluksel

4 jaar geleden

Insmeren met een goede ongeparfumeerde zalf en dan Engels pluksel erop. Bij ...
En wat is Engels pluksel

4 jaar geleden

Ik gebruik Dr. Swaab Zinkolie als het kapot is. Dunnetjes inkloppen, niet dik smeren. Bij de volgende luier ziet het er dan altijd al een stuk rustiger uit.

4 jaar geleden

Hebben wij helaas ook regelmatig! Hier is zalf met zink (dus ook sudocreme) en echte no go! Wij gebruiken overdag onbewerkte kokosolie en in de nacht een dikke laag vaseline of uierzalf. Zo blijft de huid in de nacht goed beschermd en kan er geen urine of poep bij de huid. Overdag 2x half uurtje zonder luier. Hopelijk helpt het bij jullie ook!

4 jaar geleden

Rauw ei heb ik wel eens gehoord ( even Googlen) en misschien barrière creme

4 jaar geleden

Mijn dochter had dit ook en ik deed gewoon elke verschonen mega dikke laag zinkzalf erop en was binenn paar dagen genezen

4 jaar geleden

Reactie op Evy 1

En wat is Engels pluksel

4 jaar geleden

Eiwit opkloppen en erop smeren! Klinkt smerig maar werkt perfect

4 jaar geleden

Dit had mijn dochtertje ook. Echt het vel eraf. Zo zielig. Alles geprobeerd. Enige wat echt helpt was Heilwol. Ook wel wandelwol. Elke nieuwe luier een plukje er los op leggen. Is natuurlijke ongebleekt wol met het schapenvet er nog in. Dat is de lanoline. Werkt heel goed!!