Hi hallo,
Ik weet het niet zeker en het lukt mij ook niet om het op de foto te zetten. Ons zoontje van 3.5 heeft sinds een halve week jeuk op het hoofd en dat was vooral achterhoofd..
Kijken, kijken maar konden niks vinden.. Ja rode vlekjes achter op het hoofd onderin maar dat heeft hij sinds de geboorte.. In die richting ging hij ook krabben.. Gisteravond zat hij op het potje en ik keek even van bovenop en ik zag iets lopen, zwart beestje kon hem er ook zo uitpakken. Ik dacht vliegje van buiten van na sint Maarten lopen.. Toen even op krukje voor me gezet, zaklamp erbij.. Nu zie ik her en der paar zwarte puntjes aan zijn haren zitten, klein en zonder zaklamp niet te zien.. Kon het lastig pakken maar 1 is gelukt even geknepen met mijn nagel erin, het was hard kon het niet kapot maken en viel ook zo weg.
Nu heeft mijn oudste van 13 nooit luizen gehad, dus geen idee hoe dat eruit zien in het begin etc en ik dacht ook altijd dat ze wit waren.. 🙈
Ik ga in iedergeval zo naar drogist kammetje etc halen en op onderzoek.. Als ik zo kijk zie ik (nog) niks lopen..
Hoe kan ik straks uit het kammetje ontdekken dat het luizen of neten (dat lees ik ook veel) zijn?
Krijg overal de kriebels 😅