24 Reacties

5 jaar geleden

Ja ook erger rechts! Sinds 2 dagen ook weer mega erg last van... bijna tot overgeven aan toe. Al hang ik een klein beetje scheef op de bank, alsof mn hele slokdarm in de fik staat 😓 Alle nodige middeltjes al geprobeerd... iets met laatste loodjes? Haha.

5 jaar geleden

Ja dat komt omdat de ingang van je maag dan lager ligt dan de maag (en door de laksiteit in je lichaam door de hormonen, sluit je maagklep je maag niet goed af ). Als je links ligt, ligt die ingang hoger en daardoor heb je die kant minder last. Hier biedt gaviscon (vloeibaar) verlichting, en gaat het ook wel beter als ik mijn hoofd hoger leg.. het verdwijnt wel niet volledig. En suikers en alles met tomaten etc vermijden..

5 jaar geleden

Reactie op FAMRHIJNS

Ja ook erger rechts! Sinds 2 dagen ook weer mega erg last van... bijna tot ...
Ja, ik ook zelfs op de bank! Terwijl ik dan altijd juist graag op rechts hang haha Maar idd, laatste loodjes.. nog paar weekjes en dan zijn we overal weer van af (als het goed is 😉)

5 jaar geleden

Ja dat komt omdat de ingang van je maag dan lager ligt dan de maag (en door ...
Tomaten ja? Good to know! Eet ik niet extreem vaak, maar toch goed om te weten, deze week al 2x op 🙄

5 jaar geleden

Ik heb dit juist op mijn linkerzijde. Mijn slokdarm maar dat ook allemaal vet rare geluiden, en echt verschrikkelijk 🙈 maar ik heb ook dat als ik te lang op m techterzij lig m’n heup ook zeer gaat doen door m’n bekken, dus draai ik af en toe om... en dan ga ik op een verhoging liggen en ik neem een antagel. Het is niet alles, maar t werkt wel n beetje...

5 jaar geleden

Ja dat komt omdat de ingang van je maag dan lager ligt dan de maag (en door ...
Shit ik eet vanavond pizza... je kan wel eens gelijk hebben met die tomaten. Ik slaap dan super slecht!!! 🙈 maar ben al te laat, wordt een slechte nacht 😂

5 jaar geleden

Ik heb dit juist op mijn linkerzijde. Mijn slokdarm maar dat ook allemaal v ...
Haha ja, same here dus, maar dan met een rennie.. wat je zegt, het werkt een beetje. We moeten het er maar mee doen. Nog eventjes

5 jaar geleden

Ik wissel de hele nacht van links naar rechts om het uur / anderhalf uur 😅. Maagzuur op rechts, en pijn aan heup op links en andersom als ik er te lang op lig. Drama 😂. Rennies & omeprazol, en aftellen.. nog 4 weken ! Hou vol ladies !

5 jaar geleden

Ik had al last van maagzuur door een beschadigde klep, dus vanaf dag 1 opgelaaid tijdens deze zwangerschap. Ik slaap als het echt te heftig raakt, half zittend. Veel kussens en dan dus gewoon op mn rug. Kon geen kwaad qua doorbloeding voor de baby gaf de gyn aan, zolang het maar niet plat liggen is.

5 jaar geleden

Heel herkenbaar, vandaag overdag ook hele dag last, soms overdag niks geen last.

5 jaar geleden

Oh verschrikkelijk! Ik heb er de hele dag last van tot aan overgeven toe. Verdraag geen enkel voedsel meer en ook de antagel en omeprazol werken niet meer. Kan wel janken van de intense pijn en ongemakken😭

5 jaar geleden

Hier ook een stuk slechter op de rechterzijde...

5 jaar geleden

Ja ik heb dit ook verschikkelijk... Ik herken precies wat je schrijft! Ik draai de hele nacht van links rug rechts en weer terug... Slaap nu heel slecht daardoor maar niks aan te doen vrees ik... Heb wel een extra hoofdkussen zodat ik wat meer rechtop lig en dat helpt wel wat. En niet vlak voor het slapen gaan eten en ook geen vettige maaltijden als avond eten. Ik heb ook wat tegen maagzuur gekregen van de huisarts maar dit smaakte zo vies dat ik daar weer misselijk van word dus dat gebruik ik niet 😅 Gelukkig hebben we hopelijk nog maar paar weken te gaan. Heel veel sterkte 🍀

5 jaar geleden

Omeprazol 40mg werkt super goed tegen maagzuur. Hier kan je de dokter voor bellen. Slik het zelf niet eens zo lang maar wou dat ik dit veel eerder had geweten. Ook andere klachten verdwenen direct 👍🏼 Op mijn rechterzij slapen lukt helaas ook met deze medicijnen niet maar voel me toch veel beter!

5 jaar geleden

Tis Duits maar het verklaart goed waarom je op de rechter zij wel meer last hebt dan op de linkerzijde. En idd omeprazol werkt super, duurde bij mij wel een dag of 2 maar nu bijna geen last meer van maagzuur en t deeed zoooo’n pijn! Ik kon niet eens meer normaal slikken. Dat deed al pijn, zo geïrriteerd was mijn slokdarm al.

5 jaar geleden

Reactie op mami_91

Ja ik heb dit ook verschikkelijk... Ik herken precies wat je schrijft! Ik ...
Dankjewel! Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. En idd ook heel veel sterkte voor jou 💪

5 jaar geleden

Reactie op joyceg123

Tis Duits maar het verklaart goed waarom je op de rechter zij wel meer last ...
Duidelijk plaatje idd! En mn baby ligt ook nog rechts, dus dat helpt denk ik ook niet mee 🙄

5 jaar geleden

Same🙋‍♀️

5 jaar geleden

Jup! Ik heb al jaren last van maagzuur en op je linkerzij liggen helpt. Rechterzij werkt idd averechts.

5 jaar geleden

Herkenbaar hoor! Ik gebruik al wel 10/15 weken omeprazol en dat vindt de huisarts prima. Van de week dacht ik, ach ik probeer af te bouwen. Nou 1,5 dag volgehouden, geen succes!😅 Ik haal omeprazol bij de kruitvat en het werkt echt super bij mij!