Mag verloskundige je weigeren omdat je te ver weg woont?

Lathyrusjes
één maand geleden
Volgen
De titel zegt het al.. Ik vraag me af of een verloskundige je mag weigeren, dus niet aanneemt, omdat je te ver weg woont. En dan gaat het niet om Maastricht - Groningen, meer om 5 minuten langer rijden dan het dorp wat ze wel aannemen. Wie weet leest hier iemand mee die weet hoe dit zit, het zal vast bepaald zijn in nationale richtlijnen oid. Dank voor het meedenken!
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
4 reacties
Dre85
één maand geleden
Ja dat mogen ze zelf bepalen. En je moet denk ik deze wens respecteren. Ze willen de moeder kunnen garanderen binnen een bepaalde tijd op locatie te kunnen zijn en als ze niet ergens een grens trekken dan verleggen alle mama's de grenzen steeds verder, want ja die 5min extra. Mijn advies is accepteer het, waardeer de reden waarom ze dit doen en zoek een leuke club dichtbij huis :)
  • Rapporteren
Sjors90
één maand geleden
Het is net als een huisarts zij mogen iemand binnen bepaalde kilometers aannemen in verband met de rij tijd.
  • Rapporteren
Verwijderd lid
één maand geleden
Ja helaas wel, ze werken in een bepaald gebied. Heeft met aanrijtijd te maken. Is ook voor je eigen veiligheid.
  • Rapporteren
Kris10
één maand geleden
Klopt er zit een verloskundige in een bepaald gebied. Soms kan je kiezen uit twee. Hoe rot het ook is ze nemen geen enkel risico. En dat is eigenlijk maar goed ook want 5 minuten kan heel veel zijn met een geboorte. Al wil je misschien in het ziekenhuis bevallen. Sommige redden dat niet🙈
  • Rapporteren