31 Reacties
5 jaar geleden
Mag in de gordels en op de base, alleen zijn er volgens mij geen isofix punten voorin de auto. Zorg er wel voor als je je kindje voorin vervoerd je de airbag uitzet!! Altijd je kindje met het gezichtje naar achteren gericht vervoeren!! Zowel voorin de auto als achterin. Op tot tube staan vaak nog interessante instructie filmpjes
5 jaar geleden
Wij gebruiken gordels. Achterin de auto. Voor mag niet ivm de airbag of deze moet uitgeschakeld zijn.
Voor mijn auto ook met airbag voorin heb ik een tweede maxi cosi aangeschaft die staat standaard achterin de gordel zodat ik de kleine alleen maar in de maxi hoef te zetten. Anders is het zo'n gedoe met 3 deurs😁
5 jaar geleden
Reactie op Flejorlie
Dat is dus erg gevaarlijk als je rijd omdat je dan de neiging hebt om achte ...
Dat achterom kijken heb je helemaal niks aan want de maxi cosi staat achterstevoren dus je ziet niks ;) Ik heb daarom een extra spiegel achter zodat je via je binnenspiegel en die 2e spiegel naar de kleine kan kijken.
5 jaar geleden
Iso fix.
Positie: achter de bijrijder. Minste kans op ongeval statistisch gezien. En handiger met de stoepkant! (Bron: https://www.maxi-cosi.nl/c/tip-de-beste-locatie-van-je-autostoel-de-auto)
In mijn eigen auto komt die voorin met gordel. (Bedrijfswagen en geen achterbank)
Maar hier moeten de airbags eerst van worden uitgezet. (Noodzaak als je de
Maxicosi voorin vervoerd)
5 jaar geleden
Achterin naast de andere autostoel 🤪 En alleen kijken via spiegels, liever dat nog niet eens. Gewoon niet laten afleiden en bij hard huilen beter even stoppen! Wij hadden een spiegel gekregen en achteraf heel blij mee geweest omdat we wel eens lange ritjes hadden in de zomer en dan geeft het toch een fijn gevoel dat je snel kan checken.

5 jaar geleden
Reactie op Mama21
Waarom moet het achter de bestuurder eigenlijk?
Dat hoeft niet per se hoor, mag je zelf kiezen. Bij ons past de maxi-cosi alleen achter de bijrijder ook, anders kn de bestuurdersstoel niet meer ver genoeg naar achter. En nu sowieso 2 stoeltjes achterin, dan is het ook niet meer echt relevant.