26 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb dit vd week ook gehad van de huisarts omdat ik constant heel misselijk was. Gebruik het nu 2 dagen en 1e dag was misselijkheid helemaal weg en vandaag was ik af en toe iets misselijk maar dat is goed te houden en als ik dan iets kleins eet zoals rijstwafel, cracker verdwijnt misselijkheid.

5 jaar geleden

ik gebruik het nu ook sinds 2 dgn, geeft wel een lichte verlichting, maar soms word ik nog steeds misselijk

5 jaar geleden

Ik gebruik ook Emesafene, heb gemerkt dat het de eerste dag heel goed werkt tegen misselijkheid maar de dagen daarna niet helemaal. Word af en toe nog wel misselijk, maar niet zo veel als ervoor.

5 jaar geleden

Ik heb al 3 keer overgegeven ondanks 2 zetpillen per dag.. ik slaap er wel goed op!

5 jaar geleden

Ik neem de tabletten iedere 8 uur, ik spuug niet meer en heb ook geen afkeer van eten meer. Misselijkheid is er soms wel en soms niet maar in ieder geval nu goed vol te houden. Er zijn ook zetpillen van, die werkte bij mij absoluut niet. Kreeg ik alleen maar obstipatie van waardoor ik nog meer ging spugen (ervaring van vorige zwangerschap)

5 jaar geleden

Eerste dagen heel erg moe geweest, wel nog dagelijks 1x moeten overgeven, maar niet meer constant misselijk. Eten gaat iets beter, moest mezelf eerst dwingen om iets te eten, nu krijg ik kleine dingetjes redelijk weg. Drinken gaat nog steeds wat lastig. In de avond voel ik me de laatste dagen een stuk beter.

5 jaar geleden

Reactie op MamaSjeel

Ik neem de tabletten iedere 8 uur, ik spuug niet meer en heb ook geen afkee ...
Zou het door de zetpillen komen? Ik ben wel door die troep aan de diarree gegaan ook.. ik kijk het nog een dagje aan en dan bel ik de huisarts maar weer even..

5 jaar geleden

Ja ik slik het nu ongeveer 2 weken ook. Het helpt mij zeker tegen de misselijkheid, opgeblazen gevoel en kan weer beter eten. De moeheid is inderdaad wel.extremer. vooral in de avond ben ik helemaal op en val ik gewoon in slaap. Maar liever dat dan overdag beroerd..

5 jaar geleden

Ik neem sinds maandag Navalit. Van dag 1 ben ik goed bij. niet meer misselijk. Zoals bij de andere medicatie vermoeidheid is zijn bijwerking...

5 jaar geleden

Iemand ervaring met 1 tablet emesafene? Ik doe nu s avonds 1 en s morgens 1, zoals voorgeschreven. Eigenlijk wil ik proberen of het met 1 tablet ook lukt. Alleen ben ik vaak juist s avonds misselijk, dus nemen ik liever alleen s morgens, maar voorschrift zegt bij 1 pil s avonds voor het slapen gaan...

5 jaar geleden

Reactie op Lynn24

Iemand ervaring met 1 tablet emesafene? Ik doe nu s avonds 1 en s morgens 1 ...
Ik doe er 1 savonds. Merkte exact zelfde als jij maar eetpatroon savonds aangepast en dat hielp stukken. Nu 1.5 week iedere avond 1 gezet en na het weekend ga ik de eerste x zonder proberen. Is ook de bedoeling een kuur te doen en dan te kijken hoe het zonder gaat. Gaat het niet krijg je weer een kuur van een paar dagen.

5 jaar geleden

Reactie op Iris Andries-V

Ik neem sinds maandag Navalit. Van dag 1 ben ik goed bij. niet meer misseli ...
Hi iris, mijn huisarts kent Navalit niet. Woon jij in NL? Emesafene werkt nog steeds gedeeltelijk maar gooi nog steeds teveel vocht weer naar buiten..

5 jaar geleden

Ik heb paar dagen geleden metoclopramide gekregen omdat ik ook niks meer binnen kan houden anders Super fijn heb echt nergens meer last van gehad! Alleen in de ochtend word ik nog misselijk wakker maar als ik er 1 neem is dat binnen een half uur weg! Ben er zo blij mee echt een aanrader !

5 jaar geleden

Ik heb ook eerst emesafene gekregen. Maar dat hielp niet genoeg; bleef 24/7 misselijk. Wel iets minder overgeven. Nu sinds maandag overgestapt op metoclopramide en dat werkt een stuk beter! Het is niet zo dat ik niet meer misselijk ben helaas, maar af en toe is het nu wel even weg en als ik het maar op tijd neem, hoef ik ook niet meer over te geven. Gister even geprobeerd zonder (omdat ik het in eerste instantie maar voor 5 dagen mocht slikken), maar dat was geen succes.. dus nu blijf ik het voorlopig nog even slikken. Ik word er wel nóg duffer van dan ik al was en krijg er wel buikkramp/diarree door, maar dat vind ik het wel waard.

5 jaar geleden

Ik heb het ook. Ik neem er savonds een van in voor het slapen gaan en sta al niet misselijk op. Bij mij helpt het wel

5 jaar geleden

Reactie op Chantal24

Ik heb het ook. Ik neem er savonds een van in voor het slapen gaan en sta a ...
Heb je ook metoclopramide?

5 jaar geleden

Reactie op sdbb

Ik heb ook eerst emesafene gekregen. Maar dat hielp niet genoeg; bleef 24/7 ...
Ik gebruik dit ook en al door die buikkramp/diarree wil ik het gwn niet meer gebruiken😒 maar dan word je wel weer misselijk😫

5 jaar geleden

Ik heb sofran (ondansetron) gekregen tegen het overgeven en misselijk zijn. Ik hield echt NIETS binnen. Deze neem ik 3x per dag in en ik moet zeggen dat ik met vlagen nog wel misselijk kan zijn maar ik eet en drink tenminste weer! In eerste instantie stond me erg tegen wat er in de bijsluiter staat maar hier heb ik een goed gesprek met de gynaecoloog over gehad die me gerust stelde.

5 jaar geleden

Ik heb het ook voorgeschreven gekregen maar ik durf het niet te gebruiken. 😪

5 jaar geleden

Reactie op Ays-38

Ik gebruik dit ook en al door die buikkramp/diarree wil ik het gwn niet mee ...
Oei ik ook elke avond buikkramp en diarree. Had nog niet de link gelegd met emesafene...