95 Reacties
5 jaar geleden
Herkenbaar... Wij hebben het niet op fb gepost omdat, we geen zin hadden in de "plotselinge" aandacht van de "nep" vrienden... We hebben onze echte vrienden en familie het verteld... Maar corona praat is belangrijker lijkt het wel. 3e kleinkindje van mijn ouders en 1e kleinkind van mijn schoonouders... Eerste neefje/nichtje aan die kant... Maar 0,0 geen reactie... Ja als ik er zelf over begin 😅😁
5 jaar geleden
Yup. Mijn zus. Nou dan niet. Dikke vinger voor d'r toch. Ik ga me ook daar niet nog eens druk om maken, heb wel betere dingen te doen. Jij bent toch blij met de komst van de kleine? Of alleen als anderen dat ook zijn, nee toch? Lekker laten gaan dus
5 jaar geleden
Zeker. Bij mensen die dichtbij ons staan ervaar ik dat niet, maar van sommige mensen vind ik dat ook helemaal niet zo gek. Het is ons kind wat er geboren gaat worden en ons leven dat gaat veranderen. Wij zijn daar natuurlijk druk mee, maar in andermans leven speelt het vaak geen rol of een kleine rol en dan zijn er andere zaken die meer prioriteit hebben. Snap ik helemaal prima en vind ik ook geen probleem, houd me altijd voor dat het geen onwil is.
5 jaar geleden
Mn 'beste' vriendin wat nog getuigen was op mijn bruiloft hoor ik 0.0 nix meer van..mn zus toont ook nooit interesse.. ze app alleen maar als ze wil laten zien dat ze wat nieuws heeft gekocht voor dr nieuwe huis, en zo zijn er nog wel een aantal, maar is voor mij nu duidelijk die mensen hoeven voor mij dalijk ook niet meer hier blij rond te komen rennen!!
5 jaar geleden
Jep, mijn moeder. Helaas draait in haar wereld alles om zichzelf. Maar mijn schoonouders en vader maken het meeeer dan goed. Die zijn over enthousiast.
5 jaar geleden
Ik kom uit een gezin van 6 meiden. Met mama erbij zitten we met 7 vrouwen in een familie app. En ze vragen nooit hoe het met mij gaat. Prima toch? Mijn zusje onder mij belt mij soms. Mijn moeder ook. Dan vragen ze wel hoe het gaat. Ik verwacht het ook niet van ze. Het is niet zo dat de hele wereld nu ineens om mij draait omdat ik zwanger ben He?? Hun leven en dingen gaan ook door... na een controle vertel ik altijd wel hoe het gegaan is. Dan komen er reacties.
Mijn vriendinnen hetzelfde. Af en toe een app. Prima! Leven gaat door!!
Van de week de schoonzussen en hun man even via beeldbellen gesproken over een cadeau voor schoonvader, en dan vragen ze even hoe het gaat. Niet meer dan anders. Ik vind het best zo.
5 jaar geleden
Ik verwacht niet dat mensen geïnteresseerd in me zijn. Ik deel wel belangrijke dingen en dan krijg ik reactie! Leuke reacties, daaruit blijkt dan toch dat ze gewoon meeleven. 😄
5 jaar geleden
Ja, van 1 iemand. Gevraagd of er iets was maar ze was druk zei ze. Geen gefeliciteerd niets. Geen idee waarom.
Ik laat het maar voor wat het is, het komt vanzelf boven water en anders dikke doei. Ik wil mijn energie alleen nog steken in positieve mensen.
5 jaar geleden
Ja mijn zus, en dat zag ik totaal niet aankomen! Ze heeft jaren “gezeurd” wanneer ze nou eindelijk eens tante zou worden, want oh wat wilde ze dat zo graag. Maar hoor nooit niks van der. En als ik wat hoor gaat t alleen over haar zelf... je zou haast denken dat we ruzie of iets zouden hebben maar dat is absoluut niet het geval.
Heb t er laatst met m’n moeder over gehad en ze gaf aan dat ze op dit moment weer eens helemaal in haar eigen wereldje zit en alleen met zich zelf bezig is. Nou prima, dan hoeft t na de bevalling ook niet 😊
5 jaar geleden
Hier ook niet en moet zeggen is prima. Zowel familie en vrienden vragen wel hoe echo’s waren want dat weten ze vaak wel. Maar hoef niet elke keer de vraag hoe het gaat. Ze kunnen aan mijn lopen en doen wel zien hoe het gaat( rug en bekken klachten) en moet zeggen wil het er ook niet steeds over hebben komt zo negatief over. En ben momenteel we toe aan positief nieuws😁🤭
Maar daarom kan jij dat gevoel wel hebben en dat mag ook. Misschien kun je het bespreekbaar maken. Vooral als het je echt dwars zit. Kan soms opluchten maar vaak is het niet bewust dat ze niet vragen.
5 jaar geleden
Groot verschil is er hè? Van sommige buren krijg je opeens een cadeautje, van sommige vrienden hoor je niks. Ik zoek er niet teveel achter. Misschien heeft iemand veel aan z’n hoofd, misschien is de zwangerschap op een of andere manier pijnlijk (bijvoorbeeld onvervulde kinderwens waar je niet van weet) of misschien... is het gewoon toeval.
Ik deel het inderdaad als er voor mij iets bijzonders te delen valt, dan krijg je wel reactie terug vaak. En als ik echt de behoefte heb om intens en eindeloos te lullen over zwangerschappen en baby’s bel ik het daarvoor beste slachtoffer (mijn moeder op plaats 1 en een net bevallen vriendin op 2).