31 Reacties
2 jaar geleden
Ik zou proberen dat middag slaapje dan over te slaan, maar rond 2.5 hebben ze ook weer een soort sprongetje
2 jaar geleden
Hier zijn we gestopt met middagdutje omdat ze of niet wilden slapen of gingen spoken savonds/snachts.
Soms is de dag wel wat lang nog voor ze. Dat neem ik maar voor lief. Want ze slapen nu weer snel in en klokje rond.
2 jaar geleden
Jammer dat je het "tegen beter weten in" vindt. Dit zal niet voor eeuwig duren en als jullie zoon wel goed slaapt tussen jullie in, waarom dat dan voor nu niet toestaan?
Geen tips van deze kant, onze dochter slaapt altijd tussen ons in en als ze wakker word, dan valt ze zo weer in slaap.
Succes!🍀
2 jaar geleden
Reactie op LauravdB
Jammer dat je het "tegen beter weten in" vindt. Dit zal niet voor eeuwig du ...
Nou probleem is juist dat hij tussen ons in niet slaapt. Ik zou er een moord voor doen als hij makkelijk tussen ons in slaapt maar heeft hij nooit gedaan. Vannacht was hij tussen ons in wakker van 02:00-06:00.. vandaar de tegen beter weten in. Fijn dat het bij jou wel goed gaat!
2 jaar geleden
Reactie op Anoniempje07
Nou probleem is juist dat hij tussen ons in niet slaapt. Ik zou er een moor ...
Oh dat is inderdaad wel lastig dan! Dan heb ik misschien een klein tipje: misschien helpt een projector lampje? Wij hebben er 1 waarvan je de plaatjes kan wisselen, dit lampje kan ronddraaien en toont bijvoorbeeld zeediertjes op het plafond en de muur. Je kan er ook een muziekje bij aan zetten.
Die van ons heeft een afstandbediening, waardoor je van een afstand het lampje en muziekje uit kan zetten.
Misschien leidt dat af en valt jullie zoon vanzelf in slaap?
2 jaar geleden
https://www.temu.com/nl/kuiper/dn19.html?subj=coupon-100-land-shopping&_bg_fs=1&_p_jump_id=836&_x_vst_scene=adg&goods_id=601099521519866&adg_ctx=a-534345b7~c-5ce60dcc~f-0711e5b5&_x_ads_sub_channel=shopping&_p_rfs=1&_x_ns_prz_type=-1&_x_ns_sku_id=17592246599205&mrk_rec=1&_x_ads_channel=google&_x_gmc_account=742386076&_x_login_type=Google&_x_ads_account=7159460000&_x_ads_set=20554309437&_x_ads_id=159271005528&_x_ads_creative_id=674237546791&_x_ns_source=g&_x_ns_gclid=CjwKCAjw-KipBhBtEiwAWjgwrI4QJ-74ljrg-t__2fw_FId8RkZJqrwlsRe0u_O2jKiL8eEFmgO_ghoCUNcQAvD_BwE&_x_ns_placement=&_x_ns_match_type=&_x_ns_ad_position=&_x_ns_product_id=742386076-nl-17592246599205&_x_ns_target=&_x_ns_devicemodel=&_x_ns_wbraid=CjgKCAjw1aOpBhBJEigAxlPvPTFox5PC1N9FvnRgjQEdkAjPX11Zk1iMUO_SjSfUN31ZyP4WGgJXAg&_x_ns_gbraid=0AAAAAo4mICGyi8mLsZDYqiiF2nXQKkOpW&_x_ns_targetid=pla-2204328560291&gclid=CjwKCAjw-KipBhBtEiwAWjgwrI4QJ-74ljrg-t__2fw_FId8RkZJqrwlsRe0u_O2jKiL8eEFmgO_ghoCUNcQAvD_BwE
Wij hebben deze, je kunt hem ook op bol.com vinden, alleen betaal je er meer voor. Voordeel van bol.com is dat je hem wel sneller in huis hebt😊
https://www.bol.com/nl/p/nachtlampje-kinderen-sterren-projector-snoezellamp-met-muziek-sterrenhemel-snoezel-verlichting/9200000129987039?referrer=socialshare_pdp_androidapp
2 jaar geleden
Die van mij slaapt sinds de geboorte naast mij in bed en geloof het of niet, maar hij slaapt sinds de geboorte goed en nooit slaap problemen of slaap regressie etc. In de meeste landen slapen kinderen bij/naast hun ouders.
Ik vind het persoonlijk onnatuurlijk om een baby of een peuter in z’n eigen kamer alleen te stoppen alsof die al volwassen is.
Een kind heeft z’n mama niet alleen overdag nodig als die wakker is, maar ook in de nacht juist als die slaapt. Je kind voelt je aanwezigheid en dat stelt hem gerust.
Jammer dat veel kleine kinderen zsm in hun eigen kamer gestopt worden.
2 jaar geleden
Reactie op Isabellaa
Die van mij slaapt sinds de geboorte naast mij in bed en geloof het of niet ...
Maar in het geval van dit topic slaapt dit kindje dus niet als hij bij zijn ouders in bed ligt. Deze mama geeft ook al aan er een moord voor te willen doen als hun kindje wel makkelijk tussen zijn ouders in slaap zou vallen.
2 jaar geleden
Reactie op LauravdB
Maar in het geval van dit topic slaapt dit kindje dus niet als hij bij zijn ...
Als je goed leest zegt ze dat ze hem niet rustig krijgt in z’n eigen kamer, dus waarschijnlijk heeft het kindje al vaak geslapen in z’n eigen kamer, wellicht vanaf jongs af aan. Iets wat eigenlijk in veel landen afgeraden wordt. Dus het is logisch dat hij nu ook niet goed slaapt tussen in z’n ouders. Hij wisselt steeds van plek.
Is totaal niet te vergelijken met een kind die vanaf de geboorte al bij z’n ouders of moeder slaapt. Hopelijk snap je nu wat ik bedoel in m’n eerste reactie. ☺️
2 jaar geleden
Reactie op Isabellaa
Mijn peuters geven zelf aan liever in hun eigen bedje te willen slapen.. dus zo onnatuurlijk ervaren zij het niet dat ze in een eigen kamer slapen☺️ als ze mij nodig hebben roepen ze mij en ben ik er voor ze. Dit benoem ik altijd. De deur is nooit dicht en ze weten dat wij vlakbij zijn. Ze slapen klokje rond
Ieder land, huis, gezin.. allemaal
Eigen rituelen en ritmes en gewoontes.. wat voor de ene natuurlijk is, hoeft voor de andere niet natuurlijk te zijn 😃
Tips:
Fases fases.. nachtlampje of lamp op de overloop aan?
Dat is wat hier hielp☺️ misschien overdag minder slapen?
Hier ook eventjes fase van moeilijker slapen gehad maar inmiddels slapen ze weer goed.. ik snap je wanhoop! Sterkte en houd vol 🙏🏻
2 jaar geleden
Reactie op Isabellaa
Ik weet niet waar je dit oordeel vandaan haalt haha. Mijn zoontje sliep tot 4 maanden op onze kamer en sliep toen al verschrikkelijk. Er bestaan helaas ook niet de beste slapers. Als we hem bij ons laten slapen in de nacht is hij van 02:00-06:00 klaar wakker zoals vannacht.
2 jaar geleden
Reactie op LauravdB
Maar in het geval van dit topic slaapt dit kindje dus niet als hij bij zijn ...
Dankjewel voor je reactie!
2 jaar geleden
Reactie op Isabellaa
Als je goed leest zegt ze dat ze hem niet rustig krijgt in z’n eigen kamer, ...
Ik vind je reactie heel raar dat jij toevallig het geluk hebt dat je kindje zo goed tussen jullie in slaapt wil niet zeggen dat dan normaal is en dat het logisch is dat de onze dat niet doet. Uit mijn verhaal lees je niet eens hoe het sinds zijn geboorte is.. in een topic waar steun wordt gezocht zijn dit soort opmerkingen alles behalve helpend.
2 jaar geleden
Reactie op Anoniempje07
Ik vind je reactie heel raar dat jij toevallig het geluk hebt dat je kindje ...
Ik gaf wat informatie over hoe het in de wereld aan toe gaan qua slapen en kleine kinderen en nog tips wat tips erbij.
Je opent een topic en mensen reageren met informatie en tips, dus die negatieve houding is nergens voor nodig. Ik laat het hierbij.
2 jaar geleden
Reactie op Isabellaa
Ik vind dit wel heel kortzichtig gezegd. Als ouder kijk je niet alleen maar naar eigen behoefte maar ook dat van je kind.
Ik kan uit ervaring vertellen dat sommige kindjes een eigen kamer zonder prikkels van ouders nodig hebben. Dat was/is namelijk bij een van mijn tweelingdochters zo. Waarbij de ene kalm en rustig werd/wordt van nabijheid. Kan de ander geen slaap meer vatten in onze armen of bij ons in bed. Eerste half jaar op onze kamer was gewoon een ‘hel’ we hielden elkaar nachten wakker. Tot ze in een eigen kamer met haar zusje sliep.
Sinds we haar in eigen kamer laten slapen slaapt ze echt tien keer beter en wij ook. Zij is trouwens een veel betere slaper dan haar zusje die vanaf geboorte geregeld bij ons in bed belandt. En de binding van beide kinderen met ons is vergelijkbaar goed.
Lang verhaal kort, denk dat het echt per kind en ouder verschilt wat goed werkt. Als een kind niet slaapt probeer je als ouder alles.
Hier slapen ze sinds dat we dutje over slaan weer perfect.
2 jaar geleden
Oooo wat een ellende zeg. Slaap is echt alles.
Kan hij zelfstandig in slaap vallen?
Hier ook zo aan het stoeien met het middag dutje. Hij slaat wel eens over maar hij heeft het gewoon nog nodig. Als hij het overslaat ligt hij tussen 18:45 en 19:00 op bed.
Ik leg hem s middags om 13 uur op bed en haal hem er indd om 14:30 uit. Soms slaapt hij een uur. Soms een half uur. Als hij geslapen heeft leg ik hem rond 19:30/19:45 op bed.
Heb je ook een slaap ritueel?
Ik neem even de tijd om samen te zijn. Je kent het wel. In de badkamer tanden poetsen wassen enzo. Op z’n kamer pyjama aan. Boekje lezen. Dan op schoot even de dag door nemen. En dan op bed. Soms moet ik nog even terug omdat hij dan roept. Er is niks aan de hand maar even die extra aandacht. Ik zeg dan ook mama komt niet meer terug. Mama gaat koffie drinken douchen en naar bed 🤣 of zoiets haha.
Wordt hij s nachts wakker in paniek of ‘gewoon’ wakker?
In bed bij ons is ook geen optie. Hij ziet dat als 1 grote speeltuin.
Misschien toch proberen dat dutje wat in te korten? Richting een uur? Hoe laat gaat hij naar bed s avonds? Slaapt hij snel?
Het is zo’n puzzel, telkens weer 😔
Ik hoop echt dat je snel weer je nachtrust terug krijgt want het is een ellende, gebroken nachten 😭
2 jaar geleden
Reactie op brennie38
Oooo wat een ellende zeg. Slaap is echt alles.
Kan hij zelfstandig in slaa ...
Ja hij kan goed zelf in slaap vallen! Slaat het middag dutje eigenlijk nooit over en gaat net als bij jullie 19:30/19:45 erin haha. We hebben een heel duidelijk slaap ritueel, precies zoals jij m benoemd haha. Hij kent deze zelf ook goed en kan hem zelfs benoemen. Als die er eenmaal inligt hoef ik eigenlijk nooit meer terug. Ik zie niet als hij wakker wordt snachts hoor het pas als hij al wakker is haha want huilt dan meteen. Heel stom maar heb zelf niet het idee dat het aan het middag dutje ligt 😂 ben ook bang als ik deze inkort en de nachten zijn ook zo extreem kort door het wakker worden en blijven dat hij snel oververmoeid is. Ik lees nu vaker dat het een fase is dus kan het alleen maar hopen... deze week was het 2 nachten geen feest maar afgelopen nacht helaas weer wel. Ze wennen denk ik ook te snel aan bij je in bed mogen
2 jaar geleden
Reactie op Anoniempje07
Ja hij kan goed zelf in slaap vallen! Slaat het middag dutje eigenlijk nooi ...
Ja het kan zeker een fase zijn hoor! Het zijn geen robotjes hè 😅
Je kan het altijd nog proberen hè dat inkorten. Ik weet wel dat ze genoeg slaap nodig moeten hebben voor de nacht. Helaas worden die dutjes op den duur steeds korter en gaan ze er af en nee ik ben daar nog zeker niet aan toe 🤣🤣 maar de nacht is belangrijker.
En het ene kindje is de andere niet. Ik wil nog wel 1 tip mee geven. Soms duurt het even voordat iets werkt. Dus als je bijv het dutje met 15 min inkort wil het niet zeggen dat de nacht gelijk goed gaat. Dat kan wel een paar dagen duren. Succes! Ik ga duimen dat het een fase is 😘