19 Reacties
3 jaar geleden
Klinkt bekend, wij hebben dit ook een tijd gehad. Ik dacht dat het vermoeidheid was, maar kwam er achter dat als ik haar nog een melkfles gaf (die we ook net hadden afgebouwd) ze weer een stuk vrolijker was. Dus ze krijgt nu soms om 16 uur nog een fles. En om 19 uur voor het slapen ook. Avondeten blijft ze goed doen, dus maak me er geen zorgen over.
Sochtends werkt een rietjesbeker met limonade/diksap/thee ook goed.
3 jaar geleden
Ik zou toch proberen haar rond 10u een rustmoment aan te bieden door een half uurtje met de buggy rond te wandelen of even met de auto ergens heen.
Op die manier rusten ze ook, zonder echt te slapen.
Zo kun je ook de middagdut pas na 12u-12u30 laten starten want anders wordt de wakkertijd smiddags wel heel lang..wij rekenen steeds 4,5u/5u wakkertijd na haar middagdut om de bedtijd te bepalen. Sinds we dat doen is ze minder oververmoeid en slaapt ze sochtends veel langer.
Maar elk kindje is anders, dus het is altijd een beetje zoeken wat bij jullie werkt
3 jaar geleden
Kun je haar niet om 10 uur naar bed doen voor een half uurtje en dan rond 15 uur weer en dan zo lang ze slaapt?
3 jaar geleden
Reactie op SaintlyPumpkin
Kun je haar niet om 10 uur naar bed doen voor een half uurtje en dan rond 1 ...
Heb ik een tijdje geprobeerd maar ze was echt niet te genieten als ik haar wakker maakte na een half uur 😂 Maar goed, wel alsnog beter dan zo moe en lang wakker.. Dus misschien moet ik dat maar weer eens proberen
3 jaar geleden
Reactie op MH1122
Heb ik een tijdje geprobeerd maar ze was echt niet te genieten als ik haar ...
Nee, ik ben ook niet te genieten als je me na een half uur wakker maakt haha
Maar meestal is dat wel snel weer goed. Dan heeft ze wel een powernapje gedaan en kan ze het langer volhouden. Als ze dan smiddags slaapt, houd ze het in de avond ook weer langer vol.
Wij zijn hier ook al heel lang aan het stoeien met die bedtijden. De dag is te lang voor 1 dutje (die van ons slaapt dan maar een uur) en de kort voor 2.
Ik probeer nu iedere ochtend de wekker te zetten op 7.30 (anders word meneer pas rond 9 uur ofzo wakker) en dan 11 uur naar bed voor maximaal een uur en daarna om 15 a 16 uur weer tot maximaal 17 uur.
3 jaar geleden
Heel bekend dit 😉 wij waren met 15 maanden over naar een slaapje 11.30 -13.30 (05.00-06.00 wakker een tussen 18.30-19.00 uur naar bed) maar wij zijn dan toch weer terug naar 2 slapjes 20-30 min tussen 09.00 een 10.00 uur. Wij hebben hem dan altijd op een grappige manier wakker gemaakt bijvoorbeeld met een knuffel dan was het iets beter te doen. De lange slaap was (een is nu nog) van 12.30-14.30/15.00 Nu is hij precies 18 maanden een slaapt ook opeens pas om 19.30 een word om 06.45 wakker. Echt een droom voor ons… misschien echt even weer terug naar 2 slaapjes. Succes !
3 jaar geleden
Reactie op SaintlyPumpkin
Nee, ik ben ook niet te genieten als je me na een half uur wakker maakt hah ...
Hahaha nee true, zou daar zelf ook chago van worden 😂 Maar herkenbaar ja, dat de dag eigenlijk net de lang is voor 1 slaapje.. Maar echt alsof ze me heeft gehoord ligt ze as we speak nu al 2 uur te tukken 🤷♀️En we moeten zo de deur uit... 🥲
3 jaar geleden
Reactie op MH1122
Hahaha nee true, zou daar zelf ook chago van worden 😂 Maar herkenbaar ja, ...
Hahahaha dat is altijd he... vandaag was mijn zoontje pas 9 uur wakker, dus die ligt nu net in bed. Ben benieuwd voor hoe lang!
3 jaar geleden
Hier helpt het om haar niet te laat op bed te leggen. Haar ochtend slaapje was ook altijd haar ‘beste’ slaapje. Vanochtend was ze rond 7.30u wakker en dan gaat ze er om 11.30u in. Gisteren zelfs al om 10.00u. Ze kan dan wel 2,5 uur slapen. Terwijl als het rond 12.00/12.30u is, dan is ze vaak na 1,5 uur weer wakker.
3 jaar geleden
Maar mijn dochter krijgt nog een slaapje van 16-17 aangeboden. Die ze niet altijd slaapt.
Zij komt op 12u in de nacht en minstens 1u overdag maar meestal 2.
3 jaar geleden
Hier help het heel erg om rond 9.30 uur slaapje aan te bieden en dan na 30minuten wakker te maken. Dan lukt het 2e slaapje wel rond 13.00 uur.
Als ik hem niet wakker maak na 30minuten lukt het 2e slaapje ook niet meer.
Ik merkte dat hij hierdoor ook weer langer in de ochtend ging slapen. Ik geloofde er eerder nooit zo in, maar echt ervaren; vermoeidheid zorgt voor extra vroeg wakker in de ochtend.
Hoor overal om mij heen ook wel dat de overgang naar 1 slaapje pittig is😵💫
Succes!!
3 jaar geleden
Mijn dochter slaapt tussen de 1,5 en 2,5 uur in de middag, maar meestal zo’n 1,5 uur. Zij slaapt van 19:00 tot ergens tussen 6:00 en 7:00. Dan vervolgens haar middagslaapje van 12:00/12:30 tot ongeveer 14:00. Wij hebben een slaapgids gebruikt voor tips en daarin stond dat wanneer je je kindje te vroeg laat slapen voor het middagslaapje, ze daaraan wennen en ‘s ochtends ook vroeger wakker worden. Misschien kun je proberen om het middagslaapje ietsje later te doen? Desnoods verleng je het steeds 10 minuutjes zodat je kind niet doodmoe is. Sowieso gewoon doen wat goed voelt hoor, iedereen heeft natuurlijk tips maar elk kindje is anders. Veel succes! 🤗
3 jaar geleden
Mijn dochter slaapt tussen de 1,5 en 2,5 uur in de middag, maar meestal zo’ ...
Bijna ons schema! Mijn zoontje is tussen 6 en 7 wakker (bijna 18 maanden) Met 16 maanden weigerde hij het ochtend dutje. Ik haal hem meestal niet voor 7 uur uit bed. 11:30 broodje en rond 12 uur naar bed. Ik laat hem 2 uur slapen. Slaapt hij langer dan is hij s nachts wakker. Na zijn middag dut een wakkertijd van 4.5 uur max. Dus 12:30-14:30 slapen. 19 uur uiterlijk in bed. Blijft zoeken wat werkt voor jouw kindje. Er is geen goed of fout. Het is wel 1 grote puzzel 😂
3 jaar geleden
Reactie op brennie38
Bijna ons schema! Mijn zoontje is tussen 6 en 7 wakker (bijna 18 maanden) M ...
Nou inderdaad! Ik deel altijd graag mijn ervaring omdat mijn dochter echt een goede slaper is en ik altijd wel het vermoeden heb gehad dat het door ons strakke schema komt, maar zo’n schema kan bij een ander kind echt volledig falen. Het is toch echt een beetje een kwestie van geluk 😂
3 jaar geleden
Reactie op Krissie90
Hier gaan de meisjes 12.30 naar bed
Misschien een optie haar later naar be ...
Vanochtend was ze pas 7:00 wakker dus heb haar ochtendslaapje zo lang mogelijk gerekt. Heb haar om 12:00 op bed gedaan en toen heeft ze ruim 2 uur geslapen, dus hopelijk is dat inderdaad de oplossing!