98 Reacties
5 jaar geleden
Wat een ontzettend vervelende situatie. Ik weet niet of je hierin hulp of begeleiding van iemand kunt krijgen? Bijvoorbeeld van maatschappelijk werk (gezinsbegeleiding)? Ik vind het behoorlijk serieus klinken namelijk, ook als het kindje er straks is wil je niet dat je in zo’n situatie zit natuurlijk. Het is echt niet gek als je hierbij hulp vraagt hoor! Ik zou dit zonder ondersteuning ook niet kunnen oplossen.
5 jaar geleden
Voogdij aanvechten (wat hij doet gebruiken om hem uit beeld te krijgen via de rechter) contactverbod voor zowel jezelf als voor je kind aanvragen met dezelfde redenen als waarom je zelf de voogdij hoort te krijgen dan kan hij je niks meer doen en als hij wat probeert gewoon de politie bellen na een paar keer leert ie het wel af
5 jaar geleden
Wat erg dat je zoiets doormaakt. Ik vermoed dat jullie tijdens je zwangerschap nu recent uit elkaar bent en hij wel de vader is van het kind? Ik vrees dat hij niet klaar is te aanvaarden dat jij hem niet wenst te betrekken bij het leven van het kind. Misschien een iets professionelere ondersteuning zoeken. Moest hij er mee blijven worstelen denk ik niet dat hij de gevraagde afstand gaat respecteren. Hij zou later zeker in het leven van het kind proberen te geraken. Anderzijds heeft ook een vader rechten. Dus zou je aanraden je goed te informeren. Veel sterkte met de hele situatie. Dit zal wel veel stress meebrengen...
5 jaar geleden
Ik word er inderdaad zwaar ongelukkig van, m’n ouders en ik zijn hartstikke gestresst. We blijven zijn ouders maar berichtjes sturen met dat het moet stoppen, maar hij verzint elke keer weer iets nieuws.
5 jaar geleden
Onderzoeken wie eventueel foto's doorstuurt, rapporteren bij social media , ik snap best dat je het graag wilt delen ik heb er bewust voor gekozen dit keer stil te houden mijn vaste mensen weten ervan en social media laat ik links liggen , echo fotos.deel ik zowiezo niet openbaar , ik kan niet oordelen over jouw besluit maar ik denk toch dat je een keuze moet maken en alles in je eigen kring te houden🤷♀️, er zit toch iemand in jouw omgeving die op social media alles doorstuurt ,
5 jaar geleden
Welke reactie had je zelf verwacht van hem toen je hem buiten beeld zette? Ik denk dat je dit soort gedrag signalen wel serieus moet nemen. Vaak escaleert dit soort gedrag. Je zou even kunnen bellen met maatschappelijk werk of de wijkagent(e).
Succes want echt prettig is dit niet natuurlijk😘
5 jaar geleden
Reactie op Evdz
Wat erg dat je zoiets doormaakt. Ik vermoed dat jullie tijdens je zwangersc ...
Ik snap wat je zegt hoor, maar de rechten is die al kwijt en hij maakt geen schijn van kans meer bij de rechter. We zijn ook nooit getrouwd geweest of een geregistreerd partnerschap, dus dat maakt die situatie in ieder geval iets makkelijker. Maar het is echt inderdaad heel moeilijk.
5 jaar geleden
Lastig.. hij is en blijft de vader dus vindt ik niet dat je die contact mag verbieden met zijn kind ongeacht hoe jullie relatie samen is. Tenzij jullie vinden dat die een gevaar voor het wondertje kan zijn, dan begrijp ik de keuze. Moeilijke situatie inderdaad.. het zou vervelend zijn dat jij je Facebook moet verwijderen.. omdat die daar alles vanaf haalt
5 jaar geleden
Reactie op 1-Willeke
Welke reactie had je zelf verwacht van hem toen je hem buiten beeld zette? ...
Ik had wel een reactie verwacht, maar dit kan oprecht echt niet..
5 jaar geleden
De manier waarop hij omgaat met het niet mogen zien van zijn kindje is natuurlijk volledig onjuist, maar ik kan me wel voorstellen dat het een heftige reactie teweeg brengt. Persoonlijk zou ik hier advies over vragen aan een GGZ instelling of Veilig Thuis. Ook omdat je niet kan garanderen dat de stalking stopt als je kindje straks geboren is. Ik weet niet 100% zeker of ze je kunnen helpen nu de baby nog niet geboren is, maar Veilig Thuis is in elk geval een hele fijne, duidelijke organisatie die ook advies geven zonder grote gevolgen.
5 jaar geleden
Reactie op Jbaby20
Lastig.. hij is en blijft de vader dus vindt ik niet dat je die contact mag ...
Hij is inderdaad niet capabel genoeg, laten we het daarop houden..
5 jaar geleden
Heeft hij het kindje al erkens bij de gemeente? Dan inderdaad iets regelen met de voogdij.
Als het de spuigaten uitloopt zou ik contact zoeken met de politie. Als het niet gelijk uets is waar hun wat mee kunnen krijg je van hun wel tips wat je eventueel wel zou kunnen doen.
Erg lastig voor jullie dit 😔.
Sterkte met de hele situatie
5 jaar geleden
Onderzoeken wie eventueel foto's doorstuurt, rapporteren bij social media ...
Nee klopt inderdaad, de echo foto’s ga ik op een privé account zetten, waar alleen de mensen dichtbij me toegang toe hebben. Wat mij gewoon stoort is dat hij dingen blijft posten als dat hij er voor gaat zorgen.
5 jaar geleden
Maak een insta account aan onder een andere naam, met een profielfoto dat niks met jou te maken heeft, zet dat account op privé(bij insta is privé nl wél écht privé) en accepteer alleen mensen die jij 1000%vertrouwd. Dit heb ik ook gedaan, wel om een andere reden, en werkt perfect. Ik hoop dat hij je rust geeft en anders smeris inlichten en dossier laten aamaken(als ze je afpoeieren, ze zijn verplicht je aangifte op te nemen) sterkte. Wat een nare situatie
5 jaar geleden
Reactie op Ryanne87
Heeft hij het kindje al erkens bij de gemeente? Dan inderdaad iets regelen ...
Nee, hij heeft het kindje niet erkend.
5 jaar geleden
Ik weet natuurlijk niet wat de situatie is geweest waardoor je dit besluit hebt genomen, en begrijp het best als je daar ook niet over wilt uitweiden. Maar het zal wel een goede reden zijn, als je de vader van jullie kind uit het leven van jullie kind wilt weren. Je besluit denk ik (en hoop ik) niet zomaar dat hij niet in beeld mag zijn, en je kan/mag dat ook niet zomaar besluiten, ook een vader heeft rechten. Maar als die goede reden er dan dus is, dan adviseer ik je dat ook goed juridisch te regelen. Dus hulp te zoeken van een advocaat, maatschappelijk werk, politie, afhankelijk van wat passend is. Anders kan hij straks jouw voogdij aanvechten.
5 jaar geleden
Lieve mensen, ik begrijp jullie bezorgdheid over het buiten spel zetten van de vader, maar geloof me als ik zeg dat we ALLES geprobeerd hebben om normaal met hem te communiceren en met z’n ouders en alles goed te laten verlopen, maar het gaat niet. Daarnaast zijn er ook dingen gebeurd die echt voor een onveilige situatie zorgen.
5 jaar geleden
Ik snap wat je zegt hoor, maar de rechten is die al kwijt en hij maakt geen ...
Blij te lezen dat je toch professionele stappen hebt gezet. Dan heb je een been om op te staan en kan je inderdaad contactverbod en dergelijke vragen. Alleen vrees ik dat als een rechter hem al wat de les gespeld heeft en hij er zo mee omgaat dit gaat ophouden. Je kunt je enkel zo goed mogelijk wettelijk indekken om je te wapenen als hij iets probeert. Verder hopen dat de kleine gespaard blijft van de gevolgen. Misschien gewoon negeren wat hij doet en je focussen op jezelf en de kleine. Doe waar jij je goed bij voelt. Je bent beschermd door je wettelijke stappen die je hebt genomen