18 Reacties
3 jaar geleden
Proficiat! Bij mij heel gelijkaardig en ook uit Belgi毛. Ons meisje is net 2 en wordt grote zus begin oktober. Ze zal 6 november met school starten, vind dat inderdaad ook wel wat spannend omdat het veel aanpassingen kort opeen zullen zijn voor haar. Wij hebben al wat boekjes uit de bib meegenomen over gezinsuitbreiding. Ik zei ook onlangs voor de zoveelste keer dat er een baby in mama haar buik zat en dan vroeg ze 'ik mama buik?' Heb dan uitgelegd dat zij vroeger ook in mama haar buik zat toen ze nog een klein baby'tje was en mama in oma haar buik zat enzovoort. Dat vond ze heel interessant, maar denk niet dat ze het echt al goed begrijpt. Ben wel van plan om haar ook nog naar echo's mee te nemen...
3 jaar geleden
Reactie op MNC2
Proficiat! Bij mij heel gelijkaardig en ook uit Belgi毛. Ons meisje is net 2 ...
Bedankt, voor jou ook proficiat! Wat grappig inderdaad, dezelfde situatie.
Ik ben inderdaad ook van plan boekjes te kopen want hij is gek op lezen 鈽猴笍
Wij hadden hem ook meegenomen naar de echo, maar hij had daar niet veel aandacht voor, het is natuurlijk ook heel iets geks, zelfs voor ons nauwelijks voor te stellen dat er een babytje in ons buik zit!
Ik probeer hem wel al wat zelfstandiger te laten spelen en proberen zo min mogelijk op te pakken.
Lastig h猫! Maar wel hopelijk heel leuk voor ze. Ik wens je een fijne zwangerschap!!
3 jaar geleden
Reactie op Dnnies
Bedankt, voor jou ook proficiat! Wat grappig inderdaad, dezelfde situatie. ...
Ja vind ik ook wel moeilijk om weinig op te pakken! En al helemaal om erop te letten jaar niet van mijn glas of lepel te doen eten of drinken... Aan jou ook een heel fijne zwangerschap gewenst!
3 jaar geleden
Leuk!! Mijn zoontje is 2 weken geleden 2 geworden en ben ook in September uitgerekend!
Ik heb het Bobbi boekje 'Bobbi wordt grote broer' gekocht. Daar lezen we elke dag uit.
Verder ga ik binnenkort met hem naar de winkel en samen een knuffeltje uitzoeken voor de baby.
Ik laat hem ook altijd de echo foto's zien (we hebben ve echo's al gehad, wegens 2 miskramen voor deze zwangerschap) ook is hij al eens meegeweest naar een controle waar ik uiteindelijk ook nog een echo kreeg.
Hij krijgt binnenkort een grote jongens kamer en we gaan hem betrekken bij de nieuwe babykamer, kleertjes kopen, eigenlijk wil ik hem daarin met alles zoveel mogelijk meenemen.
Ik moet er wel bij zeggen, dat wij een heel pienter zoontje hebben en al veel begrijpt. Hij praat al vaak met 4 woord zinnen.
Dus misschien is het daarom ook wat makkelijker om alles uit te gaan leggen.
Een fijne zwangerschap gewenst 鉂わ笍
3 jaar geleden
Gefeliciteerd!
Er zijn leuke leesboeken voor, zoals wat zit er in je buik mama?
Wij hebben t gewoon elke keer benoemd. Mama heeft baby in de buik, baby wordt groter etc.
Ellis is 3 maart 2 jaar oud geworden en broertje Liam is afgelopen 10 maart geboren middels keizersnede.
Hou er rekening mee dat je ook bij vaginale bevalling 6 weken je oudste niet mag tillen.
Dit valt mij wel zwaar nu, troosten of in haar stoel zetten gaat niet dmv optillen.
Papa is de volledige 6 weken thuis gelukkig.
Ellis is dol op Liam en troost hem, wilt flesje geven, aaien, vasthouden enz.

3 jaar geleden
Reactie op Mamavan1jongen
Leuk!! Mijn zoontje is 2 weken geleden 2 geworden en ben ook in September u ...
Wat leuk! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap 馃グ Inderdaad, dat doen wij ook, overal bij betrekken. Leuk dat we in hetzelfde 'schuitje' zitten ;)
Ons zoontje is ook heel pienter, kan inmiddels 3 kleuren, tot 5 tellen en praat idd ook vaan met 4 woorden. (Ook hele lange woorden als 'regenboog' 'vrachtauto' 'appelboom' haha! Kleine slimmerikken.
Bedankt voor de tips, die van Bobbi ga ik zeker aanschaffen want ik heb het potje boek ook daarvan! Maar hij is vandaag jarig, dus eerst kijken wat hij krijgt 馃槣
Jij ook een hele fijne zwangerschap!!
3 jaar geleden
Gefeliciteerd! Ik ben nu 32 weken zwanger en mn dochtertje is al sinds de zomer helemaal in to baby's. De baby's op het kdv wil ze knuffelen/aaien, speentje geven, etc.
Soms zegt ze dat ik mn buik "open" moet doen, dan moet ik dus mn kleren even omhoog doen en gaat ze op mn buik blazen of kusjes geven. Echt heel schattig.
Ze snapt wel dat er een baby in mn buik zit dus en we vertellen haar dan dat haar zusje in de buik zit etc.
Weet niet of ze het al 100% begrijpt, maar ze is er echt wel mee bezig.
Ze is begin maart 2 geworden en ik ben 19 mei uitgerekend.
3 jaar geleden
Reactie op Rizzerd
Gefeliciteerd! Ik ben nu 32 weken zwanger en mn dochtertje is al sinds de z ...
Had trouwens ook een x wat boekjes van de bieb met dit onderwerp en dat vond ze idd ook wel interessant. Ene boekje meer dan het andere. Maar heb toen ik de boekjes moest terugbrengen geen andere meer gehaald.
3 jaar geleden
Dochter wordt deze week 2 jaar en we hebben ondertussen ook een baby van 3 maanden!
We hebben vooral veel verteld over de baby die op komst was, een boekje gekocht, maar het leek weinig tot haar door te dringen eerlijk gezegd. Sinds de baby er is, is ze echt een fantastische grote zus! Dus ik denk dat het allemaal vanzelf wel een beetje zal komen?
3 jaar geleden
Zoontje wordt vandaag 2 jaar en dochter morgen 3 maanden. We hebben 'Bobbi en de baby' en 'Bobbi wordt grote broer' gelezen. Ook gaf hij veel kusjes aan de buik, die hij de baby noemde. Zijn eigen buik was ook een baby. 馃槀 Toen het wiegje eenmaal stond, ging hij daar vaak in kijken en vertelden we dingen als: 'als de baby er straks is, gaat de baby in het wiegje slapen. En een baby moet soms ook huilen, melk drinken bij mama' etc. Dat sloeg hij allemaal op en die verhaaltjes vertelde hij steeds meer na. Hij ging ook meer met de pop spelen, die hij een beetje als baby behandelde. Nu zijn zusje er al een tijdje is, is hij lief voor haar. Soms vindt hij het nog wel moeilijk dat ik met haar bezig ben, maar dat is ook niet gek.
3 jaar geleden
Gefeliciteerd! Ik ben nu 6 weken zwanger en onze dochter is twee weken geleden 2 geworden. We hebben het haar nog niet echt verteld. Toen mijn schoonzusje zwanger was zei ze steeds baby buik. En daar gingen mensen wel raar van opkijken馃槀
Als onze familie het weet gaan we het haar iets meer uitleggen.
Van de zomer krijgt ze een nieuwe kamer en mag ze daar vast gaan slapen zodat ze daar niet aan hoeft te wennen als de baby er is.