5 Reacties

2 maanden geleden

mijn zoontje heeft een periode een monsterfase gehad. met name in het donker dan. enige wat bij ons hielp was een nachtlampje in bed. was lastig want hij wilde zelfs zijn eigen kamer niet meer in..

2 maanden geleden

Ik zou niet met sprays of zoiets beginnen. Omdat als mama hiervoor een spray heeft moet het wel echt “erg” zijn. Ik leg mijn zoon eerlijk uit dat het niet bestaat en dat het gedachtes zijn. En als hij nog een keer iets ziet dan ga ik graag goed met hem meekijken. Wat ik wil zeggen is, wel serieuze nemen maar echt zeggen dat het niet in het echte leven bestaat.

één maand geleden

Is het inmiddels al beter? Onze zoon heeft ook wel eens weken gehad dat hij bang was voor iets in zijn kamer (hij wees dan steeds naar de balken aan het plafond). Hier leek het boekje 'Kikker is bang' wel te helpen. Succes!

één maand geleden

Mijn dochter heeft het in bed vaak over “prikkels”. Ik doe er altijd erg luchtig over en soms, als ze ernaar wijst, dan maak ik even een zwaaibeweging met mijn hand en zeg ik: “Zo, weg zijn de prikkels”. Het is gelukkig geen groot probleem hier. Ik lees op internet vaak wel dat dit soort angsten vanzelf over gaan. Meestal zijn het fases. Succes! Hopelijk heeft hij er snel geen last meer van

één maand geleden

Reactie op EmmaFH

Is het inmiddels al beter? Onze zoon heeft ook wel eens weken gehad dat h ...
Inmiddels is het wel een stukje beter. Niet weg maar hij accepteerd het nu wel weer als we zeggen “hij is op vakantie” haha. Wel vind hij het nog lastig dan als we weg gaan maar na een paar keer vertellen dat hij er echt niet is en dan wel nog even op de gang blijven staan gaat het wel beter. Goeie tip voor het boekje! Ik ga ook maar eens even kijken. Mijn zoontje is gek op boekjes lezen voor het slapen dus dan kunnen we die ook wel in de routine doen!