19 Reacties

5 jaar geleden

De osteopaat had het er over dat z’n darmen niet volledig gerijpt zijn en dat daarom ook z’n navel nog niet dicht is.

5 jaar geleden

Heey hier ook. Gisteren bij het consultatiebureau hebben ze hem aangestipt zat wat vlees te veel. Dat is er gister avond afgevallen ben benieuwd hoe het nu verder gaat.

VRIEND

5 jaar geleden

Je kan een steriel gaasje nat maken en het pus daarmee voorzichtig weg deppen. Navel vervolgens aan de luchtaten drogen

5 jaar geleden

Laten aanstippen met zilvernitraat bij consultatiebureau (gister). Wij hebben hetzelfde, ze heeft een kleine navelbreuk met wild vleesje. Na het aanstippen moet het uiteindelijk droog zijn, anders opnieuw aanstippen door consultatiebureau. Uiteindelijk zal het naveltje in het buikje gaan, ook doordat het buikje straks dikker wordt bij groeien. Zo is het mij verteld door de jeugdarts. In ieder geval geen zorgen en tijdig schoon rompertje weer aan.

5 jaar geleden

Hier ook, een granuloom noemen ze het. Bij ons is hij 2x gestipt bij het consultatiebureau, en misschien nog een derde keer. Doet geen pijn bij de baby.

5 jaar geleden

Hier ook een nat naveltje. Dinsdag aangestipt en komende dinsdag op controle. Als het nodig is wordt het voor een 2e keer aangestipt.

5 jaar geleden

Hier ook nog met 4 weken. De navel ziet er wel ‘dicht’ uit en ziet er verder ook gewoon normaal uit. Er zit alleen af en toe wat pus op zijn romper en een korstje met pus op zijn naveltje

5 jaar geleden

Wesesin poeder van weleda!! Doet wonderen. Houdt de eventuele wond vrij van vocht waardoor het sneller heelt.

5 jaar geleden

Zelfde gehad hier. Water koken. Met steriel gaasje schoonmaken. Droog deppen met een hydrodoek en er voor zorgen dat de luier er niet overheen zit. 3 dagen was het klaar. Maakte het iedere keer met verschonen even schoon. (Advies verloskundige)

5 jaar geleden

Dank allen voor de info. Ga morgen wecesin poeder kopen en maandag bij cb overleggen. Zilvernitraat ziet er vrij heftig uit als ik het Google, doet het de kleine pijn? Of stel ik me nu aan?

5 jaar geleden

Reactie op Ma2021

Dank allen voor de info. Ga morgen wecesin poeder kopen en maandag bij cb o ...
Vond het er zelf een beetje vervelend uitzien hoe het werd aangebracht met een soort stokje maar ze voelen er niets van. Vind vaccinaties erger voor mn moederhart🙈

5 jaar geleden

Heb je er een foto van?

5 jaar geleden

Reactie op Syld

Hier ook, een granuloom noemen ze het. Bij ons is hij 2x gestipt bij het co ...
Hier ook. De huisarts heeft het dinsdag aangestipt en vertelde me dat ik het moest blijven ontsmetten. Dat zou ook helpen. Aanstippen word hier (Belgie) niet meer met zilvernitraat gedaan. Helaas word het erger dus komende week gaan we terug moeten aanstippen. Het probleempje is dat het granuloompje in de navel waardoor het moeilijker is om te behandelen.

5 jaar geleden

Hier is het naveltje ook aangestipt met zilvernitraat donderdag omdat het nog steeds een beetje nat was (precies een maand na de geboorte). Had niet het idee dat ze er zelf last van had trouwens, ze gaf geen kik. Als het komende week niet droog is gaat ze het nog een keer aanstippen.

5 jaar geleden

Was ook zo bij de mijne! Cytelium spray gebruikt

5 jaar geleden

Dank allen. Wecesin poeder heb ik overal gezocht maar was alleen online verkrijgbaar en toen ging ik al naar cb dus toen maar gekozen voor aanstippen. Inmiddels 2 keer aangestipt, hopelijk was dit het 🤞🏽

5 jaar geleden

Los van alle poedertjes en tips, vouw ook voor nu het randje van de luier even om naar buiten, dan wrijft dat niet nog extra over dat al geïrriteerde naveltje heen!

5 jaar geleden

Reactie op Anemarieke

Los van alle poedertjes en tips, vouw ook voor nu het randje van de luier e ...
Dank voor je tip, doe ik nu een paar dagen en weet niet of het helemaal daar aan ligt maar het naveltje lijkt wel droger dan eerst. Nog even afwachten... 🤞🏽

5 jaar geleden

Het is toch nog steeds niet droog na 2 x behandelen met zilvernitraat bij het consultatiebureau, wel droger dan eerst. Morgen kan ik wecesin poeder ophalen bij het reformhuis. 🤞🏽 Iemand ervaring als het met 2 x aanstippen nog niet droog is?