11 Reacties

4 jaar geleden

Hier zijn de telefoon en iPad ook het einde. Ondanks dat we er niet echt opzetten met haar in de buurt (alleen soms even snel iets opzoeken ofzo) is ze enorm gefascineerd door die dingen. We hebben nu een wat groter huis dus leg het nu gewoon ver weg. Aan tafel is het gelukkig bij ons niet echt een probleem. Eten jullie samen aan tafel? Dat helpt hier om de concentratie erbij te houden.

4 jaar geleden

Mijn ex pakte als mijn zoontje niet goed at ook steeds zijn telefoon met filmpjes erop. Gewoon uit handigheid. Ik heb dat sinds het over is heel snel afgeleerd. Gewoon samen eten aan tafel zonder tv. Natuurlijk eten we ook weleens op de bank. Pizza of friet in het weekend, maar het is niet de bedoeling dat we daar aan wennen. Meneertje heeft 3 dagen gemopperd met het eten en weinig op. Ik gaf hem dan tussendoor even een hapje brood bijvb. Maar nu eet hij weer volop zonder filmpjes.

4 jaar geleden

Eten jullie samen? Dat is sowieso goede basis. Heb je al eens geen scherm wel geluid geprobeerd? Wij hebben geen tv en ze worden dus opgevoed zonder schermen. Maar op sommige momenten zweren we bij nijntje playlist op Spotify. Als we dat opzetten lijkt wel alsof we een jengelknop uitzetten.

4 jaar geleden

Eten jullie samen? Dat is sowieso goede basis. Heb je al eens geen scherm w ...
Wauw, geen tv, wat doe je dan in de avond en op zondag de hele dag als het bijvoorbeeld slecht weer is? Ben hier echt heel benieuwd naar. Ik vind dat er tegenwoordig ook helemaal niks op is, dus heb ook al zitten te denken om mijn abonnement op te zeggen maar weet niet of ik er echt zonder kan 😅

4 jaar geleden

Reactie op bbgrlkl

Wauw, geen tv, wat doe je dan in de avond en op zondag de hele dag als het ...
Uhja, we weten niet beter. Dus troost halen ze uit andere dingen. Heel soms als ze echt ziek zijn en over stuur zijn zet ik een aflevering van nijntje op mn mobiel. Doe dan maximaal 15 minuten. Maar als het 1 keer in de maand is is dat veel. Ze gaan 3 dagen naar de opvang en thuis spelen ze vooral. Nu moet ik zeggen dat ze erg makkelijk zijn en ze prima een half uur met een bakje kunnen spelen. Als ze dat zat zijn vinden ze het leuk om voorgelezen te worden, samen liedjes te zingen of een wandeling in de wagen. Moet wel zeggen dat toen we 7 dagen samen waren door corona en we door regen niet de tuin in konden ze wel verveeld raakten. Nu zijn we lid van speel-o-theek en kunnen we iedere 3 weken ander speelgoed uitproberen. Ze vinden blijkbaar Smart-max helemaal de bom.

4 jaar geleden

Reactie op bbgrlkl

Wauw, geen tv, wat doe je dan in de avond en op zondag de hele dag als het ...
,Boek lezen, gezelschapsspel spelen, vroeg slapen, puzzelen, tuinieren.... En je kunt op je mobiele telefoon ook kijken 😜 Wij hebben wel tv, maar geen kabel. Enkel Netflix (hadden we opgezegd, maar schoonvader wil het houden), Disney+, en sinds kort HBO (was de bedoeling ipv Netflix) Verder kijk ik journaal, boer zoekt vrouw en wie is de mol via npolive

4 jaar geleden

Uhja, we weten niet beter. Dus troost halen ze uit andere dingen. Heel soms ...
Oh ik lees ook beetje scheef dacht met de dochters. Tja, we kijken wel tv op de laptop. Je kan veel gratis kijken op npo en kijk. Heb ook netflix van een vriend. Meestal kijk ik wel een een uurtje tv om te herladen als de dames op bed liggen. Maar daarna moeten we nog de kamer opruimen en afwas doen. Ik douch savonds en klets met man. Ook vind ik het leuk om dingen te maken. Spelletjes spelen. Vroeger sportte ik savonds inplaats van tv kijken. Dat wil ik wel meer oppakken.

4 jaar geleden

Oh ik lees ook beetje scheef dacht met de dochters. Tja, we kijken wel tv o ...
Oh ja slim, wist niet dat er zoveel gratis was! Zet mij wel weer aan het denken. Ik volg ook maar 2 programma’s en voor de rest staat de tv voornamelijk aan op radio stand.. zonde geld eigenlijk zo’n tv abonnement.. Speel-o-theek ga ik me ook eens in verdiepen.

4 jaar geleden

Wij eten aan tafel met iedereen ( niet elke dag, want mijn man werkt in ploegen en ja, soms heb ik ook gewoon een lange dag gehad op het werk 🙈). Maar merk dat vooral mijn oudste beter eet als we aan tafel eten. Wij hebben de tv wel aan, maar ze kunnen hem vanaf de eettafel niet zien. Dus ze horen alleen het geluid en dat werkt wel. Nu moet ik zeggen, de jongste maalt er niet om, de oudste is er wel wat gevoelig voor.. maar als hij begint te drammen dan zeggen we dat hij zijn programma op pauze moet zetten en dan 'eet' hij wel weer door. Wij hebben bij de oudste altijd de tv aan gehad. Niet perse omdat we dat uit gemakzucht deden, maar onze oudste was een huilbaby.. en op den duur bedenk je maar van alles zodat je dat gehuil iig niet meer hoeft te horen. Wij keken dan zelf tv en op den duur is het er een beetje ingeslopen😬 hij heeft overigens geen ipad/tablet, daar trek ik toch wel een grens.

4 jaar geleden

Wij hebben geen televisie dus ik kan moeilijk oordelen hoe het is met. Schermtijd doen we ook niet aan, bij haar. Doen we pas als ze 2 jaar is geworden, net als haar broer. Wij eten altijd aan tafel en ik heb een mega groot zeil rondom de stoel van mijn jongste. Ze gooit ook met het eten, maar laat ik dus een beetje gebeuren. En als het echt te erg wordt dan stoppen we met eten. Als ze niet wil eten, dan niet, dan komt het bij de volgende rond eten wel weer. Ik maak er vooral geen strijd van en alles is relaxed en leuk aan tafel. Bij mijn zoon ook zo gedaan en hij eet hartstikke netjes nu en vindt het ook gezellig aan tafel.

4 jaar geleden

Is het voor jullie zelf een probleem dat hij tv kijkt tijdens het eten ik zijn dreumes tijd? Het is iets wat later prima afgeleerd of afgebouwd kan worden. Als mijn zoontje van de opvang komt is zeer energie level zo hieperdepieper dat normaal rustig eten er dan niet inzit. Educatieve filmpje biedt dan soms de uitkomt. En ik denk maar zo “als ik uiteten ga en om mij heen kijk, zie ik geen enkele volwassen man die vraagt om een tv bij het eten” het komt vanzelf wel goed😉