43 Reacties
4 jaar geleden
Ja hier doe ik dat. Als ik het zie haal ik hem eruit hoor en dan probeer ik hem aan te leren dat het vies is maar dat is vooralsnog aan dovemansoren gericht. Er wordt hier dus regelmatig zand gehapt. En met takken gespeeld. Of bespeelt terwijl hij een broodje eet en die de grond hier en daar aanraakt. En m’n kind vind het fantastisch dus ik laat hem lekker gaan.
4 jaar geleden
Ik laat het tot op zekere hoogte gaan, maar als ze steen in haar mond doet (wat vaak is), zeg ik wel dat ze het aan mij moet geven. Ik word niet “boos”, zeg ook geen nee want ook dat komt niet aan nog, maar maak er zeker ook geen spelletje van (als in, achter haar aan “rennen” om het af te pakken). Gewoon consequent en duidelijk. Ik laat haar ook wel alleen buiten spelen, maar ik kijk van te voren of er niet echt gevaarlijke dingen liggen en hou haar wel veel in de gaten uiteraard. Zet het speelgoed ook in het zicht. Maar ze eet af en toe wel een hap zand of modder. Ze merkt zelf dan ook dat het niet lekker is. Daardoor doet ze het nu ook minder, behalve stenen dat vindt ze nog steeds heel boeiend 🤷🏼♀️.
Ze ontdekken nu eenmaal alles met hun mond, gelukkig zal dat steeds minder worden haha. Handen vies maakt mij echt niet uit. Die was ik of maak ik schoon met een doekje, net als gezicht en ogen enz. Ze speelt ook op blote voeten in de tuin. Buiten de tuin let ik wel extra goed op uiteraard, ivm glas enz.
4 jaar geleden
Wij hebben thuis twee grote honden die dus ook komen met het (on)nodige pak haar en zand die ze van buiten mee naar binnen nemen. Dus de onze is al wat gewoon. In het begin dat ze rond kroop, maakte ik dat het gestofzuigd was, maar met een tweede erbij is dat ook ondertussen onmogelijk. Ze mag bvb niet in hun waterbak met haar handen, maar ze kruipt in hun mand. Zit buiten leuk in de tuin te spelen. Het kan hun immuunsysteem alleen maar helpen voor later. Ik kijk wel telkens uit voor teken of beten.... Dat weet je maar nooit
4 jaar geleden
Reactie op New_mom_since0321
Wij hebben thuis twee grote honden die dus ook komen met het (on)nodige pak ...
Maar ze vindt het wel leuk

4 jaar geleden
Ja heb een zandbak en watertafel waar ze heerlijk mee kunnen spelen en ook in gaan zitten. Ze hebben allebei al eens zand gehapt hahahah ik denk dan ja.. dat deden wij vroeger ook en ze zijn ingeënt hahahah. Bij speeltuin ed kijk ik wel goed of t poep vrij is en geen rotzooi zoals plastic of glas ligt. Van mogen ze heerlijk ontdekken en doen ik waarschuw wel van geen zand eten en als ze het toch doen en ze trekken een vies gezicht lach ik daarom en zeg dan ik zei toch dat het vies was hahahha. Ik ben ook zo groot gehouden en er niet slechter van geworden
4 jaar geleden
Hier is zeker al wat zand, steentjes en gras in de mond gegaan. Op de opvang gaan ze iedere dag buiten spelen. Geen idee war daar gebeurt.
Wat ik wel ervaar is dat ik buitenspeelplaatsen stressvol ervaar. Dit omdat ik een tweeling heb en als ik op de een let de ander soms uit het oog verlies. En ik dus niet weet of er poep, glas of plastic ergens ligt. Daarom hebben we thuis in de tuin een zandbak en schommel. Daar banjeren ze rond en mogen ze alles ontdekken.
Het is goed om dat onder toezicht te laten laten ontdekken. Schijnt goed voor weerstand en ontwikkeling te zijn. En het is een goede training voor mama’s om los te laten.
4 jaar geleden
Ik laat hem lekker spelen en zandhappen, maar als hij met een steen in zijn hand vragend naar mij kijkt, zeg ik "ga je die in de auto neerleggen?" Als hij 'm in zijn mond wil stoppen, zeg ik "nee, bah". Inmiddels zegt hij zelf ook bah.. 🤣
4 jaar geleden
Alles in de mond stoppen en lekker vies worden is júíst goed voor ze! Voor de ontwikkeling en de weerstand. “Steriele kindjes” worden juist vaak ziek later.
4 jaar geleden
Ik laat er gewoon spelen, wel onder mijn toezicht. Als er stenen of zand richting haar mondje gaan roep ik heel hard ‘bah’ of ‘dat is bah’. Ik probeer dit wel af te leren aangezien we ook veel grind hebben en dit dus ook allemaal richting haar mond gaat. Laatste keer leek ze het door te hebben, toen ging pas steen 10 richting haar mond 🤪
4 jaar geleden
Ik voel je helemaal hoor! Ik vind ook echt heel veel vies. Ik vind het zonde als ze met haar kleren over de tegels gaat buiten (loopt nog niet) en hier gaat ook echt alles naar haar mond. Gisteren nog in het tuincentrum zat ze op eens driftig te kauwen. Had ze een mond vol bloementjes 🤭🙈 hier dus buiten op een groot kleed. Mag best met steentjes spelen maar niet in haar mond en als ze er een paar gepakt heeft is het klaar. Niet heel die bak met grind leeg graaien, zie ook wel eens pissebedden lopen 🤮 want alles wat beweegt is zeer interessant om te pakken 🪱🐜🐛
4 jaar geleden
Vind ook veel vies. Probeer het los te laten maar is nog moeilijk.
Loop steeds met een doekje handjes te wassen enzo🤣
4 jaar geleden
Misschien een tip voor iemand: een ielm-pakje heeft mij wel geholpen om het wat los te laten. Die krijgt hij nu altijd aan als hij naar buiten gaat.
VRIEND
4 jaar geleden
hoe kan haar kleding vies worden, als ze niet lekker mag ontdekken? laat het los. je kind zien spelen, ontdekken en genieten is het mooiste wat er is
4 jaar geleden
Ik zet haar regelmatig in gras of bij ons in de zandbak of op de tegels. Maar ze vindt t niks en krijst het uit.
Het is wel goed voor de weerstand ook, vergeet dat niet.
Ze ging net zowaar even 5 minuten op ontdekking bij mijn moeder.