4 Reacties

2 jaar geleden

Hoi. Mijn dochtertje is nu 2 maanden zindelijk. Wat de pipi betreft dan toch. Stoelgang gaat nog niet... Ik he het losgelaten en laat haar gewoon een pamper aandoen hiervoor. Die komt ze zelf vragen en daarna doen we hem gewoon weer uit.

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft precies hetzelfde, maar ook buikkrampen hierdoor. Ik ben er vandaag voor naar de huisarts geweest en nu heeft hij poeder gekregen om op te lossen in water. Daardoor moet zijn ontlasting makkelijker gaan zonder de buikpijn

2 jaar geleden

Mijn dochter had hier ook moeite mee in het begin. Het cb gaf toen als tip evt de luier om te doen en dan met luier en al op het potje/wc te zetten. Helaas was dat ook geen succes. Uiteindelijk hebben we dr geforceerd toen ze met luier aan ging zitten poepen in een hoekje en snel op potje gezet. Toen heeeeel blij gedaan en cadeautje gegeven en vervolgens nog cadeautje beloofd voor als ze volgende keer zelf gaat. Nu gaat het heel goed. Wel duurt het vaak vrij lang en kan ze soms wel 2-3x “proberen” voor er echt iets komt. We geven dr nu vaak een boekje oid zodat ze wat langer blijft zitten.

2 jaar geleden

Wij hadden hetzelfde: drolletjes maken hield ze echt op tot ze een luier aan had. Wij hebben toch gewoon volgehouden zoals we bezig waren … uiteindelijk moet het het kindje er zelf aan toe zijn. De sticker beloning (en bij 4x op het potje een cadeautje) was allang niet meer interessant en we beloonden alleen nog bij een drolletje. Nu wil ze ineens zoveel mogelijk drolletjes in het potje maken: want het leukste cadeautje bleek gewoon wat rozijntjes. Hey, en rozijntjes zijn net drolletjes en je kan er nieuwe drolletjes van maken 😉 Wat ik wil zeggen: het komt, vindt een manier om je kindje te stimuleren en het komt, of het morgen is of over een maand ❤️