7 Reacties

7 maanden geleden

Misschien je laten informeren bij de plas en poep poli in het ziekenhuis

7 maanden geleden

Toen onze dochter nog niet zindelijk was en de schoolperiode ernstig naderde ben ik via het consultatiebureau met pedagogisch gezinsbegeleiding jeugdzorg (pgj) in contact gekomen. Zij komen max 10 x aan huis en gaat via de basisverzekering. Zij zijn er voor allerlei vragen/problemen. Je krijgt een intake en ze vragen de hele geschiedenis uit (wat je wel en niet hebt geprobeerd etc. En of er bvb medische klachten zijn/veranderingen in huis/gezin etc.). Bij mij is zij toen 1x geweest, want wachttijd kan even duren en inmiddels was Roos plaszindelijk. Ze gaf mij nog tips voor het poepen en ja ook al denk je dat je alles geprobeerd hebt, zij hebben er nog veel meer in de trucendoos zitten. Gezien het bij ons ineens heel vlot ging hadden we afgesproken dat ze ons na een week of 6 even zou bellen. Toen dat gebeurde was Roos helemaal zindelijk. Ook ik was de wanhoop nabij dus ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Ook ik reageerde geirriteerd, maar legde later wel uit aan haar dat ik niet boos ben op haar. Toen ik zei dat het voor mama veeeeeeel makkelijker zou zijn als ze alle poepjes OOK op de wc/potje doet,dat het voor mama heeeeeel veel werk scheelt. En ik voelde mij heel schuldig dat ik toen een beetje snauwde, maar sinds ik dat had uitgelegd is ze nu ook poepzindelijk. Maar goed ik wijk nu een beetje uit. Ik begrijp je gevoelens, misschien is PGJ ook iets voor jullie? Anders is idd de poep poli in het ziekenhuis ook een optie (verwijzing via huisarts?) En er bestaat ook nog kinder bekkenfysiotherapie,maar ik zou eerst e.e.a. uitsluiten. Pgj raadde bekkenfysio als eerste stap af, maar zou evt ook nog een handvat kunnen zijn. Misschien kun je hier iets mee? Je hoeft er niet alleen voor te staan! En ja het voelt misschien als falen, maar de "lijntjes" zijn er niet voor niets. Maak er gebruik van (ook voor jezelf, wees wat liever voor jezelf want je doet het goed en het is geen falen!) Succes

7 maanden geleden

Reactie op LauravdB

Toen onze dochter nog niet zindelijk was en de schoolperiode ernstig naderd ...
*Pedagogisch gezinsbegeleiding jeugdgezondheid* dat is de juiste benaming😅

7 maanden geleden

Reactie op LauravdB

Toen onze dochter nog niet zindelijk was en de schoolperiode ernstig naderd ...
Dank je wel voor je lieve en uitgebreide reactie. Ik ga even kijken naar de lijntjes m, welke ik hier kan uitzetten. Nogmaals dank. Doet mij goed

7 maanden geleden

Neee je faalt zeker niet als mama!! Mijn oudste was 2 weken voor hij naar school ging zindelijk!! Voor hij naar school ging alles geprobeerd! Nou alle trucjes die jij vast ook allemaal heb geprobeerd! Het consultatiebureau kwam thuis, voor tips!! Enige tip was: laat alles los voor jezelf en voor je kind! Aanbieden als je denkt dat het nodig is! En rada met een week 100% zindelijk dag en nacht!! Sommige kindjes voelen jou aan en zijn denk ik een beetje eigenwijs of eigenzinnig 😍😍😍 En anders gewoon hulp vragen via huisarts of CB , sommige jongetjes zijn wat later en als er veel de nadruk op ligt, kan dat ook anders werken. Mijn oudste is pas 5 Mijn jongste was ineens met 2 jaar zindelijk! Die wilde het zelf graag…. Je doet het super 🥰

7 maanden geleden

Neee je faalt zeker niet als mama!! Mijn oudste was 2 weken voor hij naar ...
Dank je wel voor je fijne reactie 🥰☺️

7 maanden geleden

Ik herken je gevoel helemaal! Een aantal maanden geleden heb ik eenzelfde topic gestart omdat ik helemaal radeloos was. En nu nog steeds (deels) ben. Poepzindelijk is ze nog niet, hoewel ze het wel onder controle heeft. Maar ik kan mijn vinger er niet op leggen. Wat ik wel heb gemerkt met plaszindelijk en wat hieronder ook wordt gezegd: laat de controle los. Want dan hebben ze het zélf in de hand. Wij hebben uiteindelijk een aftelkalender gemaakt wanneer de luier uit moest. En dat hielp. Daarna stickers plakken en een cadeau uit mogen kiezen ook. En vergeet niet: school kan weer een stap terug betekenen! Mijn dochter is sinds vorige week weer begonnen met school (na 3 weken vakantie) en heeft 3 ongelukjes gehad… nog nooit gehad, dus puur de verandering die invloed heeft. Dooddoener maar: geef het tijd. En vooral: nooit aan jezelf twijfelen. Ieder kind is anders met álles!