17 Reacties
5 jaar geleden
Lastig je weet ook niet hoe snel jouw buik groeit, ik zit nu week 7 en kan het niet verbergen (wel 3de zwangerschap).. een voordeel tot september heb je waarschijnlijk meeste zichtbare kwaaltjes al achter de rug馃お
5 jaar geleden
dat is wel een lastige, je bent niet verplicht om het te vertellen, dus als je het niet doet heeft het niets met eerlijkheid te maken, want je liegt immers niet. Officieel mag een zwangerschap geen reden zijn om een contract niet te verlengen. Maar je weet maar nooit, vooral in deze tijd.
Aan de andere kant is het fijn om te vertellen, vooral als je klachten hebt.
Ik zou doen waar jij zelf het prettigst bij voelt. En overweeg misschien een beetje de mogelijkheden die kunnen gebeuren??
5 jaar geleden
Ik ben hier 16 juni gestart met een nieuwe baan. Ik was amper een maand gestart toen we erachter kwamen dat ik zwanger was (net voordat ik solliciteerde een miskraam gehad op 12 weken in maart).. Ze hebben hier maanden met onderbezetting gedraaid en zijn zoooo blij dat ik er weer ben. Moet ik na m'n vakantie half september gaan aankondigen dat ik zwanger ben en dat als alles goed gaat ik weer een paar maandjes pleite ben begin volgend jaar 馃檲馃檲
5 jaar geleden
Ik zou trouwens wel gewoon eerlijk zijn, ben zelf echt van het eerlijk zijn. Heb je 't meeste aan in mijn ogen 馃槈 vooral als je benoemt hebt dat de kinderwens er is! Jonge vrouwen worden nou eenmaal wel eens zwanger.. 't is niet dat je daarna voorgoed gaat! 馃槈
5 jaar geleden
Ik heb het bij mijn vorige baan eerlijk verteld tijdens de sollicitatie procedure en vond het zelf fijn om er geen geheim van te maken. Ze konden dat juist waarderen maar ik snap je dilemma, je weet op voorhand nog niet hoe het zal lopen.. veel succes, ik zou ook dichtbij je gevoel blijven, wat dat ook is.
5 jaar geleden
Eerlijk vertellen, je kan een goede werk relatie niet starten door pas bewust na je proef periode te vertellen dat je zwanger bent.
Een zwangerschap mag geen reden zijn om je te ontslaan. Laat zien wat je waard bent en waarom ze voor jou hebben gekozen. Dan zullen ze ook na je proef periode gewoon houden ook al ben je zwanger. (En na je jaar contract)
5 jaar geleden
Het liefst zou ik ook eerlijk zijn, hoewel dat erg lastig is.
Mijn contract loopt tot eind september en eind augustus ben ik 3 weken op vakantie.
Vandaag per toeval gepolst of ik zou mogen blijven. Mijn manager vertelde mij eerlijk dat ze al bezig is met de voorbereidingen voor een verlenging.
Tijdens het gesprek had ik andere zaken aan mijn hoofd, maar nu achteraf vind ik dat ik t wel hoor te zeggen. Nu met de wetenschap dat ze al voorbereidingen heeft getroffen is dat wel schijnheilig natuurlijk, want ze kunnen nu niet meer terug....
5 jaar geleden
Ik heb sinds maart een nieuwe baan. Toen was een kinderwens nog niet aan de orde bij ons omdat we zouden trouwen in mei. Dat hebben we moeten verzetten en nu kwam toch die wens. Ik heb het op mijn werk wel meteen verteld en ze reageerde super positief. Ik hoefde ook niet bang te zijn om mijn naam kwijt te raken馃檪. Voor mij heeft eerlijkheid positief gewerkt
5 jaar geleden
Je kunt je werkgever het beste zo snel mogelijk op de hoogte brengen van je zwangerschap. Waarschijnlijk is het wel prettig om het eerste trimester af te wachten, zo voorkom je dat je iedereen op de hoogte moet stellen van een eventuele miskraam. Pas als je je werkgever op de hoogte hebt gebracht, heb je recht op de wettelijke bescherming. Wettelijk gezien hoef je pas drie weken voor dat je met zwangerschapsverlof wilt gaan je werkgever te informeren.
5 jaar geleden
Je kunt je werkgever het beste zo snel mogelijk op de hoogte brengen van je ...
Even gekopieerd van internet
5 jaar geleden
Eerlijkheid is altijd het beste. Ik ben zelf ook per 1 april dit jaar begonnen op een nieuwe werkplek. Kinderwens was er wel, maar had niet verwacht dat ik snel zwanger zou raken. Dus tijdens de sollicitatie kwam het ook niet ter sprake. Ik ben benieuwd hoe ze gaan reageren wanneer ik na de vakantie vertel dat ik zwanger ben 馃槄. Ik vind dat zwanger zijn niet een reden is om niet een contract te verlengen. Uiteindelijk gaat het om je werkprestatie. Succes in ieder geval. Komt vast wel goed en geniet van je zwangerschap.