15 Reacties
5 jaar geleden
De NIPT labotest wordt terugbetaald in België.
U betaalt zelf nog 8,68€ remgeld als u bent aangesloten bij een Belgisch ziekenfonds.
Als u recht hebt op een verhoogde tegemoetkoming, moet u geen remgeld betalen.
Bent u niet aangesloten bij een Belgisch ziekenfonds, dan bedraagt uw eigen inbreng voor de labotest 263,25€.
5 jaar geleden
Reactie op Liefdevooronzegarnaal
De NIPT-test kost sinds een aantal jaar maar 8 euro in België.
Als je inwoner bent van België en daar verzekerd bent ;)
5 jaar geleden
Reactie op Marit92
Haha zelfde hier! Wij hebben besloten het gewoon in NL te doen en met 14wkn ...
Ja dat lijkt me idd dan een stuk goedkoper
5 jaar geleden
Hi! Wij wonen in noord holland rn zijn vorige week naat universitair ziekenhuis antwerpen gereden. Wij hebben met 10.2 dagen de nipt test laten doen. Ze screenen op meer nevenbevindingen en je weet het geslacht. Je krijgt binnen een week de uitslag. Het kost als nederlander 265 euro. De factuur krijg je een aantal weken achteraf thuisgestuurd. Prima ervaring, kan het zeker aanbevelen. Voor ons eerste kindje ook in UzA de nipt gehaald.
5 jaar geleden
Vandaag de nipt in Antwerpen laten uitvoeren (ben Nederlandse). Prijs was rond de €265,- en mogelijk nog consultkosten a €25,- de factuur komt binnenkort werd mij verteld. Als het goed is krijg ik binnen 7-10 dagen de uitslag. Wanneer alles goed is zal dit per mail kenbaar gemaakt worden. Bij afwijkingen zal er telefonisch contact worden opgenomen. De arts schatte in dat ik eind volgende week wel bericht zou ontvangen (vandaag is vrijdag, dus vermoedelijk binnen 1 week). Spannend wel om de uitslag af te wachten. Hopelijk is zijn zowel het kindje als ik gezond.