15 Reacties

5 jaar geleden

De NIPT-test kost sinds een aantal jaar maar 8 euro in België.

5 jaar geleden

Haha zelfde hier! Wij hebben besloten het gewoon in NL te doen en met 14wkn pret echo voor t geslacht. Bespaarde geld komt in het potje van de kinderwagen.

5 jaar geleden

De NIPT labotest wordt terugbetaald in België. U betaalt zelf nog 8,68€ remgeld als u bent aangesloten bij een Belgisch ziekenfonds. Als u recht hebt op een verhoogde tegemoetkoming, moet u geen remgeld betalen. Bent u niet aangesloten bij een Belgisch ziekenfonds, dan bedraagt uw eigen inbreng voor de labotest 263,25€.

5 jaar geleden

Reactie op Liefdevooronzegarnaal

De NIPT-test kost sinds een aantal jaar maar 8 euro in België.
Als je inwoner bent van België en daar verzekerd bent ;)

5 jaar geleden

Reactie op Marit92

Haha zelfde hier! Wij hebben besloten het gewoon in NL te doen en met 14wkn ...
Ja dat lijkt me idd dan een stuk goedkoper

5 jaar geleden

Ik heb vorig jaar nog 300€ betaald volgens mij alles was goed maar zwangerschap ging toch niet goed. Nu ga ik komende week in België daar kan het een week eerder en sneller de uitslag dan in Nederland

5 jaar geleden

Hi! Wij wonen in noord holland rn zijn vorige week naat universitair ziekenhuis antwerpen gereden. Wij hebben met 10.2 dagen de nipt test laten doen. Ze screenen op meer nevenbevindingen en je weet het geslacht. Je krijgt binnen een week de uitslag. Het kost als nederlander 265 euro. De factuur krijg je een aantal weken achteraf thuisgestuurd. Prima ervaring, kan het zeker aanbevelen. Voor ons eerste kindje ook in UzA de nipt gehaald.

5 jaar geleden

Ik heb gister nipttest gehad België en kostte 265€

5 jaar geleden

Vandaag de nipt in Antwerpen laten uitvoeren (ben Nederlandse). Prijs was rond de €265,- en mogelijk nog consultkosten a €25,- de factuur komt binnenkort werd mij verteld. Als het goed is krijg ik binnen 7-10 dagen de uitslag. Wanneer alles goed is zal dit per mail kenbaar gemaakt worden. Bij afwijkingen zal er telefonisch contact worden opgenomen. De arts schatte in dat ik eind volgende week wel bericht zou ontvangen (vandaag is vrijdag, dus vermoedelijk binnen 1 week). Spannend wel om de uitslag af te wachten. Hopelijk is zijn zowel het kindje als ik gezond.

5 jaar geleden

Vandaag de nipt in Antwerpen laten uitvoeren (ben Nederlandse). Prijs was ...
Ik heb het inderdaad vandaag ontvangen precies een week na het bloedprikken

5 jaar geleden

Reactie op Marit92

Haha zelfde hier! Wij hebben besloten het gewoon in NL te doen en met 14wkn ...
Bij pretecho enzo kan het zelfs al vanaf 13 weken! Zit wel in omgeving breda, maar misschien zijn er ook andere in Nederland die dat doen

5 jaar geleden

met nipt test kan je toch ook in NL horen wat het geslacht is?

5 jaar geleden

De NIPT- test wordt terug betaald..

5 jaar geleden

Reactie op Ashee

met nipt test kan je toch ook in NL horen wat het geslacht is?
Nee, in Nederland kan je het geslacht niet te weten komen bij de NIPT.

5 jaar geleden

Reactie op Kim210185

De NIPT- test wordt terug betaald..
Alleen als je in België woont en verzekerd bent. Als je in Nederland woont en de NIPT in België wil laten doen, moet je die zelf betalen.