8 Reacties

2 maanden geleden

Geen ervaring maar ik herken wel je twijfels omdat bij ons de eerste test ook slecht was. De tweede gelukkig niet dus we hoeven niet verwezen te worden, maar we hebben er toen wel over nagedacht of we het zouden doen. Zeker omdat onze dochter überhaupt al heel gevoelig is. Wij hebben toen echter de keuze gemaakt het wel te doen als het nodig was. Stel dat ze toch een bril nodig zou hebben is het fijn om dat te weten, want anders zou ze veel langer dan die ene dag wazig zien en dat zou ook op school tot problemen kunnen gaan leiden. En stel dat je vermoeden bevestigd wordt en het niet nodig is lijkt me dat toch een geruststelling. Bij mij zou het anders denk ik toch in m’n achterhoofd blijven zitten. Dus ik zou het maar doen en dan zorgen dat je er een fijne dag van maakt daarna samen thuis met gedempte lichten en dingen waar hij blij van wordt. Grote kans dat het dan alleen maar een positieve herinnering gemaakt wordt. En als je er toch voor kiest het nu niet te doen kun je er altijd voor kiezen het later alsnog te doen als je gevoel anders wordt. Sterkte!

2 maanden geleden

Mijn dochter heeft deze week die test met oogdruppels gedaan. Zij had er verder weinig last van. Niet teveel de nadruk erop leggen. Ze had wel hele enge grote pupillen voor ruim een dag ;-)

2 maanden geleden

Gewoon die test doen joh. Stel dat ie echt niet goed ziet? Je kan dat niet zonder zo een oogtest zeker weten. Niet goed zien betekent ook wel beperking in ontwikkeling van je zoon zeker als ie naar school gaat straks. Mijn dochter heeft al sinds ze 1,5 jaar is een bril en moet minimaal 1 keer per jaar die druppels hebben. Ik vind het echt niets voorstellen. Druppels zitten er binnen no time in. Testjes stellen niets voor. Daarna Zonnebril op. En even dagje rustig aan doen. Ze zegt zelf nooit iets er van te merken. Ze heeft een flinke oogafwijking. We zijn er per toeval er achter gekomen. Denk dat we anders misschien nu nog niet hadden geweten. Want kinderen hebben geen andere referenties en hun brein kan vaak goed corrigeren. Ze kan namelijk prima een dag zonder bril alles doen.

2 maanden geleden

Mijn zoontje had er ook geen zin in. Alles was een vliegtuig. Stond er niet eens bij.😅 nu moeten we binnenkort weer

2 maanden geleden

Hoi hoi, hier een zoontje die met 1 jaar en 3 maanden een bril moest. Hij leek meer zicht te hebben als voorheen dus ook de druppels laten doen en blijkt dat hij zelf/z’n brein erg veel corrigeert waardoor het verbetert lijkt maar in werkelijkheid is het slechter. Cilinder rechts van 3,5->5,0 en cilinder links van 4,5->5,75 Dus ook ik/wij zeggen doen! Op deze manier kan je pas echt goed weten of er een afwijking is en welke + vervolgstappen. Succes 😘

2 maanden geleden

Waarom twijfel je? Je wil toch niet dat als je kindje niet goed ziet dat daar niks aan gedaan wordt? Onze oudste heeft ook al een aantal jaren een bril en daarvoor ook al een aantal keer die druppels gehad. Vond het heel erg meevallen. Paar uur erna heeft ze dan een zonnebril op, maar dat is het dan. Ze is er ook gewoon mee naar school geweest.

vorige maand

wij hebben deze test in ziekenhuis nu 2x gehad. als je je kind erop voorbereid dat het even vervelend is en daarna lekker afleid met een kroel met een verhaaltje komt het echt wel goed. zie het als het gevoel als zand in de ogen. wat bij jou en mij ook vervelend is maar niet onvoorkomelijk. zorg wel exht dat ze/hij met een zonnebril en evt petje weer naar buiten gaat,

vorige maand

Ik weet niet of je inmiddels al een afspraak hebt, maar ik zou het altijd laten controleren. Beter 24 uur even wat ongemak voor je kindje dan een oogafwijking waar niets mee gedaan wordt. Het kan zijn dat je kindje hierdoor bijvoorbeeld geen diepte ziet of hoofdpijn krijgt. In sommige gevallen zijn lichte afwijkingen zelfs nog te verhelpen als je er op tijd bij bent.