18 Reacties

4 jaar geleden

Het is mooi dat je ondanks het beperkte contact haar wilt vernoemen. Niets zegt dat met het weinige contact nu dat niet zou veranderen als ze ouder is en met haar zusje begint te spelen. Wie weet worden het beste vriendinnen. Even goed kan het de andere kant uit gaan. Of het halve zus of hele zus is maakt naar wijze van vernoemen weinig verschil. Dus doe maar lekker waar jij je zelf goed bij voelt. Naaste familie kent de situatie en die er verder af staan hoeven niet alle details te weten

4 jaar geleden

Eerst jullie eigen namen en dan (wij hadden eronder) zusje/broertje van..

4 jaar geleden

Hier t zelfde🙋‍♀️ Grote zus van bijna 26 is er boos om dat ze een zusje of broertje gaat krijgen. Bij het vernoemen van broertje of zusje van... klinkt het in mijn ogen alsof grote zus ook mijn kind is terwijl dat dus niet zo is. Hoe pak je dit aan?🤷‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op Karlyn

Hier t zelfde🙋‍♀️ Grote zus van bijna 26 is er boos om dat ze een zusje of ...
Ligt aan jou.. Het is toch echt haar broertje/zusje (ook al is het "half") Hier zelfde situatie en het op de normale wijze beschreven

4 jaar geleden

Reactie op Marit92

Ligt aan jou.. Het is toch echt haar broertje/zusje (ook al is het "half") ...
Klopt:-)

4 jaar geleden

Euh.. gewoon zoals jij het wil. Trotse zus of alle namen achter elkaar. Zoals je je eigen kind ook op het kaartje van broertje/zusje zou zetten lijkt mij.

4 jaar geleden

Waarom vraag je haar niet zelf hoe ze er op wil staan?

4 jaar geleden

Ja het is toch haar grote zus.... zou er niet moeilijker over doen dan het is

4 jaar geleden

Reactie op Karlyn

Hier t zelfde🙋‍♀️ Grote zus van bijna 26 is er boos om dat ze een zusje of ...
Ah die is wel lastig ja, gezien het om een volwassen vrouw gaat.. En al helemaal omdat ze het niet eens is met de zwangerschap? Zou persoon het ‘broertje/zusje van’ weglaten als het om volwassen mensen gaat

4 jaar geleden

Reactie op LauraMunck

Ah die is wel lastig ja, gezien het om een volwassen vrouw gaat.. En al hel ...
Ja op het moment dat het gaat om een man/vrouw van boven de 21 zou ik het ook niet zo vermelden. Misschien gewoon vragen hoe zij het ziet?

4 jaar geleden

Gewoon op de normale manier beschrijven. Feitelijk is het haar zus. Maar anders komt het verkeerd over bij een ander wellicht verkeerd bij je partner. Het zijn immers allebei zijn eigen kinderen, niemand is meer of minder.

4 jaar geleden

Wij hebben de halfbroer en halfzus ook op het babykaartje van onze dochter gezet, ook al was het contact met de moeder heel slecht waardoor wij hier toentertijd ook best veel over na hebben gedacht hoe dan enzo.. Inmiddels gelukkig op de goede weg en voelt het minder beladen. Maar bij ons 2e kindje komen ze er ook weer bij te staan.. Dit keer doen we het zo: trotse zussen en broer, en dan hun namen en de naam van onze dochter erbij.

4 jaar geleden

Ik zou er gewoon erop zetten, hartstikke leuk! Voor later ook, anders ook wel raar en het zijn van je partner beide zijn kinderen. Half is zo stom, het zijn gewoon zusjes contact of niet wat er niet is kan altijd later nog komen..

4 jaar geleden

Wij hebben ook kindjes uit een vorige relatie. We doen wel co ouderschap en wij zetten erbij trotse zussen en dan hun namen

4 jaar geleden

Wij hebben 4kids uit een eerdere relatie, wel allemaal nog klein en bij ons, wij hebben volgend tekstje: Lukas en ella wilden er graag een zusje bij Jasper en mathis worden van alle baby’s blij Mama en papa wilden maar 1 ding en dat ben JIJ

4 jaar geleden

Ik heb 3 kinderen uit een eerdere relatie en wij zien het gewoon als een broertje ipv halfbroertje.

4 jaar geleden

Je kunt gewoon grote zus: en dan haar naam

4 jaar geleden

Hier ook gewoon grote broer en naam erop. Ondanks dat ook hier het contact stroef verloopt en er heel veel jalousie is van de ex.