14 Reacties

2 maanden geleden

Gekke vraag misschien, maar heeft ze het er wel naar haar zin? Kan het zijn dat ze niks wil eten omdat ze met tegenzin er heen gaat?

2 maanden geleden

Reactie op Cpalmbje

Gekke vraag misschien, maar heeft ze het er wel naar haar zin? Kan het zijn ...
Ze vind het er super leuk! Als ze vrij is dan eet ze ook amper hoor. Krijg er uiteindelijk een halve boterham in.

2 maanden geleden

Reactie op Anis🫶

Ze vind het er super leuk! Als ze vrij is dan eet ze ook amper hoor. Krijg ...
Aaw ok! Het klonk even dat het er aan gelinkt was.. hmm... en zelf laten helpen met het maken van ontbijt?

2 maanden geleden

Reactie op Cpalmbje

Aaw ok! Het klonk even dat het er aan gelinkt was.. hmm... en zelf laten he ...
Dat mag ze, maar dan eet ze nog niet haha.

2 maanden geleden

Reactie op Anis🫶

Dat mag ze, maar dan eet ze nog niet haha.
Jemig.. lastig zeg! Geen tips dan verder helaas.. succes!

2 maanden geleden

Smoothie (met wat fruit en groente, evt zuivel / havermout), bananenbrood, pannenkoekjes (met banaan, pompoen, spinazie, biet o.i.d.), pap, zelfgemaakte wafels Bij ons helpt het als ze mee mag helpen, het bordje leuk is opgemaakt (‘bv. een gezichtje’) en ze niet direct aan tafel hoeft aan te schuiven in de ochtend. Eerst lekker spelen. Succes!

2 maanden geleden

Hier is het ook altijd drama met ontbijten voordat ze naar opvang gaan om te eten. Hoe leuk ze het daar ook hebben.. ik heb gewoon geen ochtend kinderen 😂 Wij geven ze maiswafels als ontbijt. Vinden ze altijd lekker en als ze niks eten mogen ze een maiswafel mee in de auto. Tis niet veel maar beter als niks Vrije dagen ontbijten we met een broodje maar opvang dagen doen we makkelijk

2 maanden geleden

Hier heeft ze ook wel eens zo’n fase gehad. Wij maken hier vaak gezonde ijsjes. Gewoon banaan met ander fruit in de blender en dan invriezen. Een ijsje slaat ze hier nooit af en gelijk een goed ontbijtje, vooral als je er ook nog zaden of havermout doorheen blend. Ze krijgt hier ook vaak een bevroren hele banaan. Denkt ze ook dat het een ijsje is 😂 Bevroren doperwten zijn hier ook favoriet en dan verkopen als erwtjesijsjes

2 maanden geleden

Reactie op MH1122

Hier heeft ze ook wel eens zo’n fase gehad. Wij maken hier vaak gezonde ijs ...
Dat is een goeie tip! Die ga ik eens proberen. Doe je er dan ook iets van yoghurt bij of water of alleen het fruit?

2 maanden geleden

Reactie op Anis🫶

Dat is een goeie tip! Die ga ik eens proberen. Doe je er dan ook iets van y ...
Vaak havermelk en/of haveryoghurt (koemelk is ze allergisch voor). Maar je kunt het ook met wat sinaasappelsap of water verdunnen 😊 Groene ijsjes zijn ook leuk, met boerenkool of spinazie!

2 maanden geleden

Hier ook drama met ontbijt ik maak nu gewoon een boterham en dan ga ik ernaast zitten en geef ik hem hapjes zo eet hij wel in de ochtend :) of op de heenweg naar peuterspeelzaal boterham in de hand geven en hij is hier zo op:) succes het is lastig maar die kleintjes kunnen soms eigenwijs zijn haha

één maand geleden

Volkorenbeschuit met iets zoets zoals pasta of speculoos? Dat lijkt bijna op een koekje omdat het krokant en zoet is, maar heeft toch vezels en voedingsstoffen

4 dagen geleden

-bananenpannekoeken -havermout met appel net appeltaart -smoothie -feest bordjes (bordje met veel keuze ik verschillende dingetjes) kaapt die vaak van alles wel af. - knijpfruit? - iets van een breaker oid? Kan je zelf maken in herbruikbare knijpzakjes. Dat gaat er dan vaak al spelend wel in.

3 dagen geleden

Ik maak vaak voor mezelf havermout koeken. Sinds ik weer zwanger ben heb ik mega trek en zo eet ik in ieder geval iets voedzaams. Wellicht ook iets voor je dochter, ze denkt dat ze een koek krijgt en jij weet dat ze iets gezond en voedzaams binnen krijgt. Of bijv. een gezond bananenbrood:)